کوالکام تلاش‌های خود را در زمینه اندروید اشیا افزایش می‌دهد

زمانی که گوگل اعلام کرد با استفاده از اینترنت اشیا، وحدت و یکپارچگی را برای اندروید به ارمغان می‌آورد، نیازی به نبوغ خاصی نبود که بتوان فهمید گوگل خود به تنهایی قادر به این‌کار نیست. البته انتظار زیادی لازم نبود تا اولین شرکتی که قصد ورود به اینترنت اشیای اندروید را دارد، مشخص شود. درست یک روز بعد از معرفی این پلتفرم، کوالکام پا پیش گذاشته تا اولین شرکتی باشد که فعالیت خود را در زمینه اندروید اشیا اعلام می‌کند.

اولین قدمی که کوالکام می‌تواند بردارد، این است که پشتیبانی از اندروید اشیا را به چیپست‌های اسنپدراگون خود اضافه کند. از آنجایی که اینترنت اشیا نیاز به توان پردازشی بالایی ندارد، کوالکام می‌تواند از چیپست‌های اسنپدراگون رده پایین شروع کند، که البته تا بهحال همچنین کاری نکرده است. به‌علاوه، کوالکام باید از تکنولوژی‌های ارتباطی بیشتری پشتیبانی کند. در حالت کلی، کوالکام باید به گونه‌ای محصولات و به‌خصوص چیپست‌های خود را طراحی کند که شرکت‌هایی که قصد ورود به اندروید اشیا را دارند، با کمترین مانع مواجه باشند.

علاوه بر پشتیبانی از تکنولوژی‌های ارتباطی گوناگون، چیپست‌های اسنپدراگون باید از سنسورها و تجهیزات جانبی زیادی پشتیبانی کنند. امنیت نیز نباید دست کم گرفته شود. استفاده از سرویس‌های خود گوگل و امنیت مبتنی بر سخت‌افزار باعث می‌شود که اندروید اشیا تبدیل به بات‌نت بعدی نشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH