اگر می‌خواهید یک اسمارت فون اندرویدی با دوربین با کیفیت بخرید، این مطلب را بخوانید

تلفن‌های هوشمند در زندگی امروزی ما نقش مهمی را ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این گجت‌ها به منظور عکاسی بهره می‌برند و در نتیجه، حساب ویژه‌ای روی دوربین دیوایس‌های خود باز می‌کنند. به همین دلیل، هنگام انتخاب تلفن هوشمند و خرید دیوایس جدید، توجه خاصی به امکانات دوربین و ویژگی‌های آن دارند.

اگر شما نیز از آن جمله افراد هستید و به دنبال بهترین اسمارت فون‌های دوربین محور اندرویدی می‌گردید، ما در این مطلب به این موضوع پرداخته‌ایم و قصد داریم تا دیوایس‌های اندرویدی که دوربین آنها ارزش بالایی دارند را انتخاب کنیم. پس با ما همراه باشید.


 

بهترین انتخاب: گوگل پیکسل

زمانی که شما به کیفیت عکس‌های خروجی، روند پردازش و سادگی عکاسی با دوربین دیوایس‌ها توجه کنید، خواهید دید که گوگل پیکسل بهترین گزینه به حساب می‌آید. این تلفن هوشمند، با مشخصات یک دوربین نه چندان خاص و فوق‌العاده توانسته به این جایگاه دست پیدا کند. شما با یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم ۲.۰/f و فاقد قابلیت لرزشگیر نوری روبرو هستید که البته این فقدان، چیزی از ارزش‌های دوربین گوگل پیکسل کم نمی‌کند.

google-pixel-black-in-hand

شایان ذکر است که رابط کاربری اپلیکیشن دوربین این گجت نیز ساده طراحی شده و شما با انواع و اقسام قابلیت‌ها مواجه نخواهید شد. تنها کافی است که کادر خود را خوب انتخاب کرده و عکاسی کنید. خواهید دید که عکسی فوق‌العاده به شما تحویل داده خواهد شد. عکس‌هایی که در طول روز شکار می‌شوند، بسیار زیبا و روشن هستند و هنگام عکاسی در شب نیز، با تصاویری نرم و با حداقل میزان نویز روبرو خواهید شد که در کمتر تلفن هوشمندی این موضوع را شاهد هستید.

همچنین گوگل پیکسل از فضای نامحدود برای پشتیبان‌گیری از عکس‌های شما برخوردار است و شما می‌توانید بدون هیچگونه نگرانی از پاک شدن عکس‌ها و فیلم‌های مهم خود، آنها را همواره در اختیار داشته باشید.

سخن آخر: برای دریافت بهترین نتیجه هنگام عکاسی با دوربین تلفن‌های هوشمند، گوگل پیکسل بهترین گزینه است.

یک چیز دیگر: برای دسترسی به همان میزان کیفیت به همراه باتری با سایز و ظرفیت بیشتر، می‌توانید گوگل پیکسل XL را انتخاب نمایید.


 

تعقیب کننده اصلی: سامسونگ گلکسی S7

سامسونگ، گلکسی S7 را در ماه مارس سال چاری معرفی نمود و تا پیش از معرفی گوگل پیکسل، بهترین دوربین اندرویدی به حساب می‌آمد. رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی، مقادیر زیادی از پیکسل‌ها را در اختیار شما می‌گذارد و لرزشگیر نوری نیز به شما این امکان را می‌دهد تا تمامی اجزا تصویر را واضح و شفاف شکار کنید، دقیقا مانند همان چیزی که هست. حتی در هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری در شب نیز می‌توانید کیفیت خوبی را از دوربین گلکسی S7 انتظار داشته باشید.

galaxy-s7-black-back-full

عملکرد پردازشی دوربین نیز به مانند عکس‌های خروجی، قابل قبول است. با دو بار فشار بر روی دکمه هوم، در کمتر از یک ثانیه می‌توانید وارد اپلیکیشن دوربین دیوایس خود شوید. تصاویر نیز پس از لمس دکمه شاتر دوربین، حتی در هنگام عکاسی در حالت HDR، در سریع‌ترین زمان ممکن ثبت و ضبط می‌شوند. رابط کاربری اپلیکیشن دوربین ساده بوده و اگر تنظیمات دستی را انتخاب نمایید، انبوهی از امکانات مختلف پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

سخن آخر: سامسونگ گلکسی S7 از دوربین فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد و همچنین به عنوان یک تلفن هوشمند خوب نیز می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

یک چیز دیگر: گلکسی S7 دارای صفحه نمایش ۵.۱ اینچی است و اگر نیاز به سایز بزرگتر دارید، می‌توانید به سراغ گلکسی S7 Edge بروید که از صفحه نمایش ۵.۵ اینچی بهره می‌برد.


 

بهترین انتخاب برای تنظیمات دستی: ال‌جی V20

محصول جدید ال‌جی با نام V20، دارای همان دوربین دوگانه قرار گرفته بر روی G5 است. اما این مورد، موضوع بدی به نظر نمی‌رسد. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی دیوایس، با استفاده از دریچه دیافراگم ۱.۸/f و لرزشگیر نوری، عکس‌های شفاف و روشنی را شکار می‌کند. جایی که باعث می‌شود ال‌جی V20 از رقبای خود فاصله بگیرد، دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی آن است که با گرفتن عکس‌های واید، تجربه متفاوتی نسبت به رقبای حاضر در این مطلب در اختیار شما می‌گذارد. البته مشخصات سنسور این دوربین کمی ضعیف‌تر از دوربین اصلی دیوایس است.

lg-v20-black-02

اپلیکیشن دوربین ال‌جی V20 به اندازه محصول سامسونگ یا گوگل از سرعت بالا برخوردار نیست، اما فاصله آنچنان زیادی با آنها ندارد. چیزی که باعث می‌شود شما با خرید ال‌جی V20 خوشحال شوید، امکانات و تنظیمات دستی اپلیکیشن دوربین آن است. حالت Manual یا تنظیمات دستی این دیوایس بسیار جامع و پرقدرت است و حتی اگر بخواهید اقدام به ضبط فیلم نمایید، تنظیمات دستی خاصی نیز برای این قسمت در نظر گرفته شده است.

سخن آخر: برای یک دوربین خوب با تنظیمات دستی فوق‌العاده پیشرفته، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ ال‌جی V20 بروید.

یک چیز دیگر: ال‌جی V20 در حال حاضر تنها در مناطقی خاص قابل دسترس است و به زودی نیز به کشور آمریکا وارد خواهد شد. اگر در کشور آمریکا سکونت دارید و خواهان خرید این دیوایس هستید، باید کمی بیشتر منتظر بمانبد.


 

بهترین از لحاظ قیمت: وان‌پلاس ۳

همه کاربران دوست دارند تا یک دوربین خوب در دیوایس خود داشته باشند. اما همه این افراد، امکان پرداخت هزینه زیاد را ندارند. به عنوان یک تلفن هوشمند با قیمتی در حدود ۴۰۰ دلار، وان‌پلاس ۳ را می‌توان یک گزینه واقعا مناسب به حساب آورد که در مقابل هزینه پرداختی، دوربین فوق‌العاده‌ای نیز دارد. زمانی که وان‌پلاس ۳ را با گلکسی S7 Edge مقایسه کردیم، در اکثر شرایط دیدیم که کیفیت عکس‌های خروجی یکسان بود که همین موضوع، نشان دهنده ارزش بالای دوربین وان‌پلاس ۳ است.

oneplus-3-back-4

شما با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، مقادیر زیادی از پیکسل‌ها را در اختیار دارید. اما پیشنهاد نمی‌کنیم که روی این دیوایس برای عکاسی در شب حساب آنچنان ویژه‌ای باز کنید. اپلیکیشن دوربین آنچنان که باید و شاید خوب نیست و از سرعت نسبتا پایینی نیز برخوردار است و تنظیمات دستی پیشرفته‌ای نیز به همراه ندارد. اما به عنوان دوربینی که کار خود را به خوبی انجام داده و شما را ناامید نکند، می‌توانید به آن نگاه کنید.

سخن آخر: به عنوان یک دیوایس که دوربین خوب با قیمت متوسط را داراست، وان‌پلاس ۳ گزینه خوبی برای انتخاب به نظر می‌آید.

یک چیز دیگر: به یاد داشته باشید که وان‌پلاس ۳ به گونه‌ای طراحی شده است که تنها روی خطوط مخابراتی GSM مانند T-Mobile یا AT&T قابل پشتیبانی است.


 

مقایسه

سال ۲۰۱۶، سالی بود که تلفن‌های هوشمند با دوربین‌های فوق‌العاده به دنیای تکنولوژی معرفی شدند و گزینه‌های محدودی برای انتخاب در این زمینه وجود دارد. اگر به دنبال یک تلفن هوشمند اندرویدی با دوربین بی‌نظیر هستید، باید گوگل پیکسل را انتخاب کنید. سامسونگ گلکسی S7 در جایگاه دوم و بسیار نزدیک به گوگل پیکسل قرار گرفته است. اگر به دنبال تنظیمات دستی پیشرفته هستید، ال‌جی V20 و اگر می‌خواهید یک دوربین خوب در دیوایس خود داشته و هزینه زیادی هم بابت تلفن‌های هوشمند پرداخت نکنید، پیشنهاد ما به شما، وان‌پلاس ۳ است.

4 در مورد “اگر می‌خواهید یک اسمارت فون اندرویدی با دوربین با کیفیت بخرید، این مطلب را بخوانید”

  1. سلام وخسته نباشید خدمت شما عزیزان

    این مطالب ومقایسه هایی که در مورد دوربین گوشیها منتشر میکنید بسیار جذاب است .
    از خوانندگان پروپاقرص سایت شما هستم.

    1. مهدی ده نبی

      سلام دوست من ?

      خوشحالیم که مطالب ما مورد رضایت شما بوده و خوشحالیم که ما رو همراهی می کنید. صمیمانه سپاسگذاریم ?

  2. سلام اقای ده نبی
    یک سوال داشتم
    ایا دوربین نکسوس ۵x با دوربین ۶p یکیه یا به خاطر تفاوت قیمتشون دوربین الجی ضعیفتره ؟
    مد نظرم بیشتر روی فیلمبرداری هست
    ممنون میشم اگه پاسخ بدید

    1. مهدی ده نبی

      سلام دوست من ?

      مشخصات دوربین هر دو دیوایس دقیقا یکی هست. اما نکسوس ۶P در واقعیت کمی بهتر عمل می‌کند. همچنین دوربین جلوی نکسوس ۶P هم بهتره. چرا که دوربین جلوی ۶P هشت مگاپیکسل هست اما دوربین جلوی ۵X پنج مگاپیکسل و همین موضوع یکی از دلایل برتری ۶P نسبت به ۵X به حساب میاد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH