ال‌جی جی۵ (G5) به عنوان تعمیرپذیرترین تلفن هوشمند سال ۲۰۱۶ انتخاب شد

همه ما برای خرید تلفن همراه، فاکتورهای مختلفی را در نظر می‌گیریم. از مشخصات سخت افزاری تا شکل ظاهری دستگاه چیزهایی هستند که برای کاربران در الویت قرار می‌گیرند.

اما یکی دیگر از فاکتور‌هایی که در این بخش اهمیت تقریبا زیادی دارد، میزان تعمیر پذیر بودن دستگاه است. این فاکتور می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند تلفن هوشمند‌شان برای مدت طولانی عوض نکنند، بسیار مهم و ضروری باشد.

اما اخیرا طبق اعلامیه‌ای که از iFixit منتشر گردیده، ال‌جی جی۵ به‌عنوان تعمیرپذیرترین تلفن‌ هوشمند سال ۲۰۱۶ انتخاب شده است. این گوشی توانسته امتیاز بسیار خوب ۸ از ۱۰ را در این تست بدست آورد.

در جایگاه دوم هم دو گوشی گوگل پیکسل و اپل آی‌فون ۷ با امتیاز ۷ از ۱۰ قرار گرفته‌اند. مورد جالب توجه در این قسمت قرارگیری گوشی‌های گلکسی S7 و S7 Edge در انتهای لیست، با امتیاز ۳ از ۱۰ است.

به گفته iFixit، تلفن‌های هوشمند ماژولار به دلیل راحت جدا شدن بخش‌های سخت‌ افزاری‌شان، عملکرد بسیار خوبی را برای تعمیر از خودشان نشان می‌دهند. این در حالی است که این عملیات بر روی گوشی‌های هوشمندی که از شیشه ساخته شده‌اند، دشوارتر خواهد بود.

6 در مورد “ال‌جی جی۵ (G5) به عنوان تعمیرپذیرترین تلفن هوشمند سال ۲۰۱۶ انتخاب شد”

  1. گوشی ای که ماژولار باشه بایدم قابلیت تعمیر پذیری بالایی داشته. وقتی قطعات از هم جدا میشه این موضوع طبیعیه. باید G5 رو به نظر من از این لیست حذف میکردن

  2. این آمار در ایران هم به همین صورته؟

    ال جی چون نمایندگی داره میدونم تعمیر پذیره اما آیفون و گلکسی چی؟

    1. علی‌رضا عباسی

      دوست عزیز تعمیر پذیر بودن به معنای راحت‌ باز شدن قطعات سخت افزاری دستگاه و دسترسی آسان تعمیرکاران به بخش‌های مختلف سخت افزاری است؛ بنابراین آمار فقط مختص به یک محل خاص نیست.

  3. یک امتیاز ویژه برا شرکتی که امار خرابیهاش از همه بیشتره:) فک کنم اینجوری درست شده تا بعدا راحتتر تعمیر بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH