ربات‌های ال‌جی

ال‌جی G6 در اسفند ماه عرضه می‌شود

ال‌جی قصد دارد از پرچمدار بعدی خود، G6، یک ماه زودتر رونمایی کند تا با پیشی گرفتن از رقبا، فروش آن را زیادتر کند. بر اساس منابع آگاه، ال‌جی قصد دارد اواخر فوریه یا اوایل مارس (اسفندماه) از پرچمدار جدید خود رونمایی کند. ال‌جی G5 در ۳۱ ماه مارس ۲۰۱۶ رونمایی شد و انتظار می‌رفت که پرچمدار جدید نیز در اواخر ماه مارس رونمایی شود.

از آنجایی که تولید G6 یک ماه جلو افتاده است، ال‌جی به تولیدکنندگان قطعات گفته که در ماه ژانویه باید شروع به تحویل سفارشات کنند. فروش سری G برای ال‌جی بسیار حیاتی‌ست، چون تقریبا تمام فروش بخش موبایل این شرکت را تشکیل می‌دهد و موفقیت یا شکست پرچمداران این سری به معنای موفقیت یا شکست بخش موبایل ال‌جی است. یکی از تحلیلگران می‌گوید: «گرچه G5 در کنگره موبایل رونمایی شد، اما فروش آن در ماه آوریل آغاز گردید. ال‌جی دریافته که پرچمدارانش نسبت به رقبا دیر به بازار عرضه می‌شوند، به همین دلیل تصمیم گرفته که تولید G6 را زودتر آغاز کند.»

فروش زودتر ال‌جی G6 ممکن است به وضعیت کلی بخش الکترونیک این شرکت کره‌ای نیز مرتبط باشد. بخش موبایل ال‌جی در ۶ فصل گذشته، ضرر داشته و از آنجایی که بخش الکترونیک ال‌جی قصد دارد وضعیت خود را بهبود بخشد، فروش G6 را جلو انداخته است.

برای صنایع دیگر جالب است بدانند که آیا این استراتژی ال‌جی جواب می‌دهد یا نه. هنوز زود است که بخواهیم در مورد موفقیت این استراتژی نظر بدهیم، اما شرایط در ظاهر به نفع ال‌جی است. سامسونگ پرچمدار بعدی خود را به دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ دیرتر معرفی خواهد کرد و آی‌فون ۷ نیز که نوآوری خاصی نداشت و بعلاوه، معمولا فروش آی‌فون در فصل اول سال کاهش می‌یابد.

البته برای ال‌جی ضروری است که G6 را با نقص خیلی کم عرضه کند. بنظر می‌رسد که ال‌جی خلاقیت زیادی در این پرچمدار نشان نخواهد داد و در عوض به تغییرات نسبی روی خواهد آورد. ال‌جی احتمالا طراحی ماژولار را رها خواهد کرد و بر سرویس‌ها و کاربردهایی همچون سیستم پرداخت موبایلی، شارژ وایرلس و ویژگی ضد آب روی خواهد آورد.

استراتژی زود عرضه کردن G6 نیز ممکن است تبعات بدی برای ال‌جی داشته باشد. تجربه سامسونگ در این زمینه می‌تواند برای ال‌جی درس عبرت باشد. سامسونگ امسال سعی کرد که با زودتر عرضه کردن گلکسی نوت ۷، دست برتر را در رقابت با آیفون داشته باشد. اما این عرضه زودهنگام باعث شد که کنترل کیفیت کاهش یابد و اتفاقی که نباید بیفتد، افتاد و گلکسی نوت ۷ دچار مرگ زودهنگام شد.

3 در مورد “ال‌جی G6 در اسفند ماه عرضه می‌شود”

  1. الجی بعد از جی۲ دیگه گوشی درستی نزده!! اون از جی۳ که قابش میشکست ، اون از جی۴ که بردش میسوخت ، اون از جی ۵ که ماژولای سرکاری با قیافه بیریخت داشت!! واقعن اگر جی۶ رو هم خراب کنه باید فاتحه این سری رو خوند!!

    1. سری G از پرجایزه ترین و مبتکرانه ترین سری ها بودن . از همون اپتیموس جی گرفته تا جی ۲ ، جی ۳، جی۴، جی ۵. همه شون جایزه بهترین ابتکار و بهترین طراحی بدنه و امکانات نرم افزاری رو داشتن. چرا آخه ما یاد نمیگیریم یه کم الکی قضاوت نکنیم. از وقتس ال جی وارد رقابت شده هر سال سعی کرده بهترین ها رو ارائه بده یا خودشو به سطح برندای دیگه برسونه. حالا بماند که بعضیا با غرض میان میکوبنش اما من همیشه ابتکار و کپی نکردنش و طراحی دسته اولش تو همه مدل های پرچمداراش و حتی میان رده هاش رو تحسین میکنم. این دقیقا همون چیزیه که خیلی ها از ال جی به عنوان برندی که در زمینه لوازم صوتی و تصویر و خانگی اول هستش انتظار دارن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH