آشنایی با مشهورترین برندهای جهان

دیگر گذشت زمانی که مردم برای کیفیت هزینه می‌کردند و کیفیت محصولات برایشان در اولویت اول انتخاب قرار داشت امروزه مردم بدون در نظر گرفتن کیفیت به شرکت‌هایی که طی سال‌ها برای خود اسم‌ورسمی دست‌وپا کرده‌اند اعتماد می‌کنند و برندها را به کیفیت ترجیح می‌دهند. این شرکت‌ها هیچ‌گاه مورد اعتراض مشتریانشان قرار نمی‌گیرند و با معرفی محصولات جدید مشتریانشان را به ادامه خرید از خود ترغیب می‌کنند. سرنوشت بازار دنیا به‌نوعی در دستان این برندهای مهم و تأثیرگذار است، باهم ۱۰ برند مشهور و مهم جهان را مرور می‌کنیم. تا ببینیم چه شرکت‌هایی اقتصاد جهان را تحت سلطه خود قرار داده‌اند.

۱۰.  جنرال الکتریک، ارزش برند ۳۶.۷ میلیارد دلار

جنرال الکتریک که به‌اختصار GE نامیده می‌شود، شرکت چندملیتی آمریکایی که در ۱۵ آوریل سال ۱۸۹۲ میلادی در نیویورک تأسیس شده است، دفتر مرکزی این شرکت در شهر بوستون قرار دارد و از سال ۲۰۱۶ این شرکت تبدیل به شرکت نفت و گاز و حمل‌ونقل و تجهیزات پزشکی، صنایع مهندسی و… تبدیل شده است. در حال حاضر Jeffrey R. Immelt مدیرعامل و رئیس جنرال الکتریک بوده و این شرکت ارزشی معادل ۲۸۵.۶ میلیارد دلار دارد.

gmotors-2

۹. مک‌دونالد، ارزش برند ۳۹.۵ میلیارد دلار

مک‌دونالد یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فست فودهای جهان نه‌تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان است. این شرکت سهم بزرگی از بازار پرسود فست فودها در جهان دارد. این برند در سال ۱۹۴۰ به‌عنوان رستوران بریانی توسط Maurice و Richard McDonald تأسیس شد و در سال ۱۹۴۸ همبرگر هم به لیست غذاهایش اضافه شد. Ray Kroc در سال ۱۹۵۵ مسئولیت شرکت را به عهده گرفت و شرکت مک‌دونالد را در ایالت Oak Brook تأسیس کرد. در طول این سال‌ها تجارت برند مک‌دونالد توسعه‌یافته و در حال حاضر به‌صورت عمده همبرگر، مرغ، چیزبرگر، صبحانه، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، میلک شیک، انواع دسرها و نوشیدنی‌ها را در شعبه‌های رسمی خود به فروش می‌رساند. مک‌دونالد ۳۶,۵۳۸ شعبه در ۱۱۹ کشور با بیش از ۶۸ میلیون مشتری در سرتاسر جهان دارد. سرانه فروش این شرکت ۱۱۰.۱ میلیارد دلار است و تا سال ۲۰۱۸ مقر خود را به شیکاگو تغییر خواهد داد.

mcdonalds-1024x768

۸. دیزنی، ارزش برند ۳۹.۵ میلیارد دلار

شرکت دیزنی ما را به یاد دوران کودکی، فانتزی‌هایمان، کارتون‌های نوستالژیک و شخصیت‌های محبوب کارتونی‌مان می‌اندازد. شرکت والت دیزنی شرکتی رسانه‌ای و چندملیتی است که در ایالت کالیفرنیا به‌عنوان استودیو والت دیزنی بناشده است. این شرکت توسط دو برادر Roy O-. Disney  و Roy O. Disney  در ۱۶ اکتبر سال ۱۹۲۳ به‌عنوان استودیو کارتون برادران دیزنی تأسیس شد و عنوان بهترین شرکت انیمیشن در جهان را تصاحب کرد و پس از انیمیشن به دنیای فیلم‌سازی نیز روی آورد. دیزنی ازلحاظ درآمد دومین شرکت بزرگ رسانه‌ای جهان لقب گرفته است که علاوه بر فیلم‌سازی و انیمیشن‌های جذاب خود به استودیو مشهورش نیز شناخته می‌شود، استودیویی که دارای سه بخش شبکه‌های رسانه‌ای، محصولات قابل‌فروش و رسانه‌های تعاملی و پارک‌ها و استراحتگاه‌هاست. دیزنی مالک و مجری شبکه‌های  ABC، کانال دیزنی و شبکه‌های  A+E و… نیز هست. برند دیزنی ۱۴ پارک در سراسر جهان دارد و سرانه فروش این شرکت ۱۶۹.۳ میلیارد دلار است.

wt-1024x576

۷. IBM، ارزش برند ۴۱.۴ میلیارد دلار

شرکت تجارت جهانی ماشین‌ها یا IBM شرکت فناوری‌ چندملیتی آمریکایی است که مقر آن در شهر نیویورک واقع‌شده است. این شرکت در سال ۱۹۱۱ به‌عنوان شرکت محاسباتی، جدول‌بندی و ضبط یا CTR تأسیس شد و در سال ۱۹۲۴ به شرکت تجارت جهانی ماشین‌ها تغییر نام داد. آی بی ام به‌طور عمده به تولید و فروش نرم‌افزار و سخت‌افزار کامپیوتر می‌پردازد و همچنین در زمینه‌ فناوری نانو و ابرکامپیوترها نیز خدمات مشاوره‌ای ارایه می‌دهد.

IBM سازمان تحقیقاتی بزرگی است که اختراعات بسیار زیادی طی ۲۳ سال فعالیت خود به ثبت رسانده است. سرانه‌ فروش این شرکت ۱۴۲.۷ میلیارد دلار است.

ibm

۶. تویوتا، ارزش برند ۴۲.۱ میلیارد دلار

کمپانی تویوتا یکی از مشهورترین و مورد اعتمادترین شرکت‌های تولید خودرو در جهان است. خودروهای تولیدشده توسط این شرکت در سراسر جهان مورداستفاده قرار می‌گیرند و محبوبیت بسیاری در میان مردم جهان دارد.

 تویوتا موتور شرکتی ژاپنی است که در سال ۱۹۳۷ توسط Kiichiro Toyoda تأسیس شد. صنایع تویوتا اولین اتومبیل خود را در سال ۱۹۳۶ تولید کرد و آن را Toyota AA. نامید. این شرکت از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۳۳۸.۸۵۷ کارمند داشته است و ازلحاظ درآمد سیزدهمین شرکت پر درآمد دنیا محسوب می‌شود. تویوتا در جولای ۲۰۱۶، دویست میلیون وسیله نقلیه تولید کرد و تبدیل به اولین شرکتی شد که در یک سال بیشتر از ۱۰ میلیون وسیله‌ نقلیه تولید کرده است. Takeshi Uchiyamada و- Akoi Toyoda به ترتیب به‌عنوان مدیرعامل و رئیس در این شرکت باارزش و محبوب مشغول فعالیت هستند. سرانه‌ فروش تویوتا به ۱۷۷ میلیارد دلار می‌رسد.
toyota-6

۶. فیس‌بوک- ارزش برند ۵۲.۶ میلیارد دلار

فیس‌بوک به هیچ معرفی نیاز ندارد، چراکه اینترنت را به تسخیر خود درآورده و جزو جوان‌ترین شرکت‌های دنیا محسوب می‌شود. فیس‌بوک پرطرفدارترین شبکه اجتماعی جهان و برای اکثر افراد نام‌آشنا است.

 در چهارم فوریه سال ۲۰۰۴  مارک زاکربرگ و همکلاسی‌هایش این شبکه اجتماعی را   برای استفاده همکلاسی‌ها و دانشجویان دانشگاه خود تأسیس کردند اما در سال ۲۰۰۶  سایر دانشگاه‌ها و افراد بالای ۱۳ سال  نیز توانستند از این شبکه اجتماعی بهره برند.نام این شرکت و شبکه اجتماعی از فهرست کتابی به نام فیس‌بوک که به دانشجویان دانشگاه‌های ایالات‌متحده ارائه‌شده گرفته‌شده است. این سایت به‌راحتی از طریق لپ‌تاپ، رایانه خانگی، تبلت، تلفن هوشمند و…  با استفاده از شبکه تلفن همراه یا اینترنت در دسترس همگان است. مارک زاکربرگ مدیرعامل و شریل سندبرگ رئیس فیس‌بوک بوده و ارزش این شرکت ۳۱۴.۸ میلیارد دلار تخمین زده‌شده است.

facebook-officee

۴. کوکاکولا، ارزش برند ۵۸.۵ میلیارد دلار

کوکاکولا یکی از معروف‌ترین برندها و همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ نوشیدنی غیرالکلی در جهان است که بیشترین سهم را در بازار صنعت را به خود اختصاص داده است. مردم سال‌ها از این برند حمایت کرده و با آن همراه بوده‌اند. این نوشیدنی اغلب به‌عنوان کوکا نامیده می‌شود که یک شرکت تولیدکننده‌ی نوشابه‌ گازدار در آمریکا است و دفتر مرکزی آن در گرجستان است. این شرکت در اصل یک شرکت دارویی بوده که در قرن نوزدهم توسط جان پمبرتون ابداع شده است. کوکا کولا بعدها توسطAsa Griggs Candler خریداری شد، آساگریس با تکنیک‌های بازاریابی و مهارت خود نوشیدنی گازدار را جهانی کرد. مغز قهوه و برگ‌های کاکائو دو ماده‌ی اصلی تشکیل‌دهنده‌ این نوشیدنی هستند اما مواد بکار رفته در آن و شیوه ساخت نوشیدنی‌های کوکا کولا فاش نشده و یک راز است.  ارزش این شرکت ۱۹۳.۸ میلیارد دلار تخمین زده‌شده است.

cococola-1024x682

۳.مایکروسافت، ارزش برند ۷۵.۲ میلیارد دلار

شرکت مایکروسافت در چهارم آوریل سال ۱۹۷۵ توسط بیل گیتس و پل آلن تأسیس شد. این شرکت با معرفی اولین سیستم‌عامل خود با نام MS-DOS بر سر زبان‌ها افتاد و پس‌ازآن به‌عنوان تولیدکننده، توسعه‌دهنده، فروش و پشتیبانی از نرم‌افزارهای کامپیوتری و رایانه‌های شخصی و لوازم الکترونیکی به فعالیت پرداخت. مردم جهان مایکروسافت به سیستم‌عامل‌های مشهورش، نرم‌افزارهای آفیس، اینترنت اکسپلورر و… می‌شناسند. ماکروسافت با توجه به درآمدش بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری در جهان به شمار می‌آید و در حال حاضر John W. Thompson رئیس و Satya Nadella مدیرعامل این شرکت باارزش ۴۰۷ میلیارد دلاری را بر عهده‌دارند.

microsoft

۲. گوگل، ارزش برند ۸۲.۵ میلیارد دلار

گوگل، مشهورترین برند در جهان است که پاسخ تمام سؤالات شما را می‌داند و بیشتر در میان مردم با موتور جستجوگرش شناخته می‌شود. این شرکت چهارم سپتامبر سال ۱۹۹۸ توسط سرگی برین و لری پیج، در دانشگاه استنفورد، تأسیس‌شده است. دفتر مرکزی این شرکت در کالیفرنیا است و اکنون این شرکت پردرآمد و محبوب را ساندرای پیچای مدیریت می‌کند.

google-1024x768

۱.  اپل، ارزش برند ۱۵۴.۱ میلیارد دلار

اپل شرکت چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در کوپرتینو، کالیفرنیا قرار دارد. این سیب باارزش در سال ۱۹۷۶ توسط استیو وزنیاک، رونالد وین و استیو جابز به‌عنوان شرکت کامپیوتری اپل، تأسیس شد و به شرکت اپل در سال ۲۰۰۷ تغییر نام داد. اپل شرکت توسعه‌دهنده، طراحی و فروش نرم‌افزارهای کامپیوتری، سرویس آنلاین و لوازم الکترونیکی است. این سیب گاز زده باارزش‌ترین برند حال حاضر جهان است که محبوبیت سرویس‌ها و گجتهای مشهور آن را از سایر برندها متمایز کرده است و ارزش آن به ۵۸۶ میلیارد دلار می‌رسد.

apple-2-1-1024x768

2 در مورد “آشنایی با مشهورترین برندهای جهان”

    1. راضیه چنگیز نائین

      ارزش برند با میزان اعتماد مشتری از یک برند اندازه‌گیری می‌شود که با سود سالانه و سرانه فروش متفاوته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH