iphone 8 concept

اپل قصد دارد از پنل‌های OLED چینی در آیفون‌های بعدی خود استفاده کند

همانطور که می‌دانید اخیرا سازندگان گوشی‌های هوشمند تمایل زیادی به استفاده از پنل‌های OLED پیدا کرده‌اند. اما این بار شرکت اپل نیز قصد دارد تا از این پنل‌ها برای ساخت نسل‌های بعدی آیفون بهره ببرد.

به طور معمول اپل از پنل‌های LCD اسپورت در تولید آیفون‌هایش استفاده می‌نمود، اما با توجه به روند افزایشی استفاده از پنل‌های OLED و همچنین کیفیت نمایشی بالاتر این پنل‌ها گفته می‌شود که این کمپانی قصد دارد برای ساخت یکی از مدل‌های آیفون ۸ خود و آیفون‌های بعدی از این نوع پنل استفاده کند.

iphone 8 concept

بنابر شایعات منتشر شده، پنل‌‌ OLED مورد استفاده در آیفون ۸ احتمالا توسط سامسونگ که یکی از برترین تولیدکنندگان این تکنولوژی به شمار می‌رود، ساخته خواهد شد. هرچند ظرفیت تولید سامسونگ پاسخگوی نیاز خود جهت استفاده در گوشی‌های هوشمندش نیز نیست و تولید برخی از آن‌ها را به سازندگان خارجی واگذار می‌کند. با این حال برخی از تولیدکنندگان گوشی به صفحه نمایش‌های OLED دسترسی ندارند. به گزارش IHS Markit، به دلیل اینکه سامسونگ تولید پنل‌های OLED را تضمین نمی‌کند، برخی از تولیدکنندگان چینی شروع به طراحی صفحه نمایش‌های OLED خود کرده‌اند.

iphone 8 concept

گزارش‌ها حاکی از این است که در حال حاضر تقاضا برای پنل‌های OLED از دو شرکت بزرگ اوپو و ویوو که هر دو نیز از شرکت‌های تابعه BBK هستند، صورت می‌گیرد. گفته می‌شود در سال ۲۰۱۷ برند‌های معروف دیگری از جمله میزو، جیونی، لنوو، هواوی و شیائومی نیز به سمت استفاده از این پنل‌ها در محصولات تولیدیشان حرکت خواهند کرد. به این ترتیب تقاضای گسترده‌ای در بازار به وجود می‌آید که سامسونگ از عهده پاسخگویی به همه آن‌‌ها برنخواهد آمد. طبق گزارشات IHS نرخ استفاده از پنل‌های OLED در بازار داخلی چین از ۸ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۱۳.۶ درصد افزایش یافته است.

samsung oled

به علاوه گزارشات IHS Markit نشان می‌دهد سازندگان داخلی چین قادرند تا این فضای خالی موجود بین عرضه و تقاضا را پر کنند. به این ترتیب ظرفیت تولیدیشان را نیز ارتقا می‌دهند. این امکان وجود دارد که درآینده برخی از آنها جزیی از زنجیره تأمین شرکت اپل نیز بشوند. به عبارت دیگر احتمال اینکه سازندگان پنل‌های OLED آیفون شرکت‌های چینی باشند، وجود دارد. البته این امر درصورتی رخ خواهد داد که چینی‌ها تکنولوژی خود را به حدی ارتقا دهند که با استاندارد پنل‌های تولیدی سامسونگ برابری کند. با این حال نتایج کنونی امید بخش است به طوری که پنل OLED بکار رفته در شیائومی ردمی پرو به دست سازندگان چینی تولید شده و از صفحه نمایش با کیفیتی برخوردار است.

4 در مورد “اپل قصد دارد از پنل‌های OLED چینی در آیفون‌های بعدی خود استفاده کند”

    1. شب درازه و قلندر بیدار!! دور نیست روزی که اپل هم به سرنوشت نوکیا و بلک بری دچار بشه و از خاطرات محو گردد!!

  1. این اپل دیگه خودش کلا چینی شده و حالا بیاد تو گوشیاش از این پلنها هم بزنه رسمن به هموطناش پیوسته!! خخخ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH