نقشه فیزیک: چگونه شاخه‌های مختلف فیزیک به هم مربوط می‌شود؟

چگونه شاخه‌های مختلف فیزیک به هم مربوط می‌شوند؟

بسیاری بر این باورند که بررسی ارتباط بین شاخه‌های مختلف فیزیک، بسیار هیجان انگیز است. این موضوع، ممکن است از نظر دیگران بحثی کسل کننده باشد.

اگر شیفته شاخه‌های جدیدتر فیزیک باشید، به احتمال زیاد معلم فیزیک شما بدون معرفی درستی از فیزیک، معادلات ماکسول را مقابلتان قرار می‌دهد! این موضوع باعث تاسف است، زیرا هرچند ریاضیات زبان بیان فیزیک است، اما فیزیک بسیار فراتر از آن بوده و به تدریج، ابعاد جدیدتری از آن گشوده می‌شود. فیزیک، جهانی از ذرات و موج‌هاست. مکانی است که اجسام، در پوسته‌ای از فضا و زمان که آکنده از ماده تاریک و نیروهای عجیب است، پیچیده شده‌اند و در عین حال نمی‌توان گفت تمام این‌ها واقعیت است.

فیزیک، در حالت کلی همانند یک پرده بزرگ پر نقش از آگاهی است که در طی نسل‌های زیادی شکل گرفته و در حال رشد کردن است. تصویر جدیدی که توسط یک فیزیکدان به نام دومینیک ویلیامز، منتشر شده است، این پرده بزرگ را نمایش می‌دهد. درست در لبه جلویی این تصویر، تلاش دانشمندان برای سردرآوردن از سیاه چاله‌ها و تطبیق جاذبه با مکانیک کوانتومی، نمایش داده شده‌ است. ویلیامز، این تصویر را در عرض ۱۰ دقیقه تولید کرده است.

zi8feiezrudv90wonawq

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH