۸ ترفند کاربردی جهت یافتن مناسب‌ترین اسم دامنه برای سایت شما!

تصمیم گرفته‌اید برای سایت خود یک اسم انتخاب کنید. اولین تمایل شما این است که اسم دامنه خود را با پسوند com. ثبت کنید که تبدیل به یکی از قابل اعتمادترین و قابل تشخیص‌ترین پسوندها در سراسر دنیا شده است. هر ۵۰۰ شرکت و کسب و کار معتبر دارای یک اسم دامنه با پسوند com. هستند و کارشناسان معتقدند که تمامی افراد این پسوند را ترجیح می‌دهند.

حال چگونه می‌توانید از قابلیت اطمینان و به رسمیت شناخته شدگی پسوند com. استفاده کنید؟ راه‌های بسیاری برای پیدا کردن نام دامنه com. در دسترس وجود دارند. در زیر ۸ روش ارایه می‌شود که می‌تواند به شما کمک کند نام مناسب برای سایت خود را انتخاب کنید.

۱. کلمات دیگری اضافه کنید

اگر اسمی که مد نظر شماست، قبلا ثبت شده است، می‌توانید کلماتی مرتبط با اسم یا کار خود به آن اضافه نمایید. اگر سایت برای کار شماست، از کلماتی استفاده کنید که کار را شرح دهند. کلمات نامحدودی وجود دارند که مرتبط با کار شما هستند.

۲. موقعیت مکانی خود را اضافه کنید

برخی از مشاغل فقط به محدوده خاصی سرویس دهی می‌کنند و مناطق جغرافیایی محدودی را تحت پوشش دارند. می‌توانید موقعیت کاری خود را در اسم سایت خود بنویسید و این کار باعث می‌شود سایت شما برای جستجوی محلی بهتر باشد که نشان می‌دهد به جامعه خود افتخار می‌کنید.

۳. کلمات کلیدی بیفزایید

تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که اگر اسم سایت شما حاوی کلمات کلیدی باشد، بازدید بیشتری خواهد داشت؛ زیرا کاربران به دنبال کلمات کلیدی می‌گردند و دو برابر بیشتر احتمال دارد وارد سایت‌هایی شوند که اسم آن‌ها حداقل شامل یکی از کلمات کلیدی مد نظرشان باشد.

۴. راه منحصر به فردی را بیابید که کار و برند شما را توصیف کند

بسیاری از شرکت‌های موفق اسم‌های خاصی را با افزودن یا حذف کردن یک حرف از یک کلمه رایج انتخاب کرده‌اند، مانند Tumblr. یا ترکیب کردن دو کلمه مانند Facebook و Instagram؛ یا با استفاده از یک کلمه رایج در زمینه‌ای جدید مانند Yahoo، می‌توانید اسم خاصی را انتخاب کنید. کمی خلاقیت گزینه‌های بسیار زیادی را در دسترس شما قرار می‌دهد و باعث برجسته شدن‌تان می‌شود.

۵. یک مشتری برای پیدا کردن کار من، چه کلمه‌ای را جستجو خواهد کرد؟

اگر اسم سایت شما شامل خدمات‌تان باشد، هم راحت‌تر به خاطر سپرده می‌شود و هم احتمال بالاتری دارد که مردم آن کلمه را جستجو کنند.

۶. از یک مخفف استفاده کنید

شرکت‌هایی مانند AOL ،IBM و BMW از مخفف استفاده کردهاند. شما نیز می‌توانید ایالت، کشور یا حرفه خود را به طور مخفف به کار ببرید.

۷. از اسم شبکه اجتماعی خود استفاده کنید

افراد بسیاری ابتدای کار خود را از شبکه‌های اجتماعی شروع می‌کنند؛ پس چرا از اسمی استفاده نکنید که برای مردم آشناست؟ می‌توانید اسم سایت خود را هم در صفحه شبکه اجتماعی‌تان قرار دهید.

۸. از یک ابزار پیشنهاد دهنده اسم استفاده کنید

ابزارهایی وجود دارند که تمام تکنیک‌های بالا را شامل می‌شوند و گزینه‌های اسم در دسترس را به شما پیشنهاد می‌دهند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید؛ سپس به طور خودکار لیستی از اسامی پیشنهادی ارایه می‌شود تا از بین آن‌ها انتخاب کنید. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانید بفهمید اخیرا چه سایت‌هایی منقضی شده‌اند و از اسم آن‌ها استفاده کنید. چنین سایت‌هایی ممکن است همچنان بازدید کننده داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH