شش راه‌حل ساده برای هدایت ترافیک هدفمند به سمت وب‌سایت خودتان

در تجارت، تا زمانی که جنسی فروخته نشود انگار که هیچ فعالیتی صورت نگرفته است. در تجارت آنلاین نیز تا زمانی که ترافیک هدفمند به سمت سایت شما هدایت نشود، هیچ گونه فروش و در نتیجه سودی برای شما حاصل نمی‌شود.

ممکن است محصول یا محصولات شما بسیار مرغوب بوده و از کیفیت خوبی برخوردار باشند، ولی اگر نتوانید “ترافیک هدفمند” را به درستی به سمت وبسایت خود هدایت کنید، دقیقا مانند این است که تجارت شما هرگز وجود خارجی ندارد. منظور از ترافیک هدفمند، تمرکز بر روی مصرف‌کنندگان واقعی و علاقه‌مند به کالای شما، شناسایی آن‌ها و راهنمایی کردن آن‌ها به سمت وبسایت خود‌تان است. مصرف کنندگانی که به کالا شما علاقه یا به خدماتی که ارایه می‌دهید نیاز داشته باشند.

حتی اگر روزانه فقط ۱۰ نفر از سایت شما بازدید کنند، به شرط آن‌که این ۱۰ نفر واقعا آمادگی و قصد خرید داشته باشند، شما در تجارت و کسب و کار خود موفق خواهید بود. قطعا این بهتر از زمانی است که روزانه ۵۰۰ بازدید کننده‌ای داشته باشید که به محض ورود به سایت شما، از آن خارج می‌شوند چرا که هیچ علاقه‌ای به آنچه که شما می‌فروشید، ندارند.

در این مقاله روش‌های کلیدی برای هدایت بیشتر ترافیک هدمند به سمت وبسایت شما را با هم مرور خواهیم کرد.

  1. اهداف بازار‌یابی خود را با اعداد و ارقام مشخص کنید

به منظور دستیابی به ترافیک هدفمند، اولین قدم فراهم کردن یک نقشه برای هدایت بازدید کنندگان است. همچنین یک سری هدف واقعی برای خود مشخص کنید. به عنوان مثال رسیدن به ۱۰۰۰ بازدید کننده در طول یک ماه. به محض اینکه به این هدف خود برسید، انگیزه شما برای دستیابی به هدف‌های بزرگتر چندین برابر می‌شود.

هر اندازه که ترافیک سایت شما بالا‌تر برود، رتبه (Rank) شما در موتور‌های جستجو افزایش یافته که همین امر باعث می‌شود که بازدید‌کنندگان هدفمند بیشتری از وبسایت شما دیدن کنند.

  1. انتظارات خود را بشناسید

برای اینکه بازدید‌کنندگان هدفمند بیشتری داشته باشید، ابتدا به این فکر کنید که از نظر شما یک مشتری واقعی چه کسی است و چه شرایطی را باید دارا باشد. سپس بازار‌یابی خود را در جهت شناسایی این مشتری‌ها برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی نمایید. به یاد داشته باشید که قرار نیست محصولات شما از دید همه افراد جذاب به نظر برسند، وقت و انرژی خود را صرف افرادی کنید که واقعا علاقه‌مند هستند که از محصولات شما استفاده کنند.

مشتری شما در یک سال چه مقدار خرید می‌کند؟ مشکلات مشتری‌ها چیست و شما چه راه حل‌هایی برای آن‌ها پیشنهاد و ارایه می‌کنید؟ آیا محصول شما هم برای خانم‌ها و هم آقایان به یک میزان راضی کننده است؟ مشتری شما به چه چیزی علاقه دارد؟

هنگامی که بتوانید به این پرسش‌ها پاسخ دهید، تجارت و کسب و کار شما هوشمندانه‌تر پیش خواهد رفت. به این نکته توجه داشته باشید که ۱۰۰۰ بازدید کننده هدفمند که شما را از طریق جستجو یافته‌اند، قطعا با بازدید‌کنندگانی که بصورت اتفاقی به وبسایت شما هدایت شده‌اند، تفاوت چشمگیری دارد.

  1. روش‌های مختلفی را امتحان کنید

آزمایش کردن بسیار مهم است، بنابراین لازم است منابع مختلف بسیاری از ترافیک هدفمند را تا حد امکان امتحان کرده و نتایج را مورد بررسی قرار دهید. عواملی که باعث پیروزی شدند را تکرار و از عواملی که منجر به شکست شدند، اجتناب کنید.

منابعی که بهترین بازخورد را در هدایت ترافیک هدفمند به سمت وبسایت و تجارت شما دارند، شناسایی کنید. شبکه‌های اجتماعی یکی از روش‌های هدایت ترافیک هدفمند است. به عنوان مثال می‌توانید با تبلیغ کردن در اینستاگرام، بازدید‌کننده‌ها و مشتریان واقعی را به سمت وبسایت خود هدایت کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که شما نمی‌خواهید یک ترافیک تصادفی و غیر هدفمند را به سمت سایت خود هدایت کنید. هدف شما باید جمع‌آوری مشتری‌های واقعی و آماده برای خرید باشد. هنگامی می‌توانید تجارت سودمندی داشته باشید که در درجه اول این مشتری‌ها را شناسایی کرده و در مرحله بعد آن‌ها را به سمت خود هدایت کنید. اینجاست که فیسبوک وارد میدان می‌شود.

  1. از قدرت نفوذ تبلیغات فیسبوک استفاده کنید

فیسبوک کامل‌ترین و دقیق‌ترین پلتفرم تبلیغات هدفمند را داراست. در این شبکه اجتماعی افرادی با نژاد‌‌های مختلف، علاقه‌مندی‌های گوناگون و سطح زندگی‌های بسیار متفاوت قابل مشاهده هستند. ممکن است تبلیغات در فیسبوک در ابتدا کمی شلوغ و پر ازدحام به نظر برسد، ولی قطعا موثر خواهد بود.

با استفاده از Google Analytics افرادی که شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، پیدا کنید و سعی کنید آن‌هایی را که علاقه‌مند به محصولات یا خدمات شما هستند، افزایش دهید.

  1. رابطه خود را با مشتری‌ها حفظ کنید

هر شخصی که از سایت شما بازدید می‌کند الزاما خریدار نیست. ولی این بدان معنی نیست که در آینده نیز قصد خرید از شما را نداشته باشد. شاید این شخص به زمان بیشتری برای تحقیق نیاز داشته باشد یا در حال حاضر پول کافی برای خرید محصول شما را نداشته باشد. در هر صورت به این افراد نیز یاد‌آوری کنید که فعالیت شما چیست و چه محصولاتی برای فروش در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهید.

۶. ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی بصورت خودکار برای مشتری‌ها

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید ارزش کار خود را به مشتری یاد‌آوری کنید، ارسال ایمیل‌ و پیشنهاد‌های خوب برای خرید به آن‌هاست. برای این منظور ابتدا باید آدرس ایمیل مشتری‌ها را داشته باشید. هنگامی که مشتری‌ها از سایت شما بازدید می‌کنند، پیشنهاد‌های ارزشمندی ارایه کنید و آن‌ها را وسوسه کنید تا اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند. به این صورت می‌توانید هر زمان در آینده با آن‌ها مجددا تماس برقرار کنید.

مثال‌هایی از پیشنهاداتی که می‌توانید به بازدید‌کنندگان از سایت خود بدهید:

  • دریافت یک نسخه رایگان از یک کتاب الکترونیکی
  • ۲۰ درصد تخفیف در اولین خرید
  • عضویت رایگان یک ماهه در مجله وبسایت

پس از اینکه آدرس‌های ایمیل مشتری‌ها را جمع‌آوری کردید، ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی را شروع کنید. اگر این کار را به صورت درست و حساب شده انجام دهید پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در فروش محصولات خود خواهید داشت.

نمونه‌ای از ایمیل‌هایی که می‌توانید ارسال کنید:

  • ایمیل اول: خوش آمدید.
  • ایمیل دوم: یک وبسایت (یا وبلاگ) خوب برای خرید.
  • ایمیل سوم: یک مورد استثنایی.
  • ایمیل چهارم: هم اکنون خرید کنید.
  • ایمیل پنجم: آخرین فرصت، فقط امروز ۱۰ درصد تخفیف

1 در مورد “شش راه‌حل ساده برای هدایت ترافیک هدفمند به سمت وب‌سایت خودتان”

  1. الان نصف سایتا که میریم روی هرچی کلیک میکنی ۱۰ تا صفحه باز میشه و اصلن پشیمون میشی که چرا وارد شدی!! کاش یه کم این سایتا به مخاطبشون احترام میزاشتن!! والا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH