فضاپیما جدید شرکت Virgin Galactic به صورت آزمایشی آماده پرواز شد

شرکت Virgin Galactic پس از حادثه کشنده‌ای که در ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۴ برای نخستین فضاپیمایش با نام VSS Enterprise اتفاق افتاد، دوباره اقدام به ساخت یک فضاپیما جدید نموده است. آن‌ها پس از دو سال و درس گرفتن از تجربیات گذشته، دوباره مدل SpaceShipTwo را ساخته و آن را با نام VSS Unity آماده پروازهای اولیه تمرینی نموده‌اند. شرکت Virgin اعلام کرده که با ساخت این محصول، گامی محکم جهت فعالیت در زمینه هوافضا برداشته است. آن‌ها امیدوار هستند تا بتوانند با موفقیتی که از ساخت VSS Unity بدست خواهند آورد، خاطرات سقوط دلخراش VSS Enterprise را از یاد ببرند.

اولین نسخه از فضاپیما با مدل SpaceShipTwo توسط پرنده‌ای باری با نام WhiteKnightTwo تا ارتفاع ۵۰.۰۰۰ پایی بالا برده شد و پس از آن پرواز خود را به سمت زمین آغاز نمود. کل پرواز حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه به طول انجامید که از این زمان، فضاپیما تنها قادر بود حدود ۱۰ دقیقه به صورت آزادانه پرواز کند.

سرعت پایین آمدن این فضاپیما از ارتفاعی که شروع به پرواز کرد، در بیشترین حالت به ۰.۶ ماخ (به عبارتی ۴۶۰ مایل بر ساعت) رسید. مسئولان Virgin Galactic در مصاحبه‌های خود اعلام کردند که VSS Unity قرار است با موتوری قوی‌تر که برای اولین بار مورد استفاده قرار می‌گیرد اقدام به پرواز کند که این امر، باعث افزایش سرعت پرنده نسبت به نسل قبلی خواهد بود.

فضاپیما قبلی توسط فردی به نام Mark Forger Stucky هدایت شد. این خلبان در سال ۲۰۱۵ موفق به دریافت بالاترین درجه خلبانی از سمت شرکت Virgin Galactic گردید. Forger از زمان شروع دوران پروازش، حدود ۹۰۰۰ ساعت پرواز بر فراز آسمان انجام داده و تجربه خلبانی با بیش از ۱۷۰ پرنده مختلف را در کارنامه خود ثبت کرده بود. از جمله مواردی که این خلبان کار کشته سابقه پرواز با آن‌ها را داشت، می‌توان به massive C-5 Galaxy (که یک هواپیما باری نظامی بود)، Mach 3 SR-71 Blackbird و حتی هواپیما WhiteKnightTwo (با وظیفه حمل فضاپیما) اشاره داشت.

طبق برنامه قرار بود که اولین پرواز آزمایشی SpaceShipTwo در روز ۳ دسامبر انجام بپذیرد و شرکت Virgin Galactic شاهد پیشرفت نهایی پروژه فضاپیما (که توسط یکی از شرکت‌های زیر مجموعه آن ساخته شده) باشد. پس از پشت سر گذاشتن مراحل مختلف جهت آماده سازی و آزمایش این فضاپیما، شرکت خواهد توانست اطلاعات پروازهای انجام شده را به دست آورده و آنالیز کند تا در انتها VSS Unity بتواند پرواز خود به سمت مدارهای مختلف کهکشان را آغاز نماید.

virgin2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH