کوالکام اسنپدراگون ۸۳۵ در GFXBench رویت شد

کوالکام را می‌توان رهبر بلامنازع پردازنده‌های موبایلی دانست. این شرکت آمریکایی در سال ۲۰۱۶ نیز همانند سنوات گذشته موفقیت قابل توجهی را در مدل‌های بالارده به دست آورد و اکثر پرچم‌داران این سال از جمله گلکسی S7/S7 Edge سامسونگ، اچ‌تی‌سی ۱۰، گوگل پیکسل، ال‌جی G5 و اکسپریا XZ از آخرین دستاوردهای کوالکام به عنوان موتور پردازشی خود استفاده کردند. در حال حاضر اسنپدراگون ۸۲۰ و ۸۲۱ که هر دو ۶۴ بیتی و چهار هسته‌ای هستند قدرتمندترین چیپست‌های این شرکت محسوب می‌شوند اما به زودی اسنپدراگون ۸۳۵ جایگاه این دو را تصاحب خواهد کرد.

این شرکت ماه پیش اعلام کرد که پردازنده بعدی آن‌ها با نام اسنپدراگون ۸۳۵ منتشر خواهد شد، این موضوع می‌تواند نشان دهنده تفاوت زیاد این نسل با دو نسخه قبلی یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ و ۸۲۱ باشد. به تازگی بنچمارک GFXBench اعلام کرده است که چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ را رویت کرده است. اگر نگاهی به تصویر منتشر شده از جانب این بنچمارک داشته باشیم می‌توانیم دریابیم که اسنپدارگون ۸۳۵ هم ۶۴ بیتی و دارای هشت هسته پردازشی است که تامین قدرت پردازشی یک اسمارت‌فون ناشناس را برعهده گرفته است. در واقع این اسمارت‌فون ناشناس ممکن است تنها یک دستگاه آزمایشی طراحی شده توسط کوالکام برای تست این چیپست باشد.

این SOC با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز فعالیت می‌کند و پردازش گرافیکی آن بر عهده رابط گرافیکی آدرنو ۵۴۰ گذاشته شده است. این گوشی آزمایشی از یک نمایشگر ۵.۹ اینچی با رزولوشن QHD بهره می‌برد، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و اندروید نوقا از دیگر مشخصات این گوشی آزمایشی است. در بخش تصویر برداری این اسمارت‌فون نیز می‌توان یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی را مشاهده کرد، هرچند این اسمارت‌فون به احتمال قوی یک نسخه آزمایشی است اما باز هم نمی‌توان به طور قطعی وجود آن را مردود اعلام کرد.

اسنپدارگون ۸۳۵ بر پایه فرایند ۱۰nm FinFET ساخته می‌شود و از نسل چهارم سیستم شارژ سریع کوالکام پشتیبانی می‌کند. این نسل از Quick Charge قادر است انرژی مورد نیاز برای شارژدهی ۵ ساعته را تنها با ۵ دقیقه شارژ تامین کند. اسنپدراگون ۸۳۵ به نسبت نسل قبلی خود ۲۷ درصد عملکرد بهتری را ارایه می‌دهد و از نظر انرژی به نسبت نسل قبلی ۴۰ درصد بهبود یافته است. مطابق شایعات از جمله دستگاه‌هایی که به این چیپست مجهز خواهند شد می‌توان به گلکسی S8، شیائومی Mi6 و اوپو Find 9 اشاره کرد. در هر صورت این چیپست در شمار زیادی از پرچم‌داران سال ۲۰۱۷ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

snapdragon-835-gfxbench-listing_2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH