تصاویر واقعی و مشخصات گوشی ماژولار گوگل با نام پروژه Ara که ساخت آن لغو شد

چند سالی است که گوگل وعده داده تا پروژه Ara را که مربوط به گوشی هوشمند ماژولار این شرکت بود به یک محصول تجاری تبدیل کند، بسیاری از کاربران مشتاقانه چشم انتظار این گوشی بودند که تا چند ماه دیگر قرار بود معرفی شود، اما گوگل یک‌باره اعلام کرد که کار بر روی این پروژه را به حالت تعلیق درآورده است و هنوز کاملا مشخص نیست که دلیل این تصمیم گوگل چه بوده است.

اما برای‌مان جالب بود که بدانیم مشخصات این گوشی هوشمند ماژولار به چه صورت است. عده‌ای از فعالان حوزه فناوری و علاقه مندان به دنیای اندروید این فرصت را داشتند تا به دستگاه پروژه Ara دست یابند و تعدادی تصاویر و جزئیات از مشخصات این گوشی را منتشر کرده‌اند.

project-ara-phone-16-640x427

این گوشی از لحاظ ظاهری با گوشی‌های هوشمند امروزی متفاوت است و ضخامت آن در مقایسه با سایر گوشی‌های موجود در بازار کمی غیر معمولی به نظر می‌آید، اما در نوع خود ظاهر جالبی هم دارد. ماژول‌ها به وسیله آهنربا و با زاویه ۹۰ درجه به بدنه گوشی متصل می‌شوند.

از مشخصات سخت افزاری مدلی که به دست این کارشناسان رسیده بود، می‌توان به پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰، رم ۳ گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت، صفحه نمایش ۵.۴۶ اینچ با رزولوشن Full HD و باتری ۳۴۵۰ میلی آمپری اشاره کرد. اما متاسفانه دیگر نباید به دیدن این گوشی در بازار امیدوار بود، حداقل تا اعلام خبرهای بعدی مربوط به این پروژه که از سوی گوگل اعلام می‌شوند چون همان‌طور که گفتیم، گوگل این پروژه را به حالت تعلیق درآورده و خبری از لغو کامل آن اعلام نشده است.

تا به حال گوشی‌های ماژولار موجود در بازار که همان ال‌جی G5 و خانواده موتورولا Moto Z هستند، نتوانستند تصوری را که از گوشی ماژولار با سخت افزار قابل ارتقا داشتیم به واقعیت تبدیل کنند. اگرچه گوشی‌های Moto Z فروش خوبی را تجربه می‌کنند اما هم پرچم‌دار ال‌جی و هم پرچم‌دار لنوو/موتورولا تنها لوازم جانبی را در قالب ماژول‌هایی به گوشی می‌افزایند مانند ماژول دوربین، بلندگو، باتری و … . چیزی که پیش از این در شایعات درباره گوشی ماژولار گوگل اعلام می‌شد، بر قابل ارتقا بودن سخت افزار آن تاکید داشت، بنابراین اگر این گوشی روزی تولید و به بازار راه پیدا کند، می‌تواند نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند را بنیان گذاری کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH