باتری لیتیوم‌-یون مبتنی بر گرافین هواوی دو برابر سایر باتری‌ها عمر دارد

هواوی از دستاورد بزرگی در زمینه باتری‌های لیتیوم-یون خبر داد. تکنولوژی جدید مبتنی بر گرافین بوده و باتری لیتیوم-یون ساخته شده تا دمای ۶۰ درجه سانتیگراد نیز کار خواهد کرد. حد دما برای باتری‌های فعلی، ۵۰ درجه سانتیگراد است. همچنین، باتری‌های ساخته با این روش دو برابر سایر باتری‌ها عمر خواهند کرد.

دکتر یانگ‌شین لی از محققان پروژه می‌گوید:

ما تست‌های شارژ و دشارژ را در محیط‌های با دمای بالا انجام دادیم. این تست‌ها نشان می‌دهد که این باتری‌ها ۵ درجه خنک‌تر از باتری‌های معمول می‌مانند. در باتری‌های لیتیوم-یون معمول، ۷۰ درصد ظرفیت پس از ۲۰۰۰ بار شارژ در دمای ۶۰ درجه از بین می‌رود. در باتری جدید و در شرایط مشابه، تنها ۱۳ درصد از ظرفیت باتری از بین رفت.

این تحقیق مزیت‌های زیادی خواهد داشت. در مناطقی که دمای بالا دارند، محصولات می‌توانند عمری بیشتر از ۴ سال داشته باشند. این باتری‌ها همچنین می‌توانند برای خودروهای الکتریکی انرژی بیشتری تامین کنند.

هواوی این یافته‌ها را در سمپوزیوم باتری در ژاپن در معرض نمایش قرار داد. همچنین، هواوی از یک تکنولوژی شارژ سریع پرده برداشت که ۴۸ درصد از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری را تنها در ۵ دقیقه شارژ می‌کرد. هواوی اعلام کرده که استفاده از این تکنولوژی را شروع کرده و در ماه دسامبر امسال، محصولی را با این تکنولوژی روانه بازار می‌کند.

1 در مورد “باتری لیتیوم‌-یون مبتنی بر گرافین هواوی دو برابر سایر باتری‌ها عمر دارد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH