Home Hub

مایکروسافت در تلاش است تا کامپیوترهای شخصی را جایگزین اسپیکر آمازون Echo کند

شاید مایکروسافت یکی از معدود غول‌های تکنولوژی باشد که هنوز از اسپیکر هوشمندی رونمایی نکرده است. اما این به معنی بیکار نشستن مایکروسافت نیست. طبق ادعای Windows Central، ویندوز ۱۰ قابلیت جدیدی به نام Home Hub خواهد داشت.

این ویژگی کامپیوتر‌های شخصی را به رقبای جدیدی برای اسپیکر‌های هوشمند Amazon Echo و Google Home مبدل خواهد کرد. به این ترتیب قادر خواهید بود تا با استفاده از یک میزکار مشترک، منابع خانوادگی از جمله لیست خرید و تقویم را بین اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید. همچنین با داشتن یک اپلیکیشین به نام خانه هوشمند، می‌توانید تمام دستگاه‌های متصل به شبکه‌تان را کنترل کنید. به علاوه همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، دستیار صوتی کورتانا نقش بسیار پررنگ‌تری پیدا خواهد کرد.

به وسیله‌ Home Hub، کورتانا به تمامی اطلاعات اشتراکی و اطلاعات تک‌تک کاربران جاری سیستم دسترسی خواهد داشت. به این ترتیب یکی از بزرگترین مشکلات موجود در دستگاه‌هایی چون Google Home، یعنی محدودیت پشتیبانی از حساب یک کاربر، در Home Hub رفع شده است. علاوه بر این پشتیبانی کامپیوترهای شخصی از Home Hub باعث محبوبتر شدن کورتانا نیز خواهد شد. با این ویژگی شما می‌توانید از فاصله‌های دورتری دستورات صوتی خود را بیان کنید. همچنین می‌توانید تنها با صدا کامپیوتر خود را بیدار نمایید. سیستم‌های آماده‌باش Home Hub حتی توانایی انتشار نور و حرکت دادن حسگرها را برای بیدار شدن هنگامی که فردی وارد اتاق می‌شود را خواهند داشت.

Home Hub‌ در سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود

گزارش‌ها حاکی است که این ویژگی از طریق سه آپدیت ویندوز ۱۰ (رداستون ۳,۲ و ۴) در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. اما اگر قصد خرید یک کامپیوتر شخصی دارید که از ابتدا بر پایه این ویژگی بنا شده باشد، شاید مجبور شوید تا اواخر سال ۲۰۱۷ صبر کنید. گفته می‌شود که مایکروسافت درحال رایزنی با برخی از شرکت‌ها (از جمله اچ‌پی و لنوو) برای ساخت کامپیوتر‌های all-in-one مجهز به Home Hub است. این کامپیوترها تا اواخر سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهند شد.

با این وجود هیچ قطعیتی وجود ندارد که تمام کارها طبق زمانبندی عنوان شده انجام گیرند. Windows Central هشدار می‌دهد که تاخیر و لغو کردن‌ برخی کارها می‌تواند باعث تغییراتی در ویژگی‌های محصول و جدول زمانی شود. با این حال مایکروسافت بسیار مشتاق به عرضه این محصول است. در برخی از موارد اسپیکرهایی مانند Echo نیاز به وجود یک کامپیوتر خانوادگی را از بین می‌برند. اگرچه شما قادر به انجام تکالیفتان از طریق اسپیکر نیستید اما می‌توانید کارهایی را که همیشه برای انجامشان مجبور به قطع کردن صحبت خود با تلفن بودید و یا به صورت نشسته برروی صندلی انجام می‌گرفتند را به آسانی انجام دهید. Home hub می‌تواند برای خانه‌هایی که در آن‌ها نیاز به یک ماشین مشترک احساس می‌شود، بسیار مناسب باشد. همچنین شاید بتواند با ارایه اطلاعات چند کاربر به صورت تصویری، از دیگر اسپیکرهای موجود گوی سبقت را برباید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH