با وجود برخی مشکلات، تولید پردازنده Kirin 970 هواوی با تاخیر همراه نخواهد بود

براساس آخرین گزارشات منتشر شده از تایوان، تولید تراشه‌های با معماری ۱۰ نانومتری همانند Kirin 970 تاخیر نخواهند داشت. در این گزارش اعلام شده که تولید انبوه پردازنده Kirin 970 همانند زمان‌بندی گذشته در یک‌چهارم اولیه سال ۲۰۱۷ انجام می‌پذیرد. اطلاعات منتشر شده در گذشته از مشکلات تولید پردازنده‌های ۱۰ نانومتری توسط شرکت TSMC برای استفاده در گوشی‌های هوشمند حکایت داشتند. علاوه‌بر TSMC، سامسونگ نیز در گزارشی به مشکلات موجود در تولید پردازنده‌های مبتنی بر معماری ۱۰ نانومتری اشاره کرده بود.

tsmc-1600x1055

باتوجه به مشکلات، کوالکام نقشه راه خود را تغییر داد و تنها پردازنده جدید اسنپدراگون ۸۳۵ را با این فناوری ساخت به بازار عرضه می‌کند. براساس شایعات، گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی S8 و شیائومی Mi 6 که انتظار می‌رود در ماه فوریه (بهمن و اسفند) از آن‌ها رونمایی شود، با تاخیر به بازار عرضه خواهند شد.

مشخصات Kirin 970

kirin

پردازنده Kirin 970 با ۴ هسته ARM Cortex-A73 و ۴ هسته ARM Cortex-A53 توسط شرکت TSMC ساخته خواهند شد. حداکثر فرکانس این پردازنده ۲.۸ تا ۳.۰ گیگاهرتز خواهد بود. علاوه‌بر ویژگی‌های بالا، این پردازنده به Cat. 12 LTE مجهز شده و اولین پردازنده ۱۰ نانومتری هواوی لقب خواهد گرفت.

TSMC بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه در دنیا محسوب می‌شود که شرکت‌های مختلفی همانند اپل مشتری آن هستند. این شرکت وظیفه ساخت پردازنده آینده اپل که تامین‌کننده قدرت آی‌فون ۸ خواهد بود، یعنی A11 را برعهده دارد. گفته می‌شود که تولید انبوه آن براساس زمان‌بندی در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۷ آغاز می‌گردد.

باتوجه به تولید پردازنده Kirin 970 در سه‌ماه اول سال ۲۰۱۷، ممکن است شاهد رونمایی هواوی P10 با این تراشه باشیم.

4 در مورد “با وجود برخی مشکلات، تولید پردازنده Kirin 970 هواوی با تاخیر همراه نخواهد بود”

    1. هوآوی اپل رو بگیره؟

      هه هه هه زهی خیال باطل ?

      ولی خب هوآوی خوب داره کار میکنه ایشالا سامسونگ رو بذاره جیل پشتیش یه کم بخندیم به این سبزی فروشا ?

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH