سونی در سال ۲۰۱۷ قصد دارد ۶ بازی موبایل را به بازار عرضه کند

در سال‌های گذشته، سونی ایده‌ای جالب مبنی بر ترکیب بازی‌های PSP و تلفن‌های همراه داشت و فکر می‌کرد که می‌تواند از این طریق، گیمرها را به سمت محصولات خود جذب نماید. سونی برای این که این ایده را به واقعیت تبدیل سازد، اقدام به ساخت وسیله‌ای با نام سونی اریکسون اکسپریا Play کرد و بازی‌هایی را به صورت اختصاصی برای آن عرضه نمود. اما طولی نکشید که تولید این محصول متوقف شد. حال به نظر می‌رسد که جاه طلبی سونی در زمینه بازی‌های تلفن هوشمند، هنوز به اتمام نرسیده و این شرکت همچنان قصد دارد محصولی را برای گیمر‌هایی که از کنسول بازی و تلفن هوشمند سونی استفاده می‌کنند ارایه دهد تا آن‌ها لذت بیشتری از بازی کردن ببرند.

گزارشات حاکی از آن است که طبق اعلام سونی، این غول ژاپنی در حال ساخت ۱۰ بازی مختلف بر روی گوشی‌های هوشمند است که حداقل ۶ مورد از آن‌ها قرار است در سال ۲۰۱۷ وارد بازار بازی‌ها شوند. هنوز به طور رسمی نام بازی‌ها اعلام نشده ولی به نظر می‌آید برخی بازی‌های معروف مانند Hot Shots Golf ،Wild Arms، PaRappa the Rapper و Arc The Lad احتمالا در این لیست قرار داشته باشند. این بازی‌ها قرار است ابتدا در ژاپن عرضه شوند و پس از آن، وارد سایر کشورهای آسیایی شوند. اما در خصوص این که آیا بازی‌ها وارد بازار آمریکا خواهند شد یا خیر، هنوز حرفی به میان نیامده است.

sony-playstation-dualshock-4-xperia-support

البته این خبر مدتی قبل نیز در رسانه‌ها منتشر شده بود ولی هم اکنون شرکت سونی به صورت رسمی آن را تایید کرده و جزییات بیشتری در خصوص بازی‌ها ارایه داده است. این مجموعه از بازی‌ها هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای دستگاه‌های iOS ساخته خواهند شد. البته ساخت بازی‌هایی بر روی تلفن هوشمند که پیش‌تر بر روی کنسول بازی می‌شدند، ایده جدیدی نبوده و شرکت نینتندو نیز قبل از این دست به انجام چنین کارهایی زده بود. این شرکت ژاپنی که در ۱۷ مارس ۲۰۱۶ بازی Miitomo را برای دستگاه‌های اندروید و iOS تولید کرد، پس از مدتی تصمیم به ساخت نسخه iOS بازی محبوب و پرطرفدار سوپر ماریو گرفت. البته نسخه اندروید این بازی نیز قرار است در سال ۲۰۱۷ عرضه شود.

همچنین شاید موفقیت اخیر بازی پوکمون گو نیز یکی از عواملی بود که توجه سونی را به بازی‌های موبایلی دوباره جلب کرد و باعث شد این شرکت بار دیگر به عرصه رقابت بازگردد. حال باید صبر کرد و دید که آیا سونی می‌تواند در این زمینه به موفقیت دست پیدا کند یا خیر؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH