سیستم امتیازدهی جدید برای بازی‌ها در گوگل پلی

به‌نظر می‌رسد که سیستم امتیازدهی در فروشگاه گوگل در حال تغییر کردن است و در‌حال‌حاضر می‌توان به بازی‌ها در زمینه‌های مختلف مانند گرافیک، گیم‌پلی و کنترل‌پذیری به‌صورت جداگانه امتیاز داد. گوگل این گزینه‌ها را به فروشگاه خود اضافه کرده تا کاربران در هنگام دریافت بازی با کیفیت آن بیشتر آشنا شده و از امتیاز دیگر بازیکنان به بازی موردنظر نیز آگاهی پیدا کنند.

اگرچه سیستم امتیازدهی گذشته نیز برای کاربران مفید بود و باتوجه به آن، قادر به تصمیم‌گیری برای نصب و عدم نصب بازی بودند ولی این سیستم جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا امتیازات مربوط به قابلیت‌های خاص محصول موردنظر را نیز بررسی کنند. یک بازی می‌تواند براساس لذت‌بخش بودن توسط کاربران امتیاز کلی بالایی کسب کند ولی در زمینه گرافیک برای بازیکنان آزاردهنده باشد. حال اگر خواهان نصب یک بازی جدید باشید با مشاهده امتیازات بخش‌های مختلف بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید.

این امتیازهای جدید در صفحه مربوط به امتیازدهی کلی وجود دارد و در زمان مشاهده بررسی‌های صورت گرفته توسط کاربران برای بازی موردنظر قادر به مشاهده آن‌ها خواهید بود. گوگل برای نمایش این گزینه‌ها از آیکون‌های دایره‌ای شکل استفاده کرده که در زیر آن‌ها نام مربوط به هر بخش نوشته شده است و درون دایره‌ها نیز ستاره و امتیاز وجود دارد. شما علاوه‌بر مشاهده امتیاز بخش‌های مختلف، قادر به ثبت امتیاز خود در بخش‌های ذکر شده و همچنین امتیاز کلی خواهید بود. همانطور که در قبل گفته شد برای امتیازدهی ۳ بخش کنترل‌پذیری، گیم‌پلی و گرافیک اصافه شده که در زمان امتیازدهی با کشیدن دست خود به سمت چپ به آن‌ها دسترسی پیدا می‎‌کنید. امتیازدهی به ویژگی‌ها هنوز برای همه کاربران در دسترس نیست و فقط برخی به آن دسترسی دارند که ظاهرا گوگل برای آزمایش این تغییر، دسترسی را محدود کرده است. باتوجه به عدم وجود این قابلیت برای تمامی کاربران، امکان حذف آن در آینده توسط گوگل وجود دارد، اگرچه نمی‌توان از پتانسیل بالای آن و تاثیر مثبتش بر روی افزایش کیفیت بازی‌ها نیز غافل بود.

play-store-individual-detail-ratings-1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH