CES 2017

هرآنچه که از سامسونگ، سونی، ال‌جی و سایر شرکت‌های معتبر در نمایشگاه CES 2017 خواهیم دید

چند هفته‌ای بیشتر به نمایشگاه بین المللی CES نمانده است. این نمایشگاه ژانویه هر سال در شهر لاس‌ وگاس ایالت نوادا برگزار می‌گردد. هدف اصلی برگزاری این رویداد، معرفی جدیدترین محصولات در عرصه تکنولوژی است. صدها شرکت بزرگ و نوظهور در این رویداد مهم جدیدترین محصولات خود را در معرض نمایش می‌گذارند.

در این مطلب به بررسی محصولات جدیدی که در نمایشگاه CES 2017 عرضه خواهند شد می‌پردازیم.

سامسونگ

Samsung CES 2016 Conference
سامسونگ در نمایشگاه CES 2016

شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES گذشته، به معرفی گلکسی تب‌پرو S و نسخه پریمیوم ساعت هوشمند Gear S2 پرداخت. همچنین این کمپانی از چند تلویزیون و لوازم خانگی جدید خود رونمایی کرد. با این حال خبری از گوشی‌ هوشمند جدیدی نبود. به نظر می‌رسد که سامسونگ تغییر چندانی در رویه خود نداشته باشد و در کنفرانس پیش‌رو نیز مانند دوره قبل عمل کند. با این حال احتمال رونمایی از مدل ۲۰۱۷ گوشی‌های میان رده گلکسی A وجود دارد.

ال‌جی

LG V5
گوشی هوشمند جدید ال‌جی که احتمالا در کنفرانس CES 2017 رونمایی خواهد شد

همانطور که می‌دانید ال‌جی در کنفرانس گذشته خود از گوشی ارزان قیمت ال‌جی K7‌ و یک میان رده با نام LG K10 رونمایی کرد. به نظر می‌رسد ال‌جی در کنفرانس ۲۰۱۷ CES نیز یک میان رده جدید معرفی کند. نام‌‌های احتمالی که برای میان رده جدید ال‌جی تصور می‌شود، ال‌جی V5 و یا ال‌جی LV1/LV5 است. با این حال ال‌جی هنوز به طور رسمی نامی برای این میان رده خود عنوان نکرده است. نکته قابل توجه این است که ال‌جی هیچ اشاره‌ای به عرضه پرچمدار جدید خود یعنی ال‌جی G6 در نمایشگاه پیش‌رو نکرده است. همچنین خبری از معرفی احتمالی ال‌جی G Flex 3 به گوش نمی‌رسد.

سونی

Sony CES 2016
سونی در نمایشگاه CES 2016

سونی کنفرانس سال ۲۰۱۶ خود را تماما به لوازم صوتی تصویری و پلی‌استیشین ۴ اختصاص داده بود و هیچ خبری از محصولات مرتبط با موبایل نبود. به نظر بعید می‌رسد که امسال نیز از پرچمدار جدیدی چون اکسپریا XZ که ۴ ماه قبل معرفی گردید، رونمایی کند. به نظر می‌رسد که سونی امسال در کنفرانس خود از همکاری‌های جدیدی که با سامسونگ، گوگل، اچ‌تی‌سی و دیگر کمپانی‌های فعال در این عرصه داشته بیشتر صحبت کند. گروهی که با نام GVRA شناخته می‌شود و جهت پیشرفت در زمینه واقعیت مجازی تشکیل شده است.

اچ‌تی‌سی

اچ‌تی‌سی معمولا سالی یکبار پرچمدار جدیدی روانه بازار می‌کند. باتوجه به اینکه ۸ ماه بیشتر از معرفی HTC 10 نمی‌گذرد، احتمال کمی وجود دارد که این کمپانی از پرچمدار جدیدی در کنفرانس پیش‌رو رونمایی کند. به احتمال فراوان اچ‌تی‌سی از پیشرفت‌های جدیدی که در واقعیت مجازی داشته خواهد گفت و شاید یک نسخه جدید از HTC Vive را رونمایی کند.

هواوی

همانطور که می‌دانید ریچارد یو، مدیر عامل اجرایی هواوی در نمایشگاه پیش‌رو نطق اصلی خواهد داشت. این را می‌توان دلیل موجه‌ای بر این ادعا دانست که هواوی قصد دارد تا از یک سخت افزار جدید رونمایی کند. احتمالا این محصول یک فبلت نخواهد بود چرا که همین چند هفته قبل بود که هواوی از Mate 9 رونمایی کرد. با این حال ممکن است که نسخه محدود به آمریکای آن را معرفی کند. احتمالا بیشتر نگاه‌ها به هواوی در مورد آپدیت‌های جدید خواهد بود. ضمنا هیچ خبری در مورد ساعت هوشمند جدیدش به گوش نمی‌رسد.

آنر

آنر که یک زیر مجموعه از هواوی است قصد دارد تا از محصولات جدیدی در آمریکا رونمایی کند. یکی از این محصولات می‌تواند گوشی مفهومی Honor Magic با نمایشگر لبه به لبه باشد. همچنین به احتمال زیاد از یک گوشی کاربردی جدید دیگر همچون Honor Enjoy 6s‌ که اخیرا روانه بازار کرده است، رونمایی خواهد کرد.

ایسوس

ایسوس همواره در کنفرانس‌های خود چندین محصول از جمله لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند معرفی می‌کند. به همین دلیل رویداد Zennovation ارزش دنبال کردن را خواهد داشت. یکی از گوشی‌های هوشمندی که احتمالا در این رویداد رونمایی خواهد شد ایسوس Zenfone 3 Zoom خواهد بود که اخیرا عکس‌هایی از آن با مجموعه‌ای از خصوصیات جدیدش منتشر شده بود. این گوشی مجهز به دوربین دوگانه‌‌ای است که از آیفون ۷ پلاس الهام گرفته شده است. به عبارت دیگر این گوشی از یک دوربین معمولی در کنار دوربین زوم خود که قادر به زوم روی تصاویر بدون افت کیفیت است بهره می‌برد.

شیائومی

Xiaomi CES 2017

شیائومی همانطور که پیشتر عنوان کرده بود، برای اولین بار در تاریخ خود قصد دارد تا در نمایشگاه CES 2017‌ شرکت کند. به علاوه این شرکت چینی عنوان کرده که از یک محصول طراحی شده برای بازار جهانی رونمایی خواهد کرد. با اینکه هیچ اشاره‌ای در مورد اینکه این محصول که دقیقا چیست نشده اما گفته می‌شود که قطعا یک محصول شگفت‌آور خواهد بود. شانس بسیار خوبی خواهد بود اگر این محصول یک گوشی هوشمند باشد چرا که گوشی‌های هوشمند دقیقا همان چیزی هستند که باعث مشهور شدن برند‌ها می‌شوند. با این حال شیائومی در تیزر خود عنوان می‌کند که قصد دارد پایش را فراتر از طراحی گوشی‌های هوشمند بگذارد.

همانطور که گفته شد شیائومی برای اولین حضور خود در CES قصد دارد تا از یک محصول جدید شگفت‌آور رونمایی کند. به طوری که حتی گفته می‌شود این محصول مرزهای نوآوری را جابجا خواهد کرد. شرکت شیائومی بر اساس چشم انداز “نوآوری برای همه” پایه‌ گذاری شده است. آنها براین باورند که محصولات باکیفیت که همراه با نوآوری جدید ساخته می‌شوند باید به راحتی در دسترس همگان قرار گیرند.

همچنین این امیدواری وجود دارد که شیائومی از گوشی هوشمند Xiaomi Mi Mix نیز رونمایی کند. گوشی هوشمندی که از زمان معرفی تنها در چین، آن‌ هم تنها به تعداد معدودی عرضه شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH