پیش بینی IDC از سهم سیستم عامل‌ها در سال ۲۰۱۶: اندروید با ۸۵ درصد در صدر!

IDC (که بزرگترین شرکت در زمینه هوش تجاری است) در آخرین گزارش‌های خود، دورنمایی از وضعیت اسمارت‌فون‌ها در سال ۲۰۱۶ ارایه کرده است. بر اساس این گزارش، سهم بازار برای اندروید در سال ۲۰۱۶ میلادی ۸۵% است که رشد ۵.۲ درصدی نسبت سال گذشته از خود نشان داده است. در مقابل سهم iOS از بازار ۱۴.۳% خواهد بود که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است (منظور از سهم بازار، درصدی از کل بازار فروش یک محصول است که یک شرکت به خود اختصاص داده است.)

 

بنابراین، سیستم عامل‌های موبایل گوگل و اپل، ۹۹ درصد از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که ویندوزفون‌ها ۰.۴ درصد و سایر سیستم عامل‌ها ۰.۳ درصد از بازار سهم دارند. بر اساس این گزارش در سال ۲۰۲۰ سهم دو شرکت گوگل و اپل در مجموع تقریبا ۱۰۰ درصد خواهد بود. به عبارت دیگر در سال ۲۰۲۰ تمام سهم بازار در اختیار این دو شرکت خواهد بود.

 

ارسال محموله‌های گوشی‌های هوشمند بر اساس سیستم عامل (بر حسب میلیون)، سهم بازار و نرخ رشد سالیانه

پلت‌فرم

حجم ارسال در سال ۲۰۱۶

سهم بازار در سال ۲۰۱۶

نرخ افزایش سالیانه در سال ۲۰۱۶

حجم ارسال در سال ۲۰۲۰

سهم بازار در سال ۲۰۲۰

نرخ افزایش سالانه در سال ۲۰۱۶

نرخ افزایش پنج ساله

اندروید

۱,۲۲۸.۸

۸۵%

۵.۲%

۱,۴۶۴.۷

۸۵.۶%

۴.۲%

۴.۶%

iOS

۲۰۶.۱

۱۴.۳%

۱۱%-

۲۴۳.۶

۱۴.۲%

۲.۵%

۱%

ویندوز‌فون

۶.۱

۰.۴%

۷۹.۱%-

۱

۰.۱%

۱۹.۳%-

۴۸.۶%-

سایر سیستم عامل‌ها

۴.۵

۰.۳%

۵۰%-

۱

۰.۱%

۷.۳%-

۳۵.۳%-

مجموع

۱,۴۴۵.۴

۱۰۰%

۰.۶%

۱,۷۱۰.۳

۱۰۰%

۴.۸%

۳.۵%

 

در این گزارش آمده است:

جای هیچ شک و تردیدی نیست که سیستم عامل اندروید شرکت گوگل بیشترین سهم را از بازار در اختیار داشته است و برای سال‌های آینده نیز روال به همین صورت باقی خواهد ماند. آمار و ارقام نشان می‌دهند که ارسال محموله‌های گوشی‌های شرکت اپل در سال ۲۰۱۶ کاهش چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشته است. عرضه iPhone 7 و ۷ Plus به بازار باعث افزایش ارسال محموله‌ها در سه ماه اخیر از سوی اپل گردید، ولی در ۹ ماه گذشته این میزان کاهش داشته است، بطوریکه در مجموع نرخ رشد را منفی کرده است. آنچه گفته شد به هیچ وجه به این معنی نیست که کار برای اپل و iPhone به پایان رسیده است، بلکه باور این‌که اپل برای رفع این مشکل تدبیری اتخاذ نکرده باشد کمی مشکل است.

همچنین بنابراین گزارش جابجایی و ارسال محموله‌های حاوی اسمار‌فون‌هایی که از نسل چهارم (۴G) پشتیبانی می‌کنند، مجموعا به عدد یک میلیارد رسیده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH