نوکیا لومیا ۵۲۰ هنوز هم محبوب‌ترین دستگاه در پلتفرم ویندوز موبایل است!

بعد از گذشت چند سال از معرفی دستگاه پایین‌رده لومیا ۵۲۰ توسط نوکیا، هنوز این مدل محبوب‌ترین گوشی هوشمند در پلتفرم ویندوز موبایل است. لومیا ۵۲۰ برای اولین‌بار در نمایشگاه MWC 2013 در معرض دید عموم قرار گرفت و فروش آن از ماه آوریل همان سال آغاز گشت. این دستگاه با سیستم‌عامل پیش‌فرض ویندوزفون ۸ ارایه شد ولی در آینده به ویندوزفون ۸.۱ ارتقا یافت.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت شبکه‌ای AdDuplex در اوایل امسال، لومیا ۵۲۰ با داشتن سهمی برابر با ۱۲.۹ درصد هنوز محبوب‌ترین دستگاه در این پلتفرم محسوب می‌شود. نمایشگر ۴ اینچی با رزولوشن ۸۰۰ × ۴۸۰، پردازنده ۲ هسته‌ای اسنپدراگون S4 Plus با فرکانس ۱ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی آدرنو ۳۰۵، حافظه داخلی ۸ گیگابایتی با امکان افزودن حافظه خارجی تا ۶۴ گیگابایت و ۵۱۲ مگابایت رم مشخصات فنی این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند.

در این دستگاه تنها شاهد استفاده از یک دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگرم f2.4 هستیم، البته برای این دوربین فلاش درنظر گرفته نشده است. یک باتری ۱۴۳۰ میلی‌آمپری با امکان تعویض توسط کاربر، شارژدهی این مدل را برعهده دارد. لومیا ۵۲۰ با رنگ‌های مشکی، زرد، قرمز و سفید قابل خریداری و قیمت آن بدون احتساب مالیات کمتر از ۲۰۰ دلار تعیین شده بود. این گوشی هوشمند برای اپراتور مخابراتی T-Mobile تحت نام لومیا ۵۲۱ عرضه شد که از نظر مشخصات فنی و طراحی تفاوتی با نمونه اصلی نداشت و فقط از شبکه ارتباطی+۴G HSPA این اپراتور پشتیبانی می‌کرد.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ شرکت AT&T این دستگاه را بدون قرارداد به قیمت ۴۹.۹۹ دلار در دسترس کاربران قرار داد.. باتوجه به محبوبیت بالای این مدل برای ۳ سال متوالی، نوکیا باید در فکر تولید دستگاهی با این فرمول برای تکرار موفقیت باشد.

lumia-520

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH