سامسونگ الکترونیک قصد دارد سال ۲۰۱۷ به سود عملیاتی ۲۵ میلیارد دلار برسد!

سامسونگ الکترونیک کنفرانس استراتژی جهانی خود را به مدت سه روز از ۱۹ دسامبر آغاز کرد و در آن رسیدن به درآمد ۲۵ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۷ را هدف‌گذاری کرد.

یکی از مقامات سامسونگ می‌گوید:

سامسونگ الکترونیک در سال ۲۰۱۳ سود ۳۰ میلیارد دلاری را ثبت کرد که بیشترین در طول تاریخ بود، اما سامسونگ قصد دارد تا در چند سال آینده از این مقدار نیز عبور کند. قیمت نمایشگرها و نیمه‌هادی‌ها رو به افزایش بوده و دلار نیز همچنان قوی است که به صادرات کمک می‌کند.

قبل از فاجعه گلکسی نوت ۷، سامسونگ الکترونیک قصد داشت که امسال از درآمد ۱۶۸ میلیارد دلاری و سود عملیاتی ۲۵ میلیارد دلاری عبور کند. توقف تولید گلکسی نوت ۷ باعث شد که سامسونگ ضرر ۵.۸۹ میلیارد دلاری را ثبت کند. در نتیجه، رسیدن به سود عملیاتی ۲۵ میلیارد دلاری غیر ممکن شد.

در کنفرانس استراتژی جهانی، هر بخش سامسونگ الکترونیک وضعیت بازار را بررسی کرده و برنامه‌هایی برای سال بعد می‌ریزد. بدون هیچ تعجبی، بخش موبایل بر روی فاجعه گلکسی نوت ۷ متمرکز بوده و هدف اصلی خود را پیدا کردن علت انفجار گلکسی ۷ و پیداکردن را‌ههایی برای بهبود سیستم کنترل کیفیت عنوان کرد. بعلاوه، بخش موبایل به استراتژی‌هایی برای گلکسی S8 پرداخت که مشخص خواهد کرد آیا بخش موبایل می‌تواند نجات یابد یا نه. بخش موبایل به این نتیجه رسیده است که باید حتی به جزییات گلکسی S8 نیز توجه کند، چون رسیدن به سود ۲۵ میلیارد دلاری تنها به موفقیت گلکسی S8 بستگی خواهد داشت.

در بخش لوام خانگی توجهات بر بازار لوازم خانگی پریمیوم، خرید شرکت آمریکایی لوازم خانگی پریمیوم Dacor و تکنولوژی‌های مرتبط با اینترنت اشیا خواهد بود. بخش نیمه‌هادی‌ها نیز بر فروش حافظه‌های NAND و DRAM و حفظ رهبری در این بازار متمرکز خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH