امکان خرید ریالی از بازی‌های کلش آف کلنز و کلش رویال حذف شد!

روز یکشنبه خبرهایی مبنی بر مسدود شدن بازی کلش آف کلنز برای ایرانیان منتشر شد، خبری که با توجه به تعداد میلیونی بازیکنان این محصول سوپرسل، خیلی سریع همه‌گیر شده و باعث شد که فردای آن روز که تعطیل رسمی نیز بود، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به نقل از رییس آن مجموعه، فیلترینگ این بازی را تکذیب و این امر را تنها یک اختلال اینترنتی بداند که به زودی مرتفع خواهد شد.

البته از شب همان روز یعنی دوشنبه، بازی کلش آف کلنز و البته کلش رویال که آن نیز غیر قابل دسترس شده بود، مجددا برای کاربران ایرانی امکان ورود پیدا کرد اما در این بین ظاهرا تغییراتی حاصل شده است که همگی به خوبی نشان می‌دهد احتمالا عدم دسترسی به این بازی‌ها یک اختلال اینترنتی نبوده، بلکه به صورت هدفمند انجام شده است.

اگر شما تا به حال این بازی را انجام داده و یا با آن آشنایی داشته باشید، می‌دانید که خرید درون برنامه‌ای یکی از بخش‌های مهم آن است که با توجه به قرارداد سوپرسل با مارکت کافه بازار در ایران، امکان خرید الماس‌های داخل بازی از طریق کارت شتاب امکان پذیر بوده و بدین خاطر ایرانیان بدون نیاز به استفاده از سایت‌های واسطه که بعضا باعث به خطر افتادن اکانت بازی‌شان می‌شد، به سهولت می‌توانستند از خدمات اضافه بازی به صورت مستقیم بهره‌مند شوند.

اما از امروز اگر سری به مارکت کافه بازار بزنید، نه تنها دیگر خبری از قابلیت خرید به صورت مستقیم نیست، بلکه بازی کلش آف کلنز از روی این مارکت برداشته شده است، در صورتی‌که سایر مارکت‌های داخلی همچون مایکت، هنوز این بازی را دارند و این امر نشان می‌دهد که دلایل مسدود شدن موقت این بازی را شاید در همین امر خرید درون برنامه‌ای که توسط کافه بازار ارایه می‌شد، بایستی جستجو کرد!

البته حذف این بازی از روی کافه بازار، پیش از این نیز سابقه داشته است که این مارکت ایرانی دلیلش را بر اتمام یافتن قرارداد عنوان کرده بود، اما اینکه این بار به‌صورت هم‌زمان با مسدود شدن بازی اتفاق افتاده را می‌توان دلیلی بر این امر عنوان کرد.

از طرفی، بازی دیگر این شرکت یعنی کلش رویال که نسبت به کلش آف کلنز از اقبال کمتری برخوردار است، همچنان بر روی کافه بازار قرار دارد اما امکان خرید درون برنامه‌ای آن توسط کارت‌های شتاب حذف شده است.

حال بایستی منتظر اعلام نظری رسمی در این مورد ماند اما بی‌تردید به این نکته باید توجه داشت که حذف خرید ریالی، باعث نخواهد شد که بازیکنان حرفه‌ای آن‌ها از بازی کردن یا خرید جِم منصرف شوند، بلکه به سمت راه‌هایی خواهند رفت که پیش از این رواج داشت و قاعدتا ریسک از دست دادن مال و اتفاق افتادن شکایت‌هایی را رقم خواهد زد که پیگیری آن‌ها از طریق قانونی، امری دشوار خواهد بود. پس شاید بهترین چاره کار، باز گذاشتن راه فروش قانونی اما با نظارت دقیق و در چارچوب قوانین کشور باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH