اطلاعاتی در رابطه با حسگر اثر انگشت اختصاصی سامسونگ

بازار حسگرهای اثر انگشت در دنیا غالبا در دست دو شرکت است: شرکت سوئدی FPC و شرکت آمریکایی Synaptics. استفاده از حسگرهای اثر انگشت روزبه‌روز بیشتر شده و کارهای بیشتری با استفاده از آن می‌توان انجام داد. گرچه رشد بازار اسمارت‌فون تقریبا ثابت بوده، اما سال آینده به ۲.۵ درصد افزایش می‌یابد. سازندگان برای رقابت با یکدیگر کاربردهای بیشتری برای حسگر اثر انگشت پیدا می‌کنند. حال بنظر می‌رسد که سامسونگ پا را فراتر گذاشته و قصد دارد حسگر اثر انگشت خود را بسازد.

سامسونگ در حال حاضر قطعات زیادی را خودش می‌سازد. چیپست‌های Exynos، نمایشگرهای AMOLED و چیپ‌های حافظه‌ها، از قطعاتی است که سامسونگ تولید کرده و سهم زیادی از بازار هر کدام را در دست دارد. توانایی تولید قطعات به سامسونگ این اجازه را می‌دهد که کیفیت را کنترل کرده، از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرده و بر آینده بازار تسلط بیشتری داشته باشد.

تحلیلگران معتقدند که سامسونگ از سال ۲۰۱۵ در حال توسعه حسگر اثر انگشت خود بوده و اکنون در مراحل نزدیک به تجاری‌سازی به سر می‌برد. البته انتظار نداشته باشید که در گلکسی S8 حسگر اثر انگشت ساخت سامسونگ را ببینید. سامسونگ قصد دارد که ابتدا حسگر خود را در گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده استفاده کند و پس از بهبود، آن را در پرچمداران خود بکار ببرد. سامسونگ در حال حاضر از حسگرهای شرکت Synaptics در پرچمداران خود استفاده می‌کند.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که قصد دارد حسگر اثر انگشت خود را بسازد و برخی دیگر شرکت‌های کره‌جنوبی نیز قصد چنین کاری را دارند. سامسونگ برای توسعه حسگر باید کنترلر چیپ را خودش بسازد و به نرم‌افزار شرکت سوئدی Precise Biometrics و CMOS پردازش تصویر احتیاج دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH