بررسی سامسونگ گلکسی J5 Prime (جی۵ پرایم):‌خوش قیمت و زیبا

اگر سری به بازار بزنیم و یا به آمار و ارقام رجوع کنیم، متوجه می‌شویم که سری J سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار بوده و حتی لقب پرطرفدارترین محصول اندرویدی به بازار به گلکسی J7 نسبت داده شده است.

به همین مناسبت، امروز قصد داریم یکی از اسمارت فون‌های سری J سامسونگ را کمی مرور کنیم؛ کالایی که باید پذیرفت در قبال طراحی مناسب، امکانات و قیمت خوبی که دارد، مورد اقبال عمومی قرار گرفته است. با ما باشید تا گلکسی J5 Prime را بررسی کنیم.

طراحی و کیفیت ساخت: ساده و زیبا

سامسونگ کارش را بلد است؛ این موضوع را باید از فروش و البته کیفیت اکثر محصولاتش فهمید. حالا اگر یکی دوتاش منفجر شد و چند نفری هم سوختند که نباید همه را به پای کل خط تولیدش نوشت!

جی۵ پرایم یک اسمارت فون میان رده فلزی است که بازار خوبی را می‌تواند برای خودش دست و پا کند. این محصول با بدنه یکپارچه فلزی و طراحی زیبا تقریبا می‌تواند در بین گوشی‌های میان رده، رتبه بالایی را از آن خود کند. جی ۵ پرایم با ابعاد ۱۴۲.۸ در ۶۹.۵ میلی‌متر و ضخامت ۸.۱ میلی‌متری عرضه شده و وزنی معادل ۱۴۳ گرم دارد که با توجه به نمایشگر ۵ اینچی‌اش آن‌چنان بد نیست و آن را تبدیل به یک محصول خوش دست می‌کند.

البته این خوش دستی با توجه به صاف و صیقلی بودن بیش از حد بدنه احتمال سر خوردن گوشی از دستان شما را چند چندان می کند( یعنی بیشتر از دو چندان!!) پس مراقب باشید که اگر گوشی خود را بدون قاب و … حمل می کنید، افتادن آن از دستان شما بسیار بسیار محتمل است!

اما بگذارید تا کمی به ظاهر گوشی نگاهی بی‌اندازیم.

J5 Prime در نگاه اول از ظاهر خوب و شیکی برخوردار است. این محصول ۵ اینچی از یک نمایشگر خمیده ۲.۵D استفاده کرده که به زیبایی گوشی در نگاه اول می‌افزاید. شاید چیزی شبیه به یک محصول مثلا پرچمدار! در قسمت بالایی لوگوی سامسونگ، اسپیکر مکالمه، چراغ نوتیفیکشن، دوربین دوم و سنسورها مشاهده می‌شود که با توجه به هم رنگ بودن این قسمت با کل بدنه، ظاهر زیبایی دارد.

front-up-j5-prime

به قسمت پایین می‌رویم، دکمه‌های لمسی بک و مولتی تسکینگ در دو طرف کلید Home قرار گرفته که البته دست بر قضا حسگر اثر انگشت شما نیز هست. با اینکه حاشیه دو طرف نمایشگر مناسب است، اما حاشیه‌های بالا و پایین آن کمی زیاد به‌نظر می‌رسد و مستقیم در ذوق شما می‌زند!

طراحی قسمت جلویی این گوشی بر خلاف برخی مخصولات به طور یک دست سیاه رنگ نبوده و همین می‌تواند آنرا کمی از سایر محصولات هم رده متمایز کند. هر چند از دید شخصی پنل جلویی یکپارچه مشکی بسیار شکیل تر است!

down-j5

سمت راست گوشی دکمه پاور و اسپیکر قرار دارد. محل قرار گیری اسپیکر شاید برای شما جالب باشد. در واقع نه پشت گوشی است و نه جلوی آن؛ محلی که می‌تواند حسن زیادی داشته باشد. البته به ظاهر کوچک اسپیکر خیلی اعتماد کنید چون صدای خروجی آن به اندازه کافی شما را راضی نگاه خواهد داشت!

right-side-j5

به سمت چپ نگاهی می‌اندازیم، این قسمت بسیار شلوغ و از بالا تا پایین برای شما برنامه‌های ویژه‌ای دارد! در قسمت بالا دکمه‌های افزایش و کاهش صدا به طور کاملا جداگانه‌ای حضور دارند و در ابتدا ممکن است فکر کنید کارایی دیگری دارد. کمی پایین‌تر، پورت مربوط به رم میکرو اس‌دی و البته فضای مخصوص دو سیم کارت را مشاهده می‌کنید. همین که سامسونگ هنوز مثل هوآوی حس نکرده که شما هم زمان نباید به دو سیم کارت و رم دسترسی داشته باشید خود نکته بسیار مهمی است. امیدواریم که این تفکر هیچ گاه جایش را به ایده بسیار بی نمک هوآوی ندهد!

left-side-j5

به پشت گوشی می‌رویم، در قسمت بالا لنز دوربین و سمت راستش تک فلش LED قرار دارد. کمی پایین‌تر هم لوگوی سامسونگ است و دیگر هیچ! در واقع این ساده بودن پنل پشتی، با توجه آلومینیومی بودن بدنه به زیبایی آن افزوده است.

back-j5

قسمت فوقانی J5 Prime هم کاملا خالی بوده و بخش تحتانی مزین به جک ۳.۵ میلی‌متری استاندارد، پورت میکرو یواس‌بی و یک میکروفون است!

down-j5

نمایشگر: مناسب!

وقتی نام میان رده بر روی پیشانی یک اسمارت فون حک می‌شود، خریدار از همان ابتدا نباید توقع یک سری امکانات خارق العاده را داشته باشد، حال اگر نام سامسونگ هم بر روی آن باشد که دیگر بدتر! این محصول با یک نمایشگر ۵ اینچی از نوع IPS LCD همراه با توان نمایش ۱۶ میلیون رنگ و وضوح HD عرضه می‌شود. وضوحی که دیگر شاید با توجه به سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی آن‌چنان بالا نباشد!

نسبت نمایشگر به بدنه در این محصول برابر ۶۹.۴ درصد است. چگالی پیکسلی این نمایشگر نیز تقریبا عدد ۲۹۴ پیکسل در هر اینچ را برای شما به ارمغان می‌آورد. این نمایشگر با چهارمین نسخه از محافظ گوریلا گلس پوشانده شده است البته نه در تمامی تولیدات! یعنی ممکن است نسخه‌ای که وارد مثلا اروپا می‌شود این ویژگی را نداشته و نسخه‌ای که به کشور ما ارسال می‌شود از این قابلیت برخوردار باشد! (به حالت معکوسش اصلا فکر نکنید و الا گوشی‌تان منفجر می‌شود)

نور این نمایشگر برای فضای داخلی بسیار مناسب است، اما متاسفانه سنسور تنظیم اتوماتیک نور در این محصول وجود ندارد. البته سامسونگ کمی دست به نوآوری زده و برای این قسمت گزینه‌ای به نام OutDoor را قرار داده است. با روشن کردن این حالت، پیغامی مشاهده می‌کنید که بر روی آن نوشته است با فعال سازی این بخش نور صفحه نمایش شما به مدت ۱۵ دقیقه در حالت حداکثری قرار می‌گیرد و با پایان یافتن این ۱۵ دقیقه این گزینه به حالت خاموش در می‌آید! پس سعی کنید بیش از ۱۵ دقیقه در فضای باز قرار نگیرید؛ یا اگر قرار گرفتید خیلی ازین گزینه استفاده ننمایید و دستی نور را افزایش دهید.

خب، بگذارید تا به تصاویر این نمایشگر در کنار گلکسی S6 نگاهی چند بی‌اندازیم (گوشی سمت راست J5 پرایم است).

ui-2-display

ui-display

سخت افزار: کافی!

وقتی خودت بتوانی پردازنده تولید کنی، چه دلیلی دارد که منت کوالکام، مدیاتک و … را بکشی؟! سامسونگ برای این میان رده از چیپست ۶۴ بیتی و ۴ هسته‌ای اگزینوس ۷۵۷۰ بهره برده است. این پردازنده با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز از هسته‌های Cortex-A53 استفاده می‌کند.

در کنار این پردازنده، سامسونگ از ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز استفاده کرده است تا کاربر برای اجرای بازی و البته تلگرام و … هیچ مشکلی نداشته باشد. اگر ۱۶ گیگابایت برای شما کم است که خب حتما کم است، می‌توانید با بهره گیری از رم میکرو اس‌دی آن را تا میزان ۲۵۶ گیگابایت افزایش داده و به راحتی ویدئوها و تصاویر خود را در آن ذخیره کنید.

در هنگام کار با توجه به رم مناسب و پردازنده کافی، لگ زدنی مشاهده نشد. بهتر است در اینجا نگاهی به نتایج بنچمارک این گوشی بی‌اندازیم:

ابتدا به سراغ نسخه ۶ بنچمارک انتوتو می‌رویم؛ نتیجه امتیاز ۳۶۴۰۱ را به ما نشان می‌دهد. می‌توانید نمودار مقایسه ای این محصول را در زیر ببینید:

سپس سری به بنسای کوچک خود زدیم؛ اون نیز برای ما نتیجه زیر را ثبت کرد:

bonsai-j5-prime

نهایتا هم گفتیم تا در آزمایشگاه هستیم گیگ بنچ را نیز فعال کنیم که نتیجه زیر را برای ما ثبت کرد:

geekbench

به طور کلی، پس از خروج از آزمایشگاه آی تی رسان باید بگوییم که این محصول در دسته خود یعنی همان میان رده ها، شمات را اذیت نخواهد کرد. خب قطعا از نتایج بنچمارک های ثبت شده نباید توقع بالایی داشته باشیم، چون ابتدا قیمت گوشی و دسته آنرا می دانیم!

اما خب برای همین دسته بندی نیز این اعداد آنچنان بد و ضعیف نبوده و قطعا می تواند یار و همراه خوبی برای شما باشد.

سیستم عامل و نرم افزار

این اسمارت فون اندرویدی با نسخه ۶.۰.۱ این پلتفرم محبوب یا همان مارشمالو عرضه شده است. با توجه به میان رده بودن، احتمال به‌روزرسانی این سیستم عامل به نسخه جدید یا همان نوقا بسیار کم است. رابط کاربری تاچ ویز بهینه شده با امکانات قابل قبول، همراه خوبی برای کاربران به شمار می‌رود.

andorid

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول که سامسونگ تاکید ویژه‌ای بر روی آن دارد، قابلیت ذخیره باتری و بهره گیری از سیستم‌های Power Savng و U.Power Saving است. البته سامسونگ به طور پیشفرض برای شما برنامه Skype و سه اپ پرطرفدار مایکروسافت یعنی Word، Exel و Power Point را نصب کرده است. واقعا دیگر هر چه گشتم تا از امکان خاص نرم افزاری این محصول برایتان بیشتر بگویم، به نتیجه ای نرسیدم!

البته در مورد حسگر اثر انگشت هم در ادامه توضیحاتی خواهیم داد.

با هم تصاویر رابط کاربری جی۵ پرایم را می‌بینیم:

ui

دوربین

به طور کلی سامسونگ و اسمارت فون‌هایش دوربین‌های بدی ندارند! این موضوع برای اسمارت فون‌های میان رده نیز صدق کرده و شما را راضی نگه می‌دارد. این محصول با دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی عرضه شده است. این دوربین با بهره گیری از دیافراگم مناسب f/1.9 و لنز ۲۸ میلی‌متری در کنار سیستم فوکوس خودکار و یک فلش LED می‌تواند تصاویر خوب و با کیفیتی را برای شما ثبت نماید.

دوربین این دستگاه می‌تواند با وضوح فول اچ‌دی و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه نیز به ثبت فیلم‌های مورد علاقه‌تان بپردازد. دوربین و نرم افزار استفاده شده آن‌چنان امکانات پیشرفته و بالایی ندارد، اما با توجه به میان رده بودن J5 Prime این دوربین و نرم افزارش قابل پذیرش است.

camera-ui selfie-ui

پیش از آنکه به سراغ نمونه تصاویر ثبت شده با این دوربین برویم، بگوییم که دوربین دوم این محصول نیز یک لنز ۵ مگاپیکسلی دارد که با بهره گیری از دیافراگم f/2.2 نیاز شما را برای ثبت تصاویر سلفی و بهره گیری از تماس‌های تصویری بر طرف می‌سازد.
با هم به تصاویر ثبت شده با دوربین‌های J5 Prime نگاهی می‌اندازیم.

sample

camera-1 camera-2

sample-2

camera-3 selfie

پخش چند رسانه‌ای:‌ ساده و بی‌ریا!

یک نمایشگر ۵ اینچی همراه با وضوح HD و یک اسپیکر مونو، تقریبا نیمی از نیازهای هر کاربری را بر طرف می‌کند؛ اگر اهل فیلم دیدن و یا گوش فرا دادان به موزیک هستید باید بگوییم مشکلی نخواهید داشت. اسپیکر صدای بلندی ندارد اما وضوح و بلندی قابل قبولی برای کاربران ارایه می‌دهد؛ ضمن اینکه کیفیت صدای خروجی از هدفون نیز مشکل خاصی ندارد.

speaker

اگر هم اهل بازی و این داستان‌ها هستید، باز نگران نباشید، یک نمایشگر ۵ اینچی اچ‌دی و ۲ گیگابایت رم، برای بازی کردن شما کافی است!

multimedia-j5

باتری

اول باید بگوییم که باتری این محصول به هیچ وجه منفجر نخواهد شد! پس خوشحال باشید. این گوشی با یک باتری ۲۴۰۰ میلی آمپری عرضه شده است. طبق گفته‌های رسمی سامسونگ این باتری می‌تواند تا ۱۶ ساعت در شبکه ۳G فعالیت کند. با همین باتری می‌توانید تا ۵۴ ساعت هم موزیک گوش کنید. به طور کلی قادر هستید تا یک روز کامل با استفاده خوب روی باتری این محصول حساب باز کنید.

در واقع این روزها اگر به سراغ پرچمدار ۲ یا ۳ میلیونی بازار هم بروید، اول و آخر باید در پایان روز در به در دنبال یک پریز برق و شارژر باشید؛ حال دیگر از یک اسمارت فون این قیمتی و میان رده چه انتظاری دارید؟! پس اگر میگوییم یک روز هم خوشحال باشید!

batt

سایر امکانات

یک گوشی میان رده قرار نیست امکانات خاص یا ویژه‌ای داشته باشد! اگر بخواهیم به حسگر اثر انگشت اشاره کنیم، خب دیگر این امکان ویژه‌ای برای اسمارت فون‌ها محسوب نمی‌شود! حتی اگر این حرف را جلوی هوآوی بزنیم که اصلا به ما می‌خندد و می‌گوید ما فقط مانده‌ایم حسگر اثر انگشت را روی فیچرفون‌ها بگذاریم یا نه!

finger

این محصول از حسگر خوبی بهره می‌برد که تنها با لمس و بدون فشار قفل گوشی را برای شما باز می‌کند. البته این حسگر همانند اکثر برندها، توانایی‌های فوق العاده دیگری جز باز کردن قفل گوشی ندارد! البته باید این نکته را هم متذکر شوم که گاهی این حسگر به قدر خنگ و کند عمل می کند که باید بی خیال شده و به سراغ باز کردن گوشی خود از طریق الگو یا رمز از پیش تعیین شده بروید!

کلام آخر

خرید یک اسمارت فون میان رده این روزها داستان زیادی دارد! همه برندها محصولات خاصی داشته و با قیمت‌های عجیب و غریبی آن را روانه بازار می‌کنند. در این میان اگر بتوانید سلیقه خود را اولویت قرار دهید، برای انتخاب اصلا اذیت نخواهید شد، چون اکثر محصولات رنج مشخصات مشابهی دارند. در واقع در حوزه اسمارت فون های میان رده هم اکنون برندهای مختلف سعی دارند تا با تکیه بر طراحی مشتریان خود را پیدا کنند.

برندی مثل سامسونگ سعی می کند تا محصولاتی با ظاهر پرچمدارانش را وارد بازار سازد و به طور مثال HTC نیز با طراحی محصولاتی تمام فلزی سعی دارد تا اسمارت فونی شبیه به آیفون منتها با یک سوم قیمت آنرا به دست مشتریان برساند.

سخت افزار این محصولاات به طور کلی تفاوت زیادی با یکدیگر نداشته و اکثرا این روزها از پس اکثر نیازهای کاربران به راحتی بر می آیند.

metal

این محصول با رنج قیمتی بین ۷۴۰ تا ۸۷۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. البته با این قیمت انتخاب های دیگری از دیگر کمپانی ها نظیر هوآوی و HTC نیز در دسترس شما خواهند بود.

69 در مورد “بررسی سامسونگ گلکسی J5 Prime (جی۵ پرایم):‌خوش قیمت و زیبا”

  1. من نزدیک ۵ سال اس ۵ داشتم به نسبت پولش اون موقع دو ملیون راضی نبودم البته هنوزم دارمش و به وسایلم حساسم و تمیز نگه میدارم ولی اذیت و لگ داشت اما اوایل امسال جی۵ پرایم گرفتم ۲۰۱۷ حدود ۱۲۰۰ و وقتی نسبت پولی که اون زمان برااس۵ که پرچمدار بود با العان و پولی که بابت جی۵ پرایم ۲۰۱۷ دادم برام توجیه نداره بعد ۴ یا ۵سال قیمت کمتر کارایی خیلی بهتر البته بجز دوربین ۱۶ مگاپیکسل اس۵ که عالی بود.هر کسی جی۵ پرایم ۲۰۱۷ داره از دوستان و اقوام هم بسیار راضی هستن و من از قتبلیت تشخیص دست برای عکاسیش که واقعا کارایی داشت خوشم اومد.

  2. سلام .من مدل2017 ویتنامیشو گرفتم .البته نو و از نمایندگیش واقعا عالیه حسگر اثر انگشتش عالیه .ظاهری زیبا و متفاوت داره .توی نور کم هم اصلا پرپر نمیزنه .دوربین هاش عالی در حد خودش .و اینکه حتما مدل پرایم بگیرید .ممنونم ازت سامسونگ

  3. سلام به همه دوستان گلم،منم ۳ماهی میشه این گوشیو خریدم قبلا هم ایفون ۵ اس داشتم،اما من بیشتر از این جی ۵ پریم راضی هستم واقعا عالیه،مشکلی که داره تو نور کم پر پر میزنه وگرنه حرف نداره اثر انگشتشم خیلی عالیه از ۵اس خیلی بالا تره

  4. این گوشی با داشتن ویژگی های خاص مثل اثر انگشت که بدون فشار دادن انگشت و قرار دادن انگشت روی سنسنور باز میشه خیلی گوشی خوبیه باتری ش ام عالیه!

  5. سلام
    میشه بگید مدل ویتنامی و چینیشو از کجا تشخیص بدیم ؟
    یکی دو روز بعد میخوام بخرم نمیخوام چینی بیفته دستم
    خواهشا راهنمایی کنید

  6. اقا گوشیش عالیه کسانی که میخوان تا ۷۰۰یا۸۰۰هزینه کنن یکی از بهترین موردهاست
    دوربینش خوبه
    اثرانگشتشم حرف نداره راحت شناسایی میکنه
    کلا خوبه من که راضیم

  7. علیرضا رحیمی

    عالیه ویتنام خیلی خوبه فقط اگه میشه سریع جوابمو بوید وقتی تونت هستی ۴.۵ دقیقه ی ۱درصد شارژ خالی می کنه مال شماهم این توری به نظر تون نور صفحه رو بزارم رو کم کمتر میره

  8. دوستان منم مشکل پر پر شدن صفحه رو دارم اعصابمو خورد کرده کسی میدونه مشکل از کجاس چجوری حل میشه میترسم صفحه گوشی بسوزه ؟؟؟این شمارمه کسی راه حلشو میدونه ممنون میشم منو در جریان بزاره 09198927462

  9. سلام من این گوشی رو دیروز خریدم فعلا ازش چیزی سر درنمیارم چند سری سوال داشتم یکی اینکه چطوری باید چیزایی رو که دانلود میکنم یا ازطریق بلوتوث یا شریت دریافت میکنمو به کارت حافظه منتقل کنم؟ بعدش من اطلاع نداشتم مدل ویتنامیش بهتر از چینیه!!! الان که نظرات و راهنمایی های بقیه دوستانو خوندم متوجه شدم و نگاه کردم مال من چینیه!!>__< ممنون میشم درست و دقیق بهم توضیح بدین .

  10. ببخشید یه سوال..من ج ۵ پرایم دارم و اینکه از دیشب ک هدفون میزارم یه سمتش صداش ضعیفترازسمت دیگشه .کسی میدونه مشکل ازکجاس؟با هنزفریای دیگم امتحان گردم همینه

    1. توی قسمت تنظیمات،قابلیت دسترسی،شنوایی،تعادل صدای چپ و راست میرید بعد درجه رو روی وسط خط میزاری

  11. سلام خسته نباشید
    چند روزیه این گوشی رو خریدم ولی صفحه نمایشش پرپر میزنه مشکل از کجاست؟ خواهشا کمکم کنید. مرسی

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      باید تست بشه و همینطوری نمیشه نظر داد
      با توجه به اینکه گوشی رو تازه خریدین می‌تونید به نمایندگی بدین که بررسی کنن

      1. بردم ولی گفتند مشکلی نداره
        تو برنامه های انلاین و اینترنتی پر پر میکنه صفحش کم نور و پر نور میشه

        1. من سه روزه این گوشیو گرفتم.دوربیناش خوبن فقط شبا یه کم ضعیفن خب چیزه عادیه اپل۷ ک نیست.حسگر اثر انگشتم ک براش گذاشتن زیادیه طبیعیه درست کار نکنه حسگر اثر انگشت براتون مهمه برین سری نوت بخرین پول بیشتریم بدین مال من ک خوبه.خیلیم خوشدست و زیباست نسبت به گوشیایه سریg.درکل با پولی ک میدین گوشی خوبی میگیرن من گرفتم عالیه ازش راضیم

  12. سلام من سه روزه این گوشی رو دارم آیا طبیعیه که چند دقیقه یکبار وقتی به نت وصلی و تو سایت و تلگرامی شارژ کم کنه ؟

  13. من الان چند ماه j5primeرودارم همه چی عالییی حسگر اثر انگشت عالییی واز همه مهم تر اینکه حسگرش توی تلگرام وبرنامه های دیگه هم فعال میشه ولی فقط نمیدونم قابلیت qiیا شارژ سریع داره یا نه؟؟؟

    1. داره داداش اونم داره قابلیت شارژ سریع داره چون خودم با همین روش شارژ میکنم در ضمن بدونید مدل ویتنامی خوبه چینیه بده من ویتنامیشو دارم خیلی عالیه. وسلام

  14. سلام من j5 prime را یک ماهه خریدم خیلی عالیه به قیمتی که داره نه هنگی دیدم دوربین و همه چی عالیه همه چیش عالیه..و اونایی که میگن بد است باید هزینه بیشتری بپردازن تا اونی میخوان بخرن..در کل من راضی هستم

  15. سلام
    میشه لطفا قیمت اصلی این گوشی j5 praim رو بهم بگید؟
    چن هرجا یه قیمت گذاشته شده.
    دوستان گوشی خوبیه نصبت به قیمتش فقط مراقب باشید بدون قاب استفاده نکنید
    چن بسیار سر است.

  16. من این موبایلو دارم خیلی خوشگله همه چی شم موبه نیازای کسی رو که انتظار خاصی از گوشیش نداره رو بر طرف میکنه

  17. پرایمشو بگیر چون ظاهری زیبا تر و امکاناتی بیشتر داره و باتری پرایم هم البته قابل جداشدن نیست و سرخوده

  18. سلام من میخام گوشی بگیر م موندم چه گوشی بگیرم میخام یاJ52016 بگیرم یا J5 پرایم اگه میشه کمک کنین با توضع ممنون

  19. اقا نخرید نخرید ادم یه هواوی ارزون قیمت داشته باشه بهتر از این اشغاله تاچچچچچ اشغال اصلا بدرد نمیخوره خیلی ضعیفه اصلا از سامسونگ چنین اشتباه بزرگی رو نداشتم اونم تاچ منکه پشیمونم اگه تاچ واستون مهم نیست درکل گوشیه خوبیه

  20. سلام خدمت دوستان عزیز.بنده یک روزه این گوشی رو خریدم.در یک کلام عالییی.اثر انگشت خیلی خوب.دوربین عالی.طراحی عالیییی.هنگی هم ازش ندیدم.در واقع هیچ مشکلی ندیدم.من این گوشیو با قیمت ۶۵۰ تومان از ورامین خریدم.اگر تو فکر خرید گوشی با بودجه کم هستید حتما j5 prime رو در نظر داشته باشین.یا حق!

  21. این گوشی دو مدل چینی و ویتنانی داره که طی تحقیقاتی که شد مدل چینی آن مشکل حسگر اثر انگشت و صفحه نمایش داره و در بعضی موارد ضعیف است اما مدل ویتنامی آن هیچ گونه مشکلات چینی آن را ندارد و در ضمن از حسگر اثر انگشت بسیار قوی بهره میبرد.

  22. چرا هیچ سایتی ننوشته زد ابه؟ من یه بار انداختم تو چایی اغ یه بار تو تشت اب افتاده کاملا زد ابه اثر انگشتم از اپل ۵ اس خیلی بهتره کلا عالیه به جز یه کوچولوهنگش

  23. واسه من پرپر نمیزنه
    درضمن من چایی خوندم که این یه ویژگیه و اگه نور محیط اطرافتون کم باشه خود گوشیتون خودشو وقف میده سرچ کنید نظرات کاربران j5 prime برید بخونید بعضیا اینو نوشتن

  24. نمیدونم چرا مشکل پر پر زدن صفحه نمایش رو هیچ سایتی و نقادی ننوشته تا تو ذوق مردم نخوره؟؟؟!!!

    1. سلام
      این پر پر زدن گوشی جی ۵ از خود سری ساخت گوشیه و اگه هر کاری کنی چه تاج چه ای سی دیشو عوض کنی هیچ تعقیری نمیکنه

  25. سلام من این گوشی رو دارم فقط نمیدونم صفحش توی نور کم پرپر میکنه این مشکله یا نه ؟
    من تازه ۳ روز گرفتمش
    اگه میشه سریع جواب بدین

  26. من گوشی قبلیم جی۵.۲۰۱۵داشتم فروختم یک مدل بالاترشوگرفتم ولی فرقشونفهمیدم چیه به غیر ازحسگر اثرانگشت وظاهر.میخوام بدونم چیزدیگه ای هم داره من نمیدونم لطفا جوابمو بدین

  27. گوشی خوبیه فقط چند تا ایراد:
    ۱-سنسور اثر انگشتش دکور هست و اصلا به درد نمیخوره. روش حساب نکنین. من Honor 5x مقایسه کردم کلی خورد تو ذوقم!
    هواوی خیلی سرتر بود.
    ۲-صفحه اش AMOLED نیست.
    ۳- عمر باطریش بد نیست اما مثل جی۷ نمیشه

  28. بسیار عالی و خنده آور نوشته بودید فقط من این قضیه ی صفحه نمایش خمیده و چراغ نوتیفیکشن رو نفهمیدم!!!در ضمن ادن نباید با یک داعشی سلفی بگیره خخخ

  29. من این گوشی را دارم. سنسور اثر انگشت آن عملاً بی استفاده است چون حتی از سنسور گلکسی اس ۵ هم بدتر است!
    عملاً هیچ چیز خاصی ندارد.
    اما کیفیت ساختش بد نیست.

    3
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH