چرا شما به یک تلفن هوشمند بزرگ‌تر نیاز ندارید؟!

تلفن‌های هوشمند این روزها در حال بزرگ و بزرگ‌تر شدن هستند و هر سال، تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند، دیوایس‌های بزرگ‌تری را طراحی و عرضه کرده و مشتریان، صف‌های طولانی برای خرید آنها تشکیل می‌دهند. اما همیشه بزرگ‌تر، به معنای بهتر بودن نیست! ما به مانند منزل، در حال بزرگ‌تر کردن تلفن‌های هوشمند هستیم. اما آیا واقعا به دیوایس‌های بزرگ‌تر نیاز داریم؟!

جیب لباس‌های شما کوچک است!

یا باید جیب لباس‌ها بزرگ‌تر شوند و یا تلفن‌های هوشمند باید تغییر سایز داده و ابعاد خود را کوچک‌تر کنند. نشستن روی یک صندلی در حالی که تلفن هوشمند شما در جیب پشتی شلوارتان قرار گرفته، این روزها غیر ممکن شده است. برای تجسم این اتفاق، به داستان بامزه زیر رجوع کنید:

وقتی که تلفن هوشمند Moto X نسل دوم خود که یک دستگاه با صفحه نمایش ۵.۲ اینچ و این روزها معمولی به حساب می‌آید را در جیب پشتی شلوار قرار دادم و خواستم روی صندلی بنشینم، تصویر کنید که چه اتفاقی روی داد؟ جیب شلوار من پاره شد! سایز معمول و متعادل نیز واقعا بزرگ به نظر می‌رسد. اما همانطور که اشاره کردیم، تلفن‌های هوشمند در حال بزرگ‌تر شدن هستند. نسب بعدی Moto X با صفحه نمایش ۵.۷ اینچی عرضه خواهد شد که با عنوان فبلت شناخته می‌شود. با توجه به اینکه این دوایس، حدودا ۰.۵ اینچ از گجتی که باعث پارگی جیب شلوار من شد، بزرگ‌تر است، به شما اصلا پیشنهاد نمی‌کنم که این تلفن هوشمند را در جیب خود قرار دهید. به همین دلیل نیز پیشنهاد نمی‌کنیم که از این گجت با یک دست استفاده کنید. به نظر من، دیوایس‌های ۵.۷ اینچی برای افرادی با دست‌های بزرگ طراحی شد‌ه‌اند!

android-phone-pocket

دستان شما کوچک است!

محصولات و ابزاری که برای کار با دست ساخته شده‌اند، در سایزهای مختلف طراحی شده و به طور یقین، برای دستان انسان‌ها تولید می‌شوند. شما می‌توانید از وسایلی مانند کتاب، قیچی و دستگیره در، یک سایز معمول را برای کار با دست انتظار داشته باشید. قیچی‌ها، هر سال بزرگ‌تر نمی‌شوند! اما بر خلاف این اتفاق، تلفن‌های هوشمند بدون توجه به ابعاد و سایز دستان انسان‌ها، در حال بزرگ شدن هستند.

قیچی‌ها هر سال بزرگ‌تر نمی‌شوند! پس چرا تلفن‌های هوشمند در حال رشد هستند؟

این افزایش ابعاد تا کی ادامه خواهد داشت؟ ظاهرا تا زمانی که تولید کننده‌ها به یک سایز مشخص راضی شوند یا ابعاد و سایز انسان‌ها بزرگ‌تر شود! تا آن زمان، باید قبول کنیم که دستان ما، تا اندازه‌ای قادر به کار با صفحات نمایش بزرگ است و بیش از آن، دیگر پاسخگوی نیازهای ما نیست.

samsung-galaxy-note-5

صورت شما کوچک است!

بیاید با این اتفاق روبرو شویم. کلیه تلفن‌های هوشمند بزرگ‌تر از ۴ اینچ، برای برقراری تماس، بزرگ به نظر می‌رسند. البته مشکلی در زمینه برقراری تماس وجود ندارد، اما بیشتر شبیه به این است که فرد مشغول به صحبت، در حال بازی قایم موشک است! آیا به یاد دارید که تلفن‌های هوشمند کوچک‌تر، تا چه میزان برای برقراری تماس راحت‌تر بودند؟

برقراری تماس با موبایل‌های قدیمی‌تر، جذاب‌تر بود!

صورت شما در مقابل تلفن‌های هوشمندی که در حال بزرگ‌تر شدن هستند، کوچک به نظر می‌رسد. استفاده از موبایل‌های بزرگ و صحبت کردن با آنها در فضاهای عمومی، یک اتفاق ناخوشایند تلقی می‌شود. احتمالا یک دلیلی دارد که ارتباطات امروزی بیشتر با اپلیکیشن‌های پیغام رسان مانند تلگرام، واتس‌اپ، مسنجر فیس‌بوک و یا ایمیل انجام می‌شود. تلفن‌های هوشمند، برای قرار گرفتن روی صورت و مکالمه با دیگران، زیاد از حد بزرگ هستند!

به کاهش ابعاد فکر کنید!

آیا شما هر زمان که به فکر به‌روز کردن تلفن هوشمند خود افتادید، باید دیوایسی با سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید؟ اگر قصد خرید یک تلفن هوشمند با سایز بزرگ و تحت قرارداد را داشتید، حتما این موضوع را تصور کنید که یک آجر غول‌پیکر را به مدت دو سال، باید هر روز به همراه خود داشته باشید و آن را در جیب گذاشته یا در دستان خود نگه دارید. به داستانی که در ابتدا تعریف کردیم فکر کنید و پیش خود بگویید:

آیا جیب شلوار یا لباس من، توان حمل این دیوایس را بدون اینکه پاره بشود، دارد یا خیر؟

huawei-mate-9

برای من به شخصه، سایز ۵ اینچ، می‌تواند کاملا مناسب باشد. اما برای شما (در صورتی که کمی استخوان بندی درشت‌تری داشته باشید) سایز ۵.۵ اینچ ممکن است راضی‌کننده به نظر برسد. اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در مورد نیاز به دیوایس با ابعاد بزرگ‌تر، حتما فکر کنید. چرا که مطمئنا صورت و دستان شما، هر سال بزرگ‌تر نخواهند شد!

سایز مورد علاقه شما کدام است؟ به نظر شما، این افزایش ابعاد تا کی ادامه خواهد داشت؟

3 در مورد “چرا شما به یک تلفن هوشمند بزرگ‌تر نیاز ندارید؟!”

  1. به نظر من باید دلایل بزرگتر شدن گوشیها ذکر میشد و اینکه چه مزایایی داره. من خودم یه فبلت ۶ اینچی دارم و واسه گشت و گذار تو شبکه های اجتماعی و بروزر ها حاضر نیستم با یک دهم اینچ کوچکتر هم عوضش کنم. به نظر من این مقاله کاملا احساسی و غیر علمی بود.

  2. جیب شلوارش با گوشی ۵.۲ اینچی پاره شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!شلواری که جیبش با یه گوشی ۵.۲ اینچی پاره بشه که با یه بند کفش بستن …………………..
    خوب شلوار تنگ نپوشید برا سلامتی هم بده من یه شلوار دارم توی جیبش ایپد مینی با قاب هم جا شده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH