آیا بازی‌های کلش آف کلنز و کلش رویال برای همیشه فیلتر شده‌اند؟

تقریبا دیروز حوالی ظهر بود که گزارش‌هایی مبنی بر عدم اتصال کاربران به دو بازی محبوب و مشهور این روزها یعنی کلش آف کلنز و کلش رویال به گوش رسید. عناوینی که متعلق به کمپانی سوپر سل بوده و میلیون‌ها بازیکن در ایران مشغول انجام آن‌ها هستند.

در ابتدا بسیاری این مورد را جدی نگرفته و آن را یک اختلال موقت دانستند، امری که سابقه نیز داشته اما شاید بیشترین مدت زمانی که به طول کشیده بود، از چند ساعت تجاوز نمی‌کرد اما این بار ظاهرا قضیه کمی فرق داشت. این داستان وقتی رنگ و بوی جدی‌تری به خودش گرفت که کاربران می‌توانستند از طریق وی‌پی‌ان و برنامه‌هایی که آی‌پی ایران را تغییر می‌دهد، وارد این بازی‌ها شوند و همین امر، شایعه فیلتر شدن این بازی‌ها را تقویت کرد.

سایت‌های خبری کم کم شروع به انتشار اخباری در ارتباط با فیلتر شدن این دو عنوان محبوب کردند و تا زمان نگارش این مطلب که بیش از ۲۴ ساعت از زمان آغاز عدم دسترسی به این بازی‌ها می‌گذرد، هیچ تغییری حاصل نشده است.

جالب اینجاست که این دو بازی از طریق مارکت مشهور کافه بازار، امکان خریدهای درون برنامه‌ای از طریق پرداخت با کارت‌های شتاب را نیز دارد و حتی زبان بازی مشهوری چون کلش آف کلنز به فارسی نیز به صورت اورجینال قرار گرفته است.

clash-of-clans-filtered

البته طی پیگیری‌های انجام شده در این خصوص، تنها خبر منتشر شده مربوط به کانال رسمی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تلگرام است که آمده: «مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در رابطه با فیلتر شدن کلش آو کلنز، این مشکل را اخلال در شبکه اینترنت خواند و از رفع شدن آن در آینده نزدیک خبر داد.»

حال بایستی منتظر بمانیم تا واکنش‌های رسمی را پس از تعطیلات در این باره مشاهده کنیم. اینکه یک اختلال اینترنتی سبب شود تا به صورت هم‌زمان این دو بازی از دسترس همه کاربران از تمام سرویس دهندگان کشور خارج شود، دلیل چندان منطقی‌ای به‌نظر نمی‌رسد و قاعدتا بایستی برهان مستدل‌تری در پشت این قضیه باشد.

بی‌تردید این دو بازی و به‌خصوص عنوان کلش آف کلنز، دارای طرفداران و منتقدان بسیار زیادی در داخل کشور است اما اینکه چنین بازی‌های پرطرفداری بدون هیچ اعلام قبلی و ناگهان مسدود شوند، حرکت پذیرفتنی نیست و بهتر است امیدمان را به همان اختلال و مشکلات این چنینی بگذاریم!

9 در مورد “آیا بازی‌های کلش آف کلنز و کلش رویال برای همیشه فیلتر شده‌اند؟”

  1. سلام. خوب چه معنی داره کلش فیلتر بشه من کلنز و با فیلتر شکن بالا اوردم ولی رویال نشد لطفا پیگیری کنید و بهترین فیلتر شکن را معرفی کنید ممنون از سایت عالی تون

  2. روح الله جلیلی از ملکان

    به نظرم فیلتر بشه بهتره
    وقت و عمری که در راه کلش صرف میکنیم مهم تر از پولی هست که میپردازیم
    در هر دو صورت باز در خسرانیم
    عزیزان از این گذر زمان در قیامت پرسش میشه
    بهتره به جای کلش خود را با ذکر یاد خدا مشغول کنیم

    2
    2
  3. واقعا که …..یه بازی چرا فیلتر میکنن…لطفا رسیدگی بشه ….بیکاری حل نمیکنید .مشکل درست نکنید

  4. سلام الان یه بچه کم سنی که عشق این بازی رو داره برای وارد شدن به این بازی باید به سراغ قند شکن بره ؟!

  5. واسه من اصلا قط نشد که این کاربران که میگین کیا هستن؟
    خیلی جالبه کلش فیلتر میشه ولی واسم باز میکنه و گوگل پلی هم که کاملا باز میشه و همه چی کار میکنه .
    از گوشی منه یا نه فقط بعضیا مشکل دارن؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH