تماشا کنید: ساعت هوشمند نوکیا که هیچ‌وقت راهی بازار نشد!

در حالی که تنها مایکروسافت مسئول تهیه و تولید ابزار پوشیدنی بر پایه ویندوز است، در گذشته قضیه کمی متفاوت بوده. کمپانی نوکیا بر روی یک ساعت هوشمند با نام Moonraker کار می‌کرده است. با این که مراحل ساخت این ساعت هوشمند به پایان رسید، اما هیچ‌ گاه روانه بازار نشد.

به تازگی ویدیویی از این ساعت منتشر شده که طرز کارش را نشان می‌دهد. البته همان زمان هم تصاویر زیادی از این ساعت هوشمند لو رفت و در اینترنت دیده می‌شد.

عملکرد کلی دستگاه در سوایپ به بالا و پایین خلاصه می‌شود و این چنین منوی برنامه‌ها و اعلانات نمایان می‌گردد. یک دکمه خارجی هم برای خاموش کردن نمایشگر وجود دارد.

Moonraker از ایمیل، تماس و ارسال پیام پشتیبانی می‌کند. همچنین بخش دوربین نیز در این ساعت هوشمند وجود دارد که با تلفن همراه کار می‌کند و به عنوان یک ریموت کنترل در دوربین به‌کار می‌آید. فیس‌بوک و MixRadio هم از دیگر بخش‌های موجود در این ساعت هوشمند هستند. این طور که از ویدیو پیداست، Moonraker باید دوام بالایی داشته باشد. اگرچه امکانات خاص ورزشی در آن دیده نشد.

در حال حاضر با احساس تاسف حدس می‌زنیم هیچ خبری از ساعت هوشمند بر پایه ویندوز نخواهد بود. به‌ویژه بعد از آن که پروژه Microsoft Band 3 به کلی کنسل شد. ویدیو در ادامه قرار گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH