ویرگول: گلکسی S8؛ دومین ناجی!

virgool

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که به یک‌باره مسیری که به درست بودنش اطمینان دارید، وارد راهی شود که انتهای آن نابودی است. اوضاع کنونی سامسونگ نیز می‌تواند چنین مصداقی داشته باشد. پنجم اسفند سال ۹۲ سامسونگ با معرفی گلکسی S5 نشان داد در برابر تغییرات تا چه اندازه مقاومت می‌کند! معرفی اسمارت‌فونی پلاستیکی که هیچ نشانه‌ای از پرچم‌دار بودن را در ظاهر خود به همراه نداشت نه تنها به مانند سال‌های قبل خود تحسین تحلیلگران را به همراه نداشت بلکه پایه‌گذاری مسیری جدید برای تغییرات در سامسونگ شد. مسیری که سامسونگ نام پروژه صفر را بر آن گذاشت!

S7 vs S6 15

حاصل شروع مسیر جدید سامسونگ در بازطراحی پرچم‌دارانش موجب معرفی ناجی سامسونگ یعنی گلکسی S6 شد. ناجی که اگر نمی‌آمد پایه‌های امپراطوری بزرگ‌ترین تولید کننده تلفن‌همراه فرو می‌ریخت. در واقع گلکسی S6 موجب شد حریفان تازه به دوران رسیده‌ای هم‌چون شیائومی نتوانند قامت خود را بیش‌تر برافراشته کنند. البته به لطف این اسمارت‌فون کیفیت کلی محصولات سامسونگ بالاتر رفت و به تدریج شاهد افزایش کیفیت ساخت محصولات این برند در رده‌های گوناگون بودیم. پس از سرد شدن آتش معرفی این اسمارت‌فون این‌بار نوبت به سری محبوب نوت رسیده بود تا بتواند طعم تغییرات اساسی را بچشد. حاصل ادامه حرکت سامسونگ در پروژه صفر محصولی شد به نام گلکسی نوت ۵، فبلتی بی‌نظیر که بدون شک برترین محصول معرفی شده سامسونگ تا آن زمان بود. در گلکسی نوت ۵ تمامی اعضا به زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند، این موضوع موجب شد سامسونگ از صحت مسیر خود اطمینان حاصل کند و راه پروژه صفر را باز هم ادامه دهد.

با معرفی رسمی گلکسی S7 زنگ خطر برای سامسونگ به صدا درآمد، طراحی درست همانند سال قبل بود و تنها بهبودهایی جزیی حاصل شده بود اما این‌ها همگی تنها ظاهری بودند، گلکسی S7 در درون خود تحول زیادی داشت. استفاده از قدرتمندترین پردازده تلفن‌همراه موجود، بازگشت دوباره شیار کارت حافظه و هم‌چنین مقاومت در برابر نفوذ آب، گلکسی S7 را تبدیل به نمادی آرمانی برای هنر سازندگی سامسونگ کرد. موفقیت فوق العاده این مدل در فروش و هم‌چنین به تحسین باز شدن دهان اکثر تحلیلگران، سامسونگ را دچار نوعی غرور کرد. حالا این کمپانی که چند سال پیش تلفن‌های همراهش شانس چندانی در مقابل محصولات نوکیا و سونی‌اریکسون نداشتند، مبدل شده بود به یک موبایل‌ساز همه چیز تمام!

galaxy-note-7-10

شاید همین غرور سامسونگ بود که این کمپانی را ترغیب کرد پرچم‌دار بعدی خود را زودتر از هرساله و بدون وارسی دقیق معرفی کند. البته در این بین جنگ دیرین سامسونگ و اپل خود آغازگر این تفکر بود. به هرحال گلکسی نوت ۷ معرفی شد، ظاهری دل‌ربا و امکاناتی بی‌نظیر که این‌ بار نیز با سخت‌افزاری فوق‌العاده همراه شده بود. همه‌چیز برای موفقیتی دوباره مهیا بود تا این‌که اولین آتش از دل گلکسی نوت ۷ بلند شد. اگرچه این اتفاق بسیار زودتر از اتفاقات مشابه در مدل‌ها و برندهای دیگر رخ داده بود اما بازهم نتوانست از سیل هجومی طرفداران سامسونگ به فروشگاه‌های این شرکت برای تهیه نوت ۷ بکاهد. به‌تدریج و با افزایش تعداد گزارش‌ها مبنی بر انفجار این دستگاه سامسونگ به ناچار اولین فراخوان را برای جمع‌آوری چند میلیون نوت ۷ فروخته شده منتشر کرد. در ابتدا دلیل روی دادن این اتفاق مشکلی در سلول باتری لیتیومی به کار رفته عنوان شد اما پس از تعویض باتری بازهم مشکل پابرجا ماند تا سامسونگ مجبور شود بهترین ساخته خود را زود بازنشسته و از خط تولید خارج کند.

مطابق نظرسنجی‌ها، کاربران زیادی رغبت خود به محصولات سامسونگ را از دست داده و برای خریدهای بعدی‌شان برندهای دیگر از جمله اپل را انتخاب خواهند کرد. اتفاقی که سامسونگ از افتادن آن وحشت داشت، به دست خودش در حال روی دادن است. حالا تمام نگاه‌ها بر پرچم‌دار بعدی این کمپانی است، دومین ناجی سامسونگ!

شرایط کنونی سامسونگ به‌گونه‌ای است که می‌توان انتظار داشت تمام توان خود را در محصول بعدی‌اش به کار بگیرد، گلکسی S8 نه تنها باید بتواند کاربران وفادار را حفظ کند بلکه باید آن‌قدر خوب باشد تا اعتماد کاربران از دست رفته دوباره بازگردد. بدون شک اولین انتظاری که می‌توانیم از گلکسی S8 داشته باشیم، رفع مهم‌ترین نقص گلکسی نوت ۷ است، این موضوع از آن جهت اهمیت بیش‌تری به خود می‌گیرد که گزارش‌هایی مبنی بر وجود این مشکل در دیگر تولیدات سامسونگ از جمله گلکسی S7 Edge نیز وجود دارد. مطمئنا اگر انفجاری در گلکسی S7 رخ دهد حتی به تعداد بسیار کم، ضربه نهایی بر پیکره پرچم‌داران سامسونگ خواهد بود.

دیگر نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که تنها مشکل گلکسی نوت ۷ مشکل انفجار آن‌ها نبود بلکه شمار زیادی از کاربران، در مدیریت رم دچار مشکل شده بودند. این موضوع نرم‌افزاری را در پرچم‌داران قبلی سامسونگ هم شاهد بوده‌ایم که البته بعد از دریافت چند به‌روزرسانی رفع شده است اما در گلکسی S8 اوضاع کاملا متفاوت است. در حال حاضر کاربران زیادی هستند که اگر کوچک‌ترین مشکلی را در پرچم‌دار آیند سامسونگ مشاهده کنند عطای گوشی‌های این کمپانی را به لقایش می‌بخشند و سراغ دیگر سازندگان می‌روند. هم‌چنین با توجه به اینکه امسال شاهد پرچم‌داری از خانواده نوت نبوده‌ایم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم برخی از ویژگی‌های نرم‌افزاری این خانواده در گلکسی S8 حضور پیدا کند، بنابراین سامسونگ می‌بایست تمام تلاش خود را در بهینه کردن این رابط کاربری به‌کار گیرد تا تجربه‌ای تلخ از تاچ‌ویز را به یادگار نگذارد.

galaxy-s8

دیگر ویژگی که بالارده‌های سامسونگ همیشه با خود به همراه داشتند سخت‌افزاری قدرتمند و به‌روز است، در واقع اکثر سازندگان اندرویدی برای تولید پرچم‌داران خود محصولات سامسونگ را مدنظر دارند. اما اگر بخواهیم نگاهی به نوآوری‌های این کمپانی بیندازیم، کارنامه چندان درخشانی را شاهد نیستیم. در واقع سامسونگ همیشه سعی کرده است محصولاتی را بسازد که بتواند با آی‌فون‌های اپل مقابله کند اما این موضوع در گلکسی S8 کافی نخواهد بود. کاربران عاشق نوآوری و استفاده از امکانات تازه هستند و حالا که سامسونگ نیاز به بازآفرینی جامعه کاربری خود دارد می‌تواند آغازگر راهی جدید برای تولیداتی نوین و متفاوت در زمینه اسمارت‌فون باشد. البته می‌دانیم که فرصت چند ماهه سامسونگ برای معرفی پرچم‌دار بعدی‌اش برای انجام تغییرات بنیادین کافی نخواهد بود اما بازهم نمی‌توان کم کاری‌های احتمالی سامسونگ را بر پای کمبود زمان گذاشت، زیرا در تاریخ معرفی نسل جدید گلکسی S تغییر زیادی رخ نداده است. استفاده از سنسور دوربین دوگانه می‌تواند کمک خوبی برای شروع این مسیر باشد.

اگر بخواهیم در نیازهای جامع و اصلی گلکسی S8 برای موفقیت به جمع‌بندی برسیم می‌توانیم مواردی هم‌چون بهبود وضعیت ایمنی و آزمایش‌های بیش‌تر، کاهش مشکلات نرم‌افزاری که در پرچم‌داران سامسونگ به وفور مشاهده شده است و ارایه سخت‌افزار قدرت‌مند در کنار نوآوری‌های مختلف چه در بخش سخت‌افزار و چه در بخش نرم‌افزار را نام ببریم. گلکسی S8 می‌تواند ناجی سامسونگ باشد اما نیاز به بازنگری‌های جدی دارد.

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

4 در مورد “ویرگول: گلکسی S8؛ دومین ناجی!”

  1. محسولات سامسونگ بی کیفیته من اس۴ داشتم فریم دورش خودبه‌خود ترک برداشت وشکست گوشی را انداختم دور

  2. نوت ۷ واسه سامسونگ یه کابوس بود و واقعن باید در گوشیه جدیدش جبران کنه وگرنه رسمن بازی رو‌ میبازه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH