با برترین لانچرهای موجود برای سیستم عامل اندروید گوگل بیشتر آشنا شوید!

Samsung-GALAXY-S3-Hands-on-Video1

بی شک استفاده از یک لانچر در سیستم عامل آندروید، بهترین راه موجود برای شخصی سازی این سیستم عامل، بدون روت کردن آن به شمار می‌رود.

 لانچرها، یکی از بهترین راه ها برای تغییر کلی ظاهر سیستم عامل آندروید و بخشیدن جانی تازه به آن هستند! با استفاده از یک لانچر، می‌توانید انیمیشن ها و تصاویر گرافیکی سیستم عامل اندروید خود را، عوض کرده و یا برروی آن ویجت هایی با قابلیت شخصی سازی، نصب نمایید.

 قابلیت شخصی سازی آندروید، به یکی از دلایل برتری این سیستم عامل بر iOS  تبدیل شده است. همچنین می‌توانید ظاهر دستگاه خود را با استفاده از کاستوم رام ها تغییر داده و احساس تازه ای به روح سرد، سیستم عامل آندروید بخشید! در این مقاله، شما را با برترین لانچرهای سیستم عامل آندروید آشنا خواهیم ساخت و به شرح مشخصات آن ها، خواهیم پرداخت.

لانچر آندروید چگونه کار می‌کند؟!

لانچرهای آندروید، مانند برنامه های ساده دیگری، هستند که شما آن ها را، برروی تلفن آندرویدی خودتان نصب می‌کنید.

 اگر شما برروی دستگاه آندرویدی خود، یک لانچر نصب نمایید، این برنامه با برنامه استاندارد گوگل جایگزین شده و لانچر، صفحه خانگی دیوایس شما را، در اختیار می‌گیرد. این دلیلی است که گاهی لانچرهای آندروید را، جایگزین لانچر اصلی آندروید می‌‌گویند.

آیا تابحال از مقایسه ظاهر سیستم عامل آندروید، در دو تلفن هوشمند تعجب کرده اید؟!

پاسخ به این سوال بسیار ساده است! تفاوت در ظاهر سیستم عامل آندروید دو تلفن هوشمند، بخاطر آن است که اغلب تولید کنندگان دیوایس های آندرویدی لانچر اختصاصی خودشان را برروی محصولات آندرویدی، نصب می‌مایند و طبیعی به نظر می‌رسد، که هرکدام بر دیگری در برخی مشخصه ها، برتری داشته باشد.

بزرگترین تفاوت بین لانچرها و کاستوم رام ها در چیست؟!

زمانی که شما نیاز به تغییرات عمده ای در رابط کاربری دیوایس آندرویدی خود بدون روت کردن دارید، لانچرها به کمک شما شتافته و  میتوانند آندروید را به یک شاهزاده مطیع و آرام، تبدیل سازند!

اگر شما نیز همانند بسیاری دیگر از بریک شدن و یا غیر قابل استفاده شدن دیوایس هوشمند خود در طی و یا بعد عملیات روت، هراس دارید ولی خواهان شخصی سازی این پسر سبز پوش گوگلی هستید، نصب یک لانچر برروی دیوایس آندرویدی تان، مناسب ترین شیوه پیش روی شماست.

و اما تفاوت های کاستوم رام ها و لانچرها:

لانچرها معمولا ویژگی های زیر را به کاربران ارائه می‌دهند:

  •     تم های جدید
  •     تغییر آیکون ها و حالت های گرافیکی سیستم عامل آندروید
  •     طرح بندی های مختلف برای نمایش منو
  •     پشتیبانی از ژست های حرکتی “Gestures”
  •     ارائه ویجت هایی با قابلیت شخصی سازی

کاستوم رام ها نیز، می‌توانند ویژگی های بهتری را به سیستم عامل آندروید اضافه سازند:

  •     بهبود سرعت گوشی، پایدار و با دوام کردن طول عمر باتری
  •     نصب کرنل های سفارشی ( با پشتیبانی از اورکلاکینگ)
  •     ویژگی های جدید نرم افزاری
  •     ارائه جدید ترین نسخه از سیستم عامل آندروید گوگل به شما، بدون در نظر گرفتن آخرین نسخه ای که شرکت سازنده برای دیوایس هوشمند شما منتشر ساخته است!
  •     در هنگام روت شدن گوشی، برنامه های بیشتری از قبیل: برنامه های قفل شکسته، کرک شده، غیر رسمی و … برای دیوایس شما در دسترس خواهد بود.

 اگر شما نیز می‌خواهید تجربه جدیدی از کار با سیستم عامل آندروید گوگل با روت کردن دیوایس خود بدست آورید، پیشنهاد می‌کنیم اگر خود، به دانش کافی درباره این مورد، نرسیده اید از انجام آن سر باز زنید، چراکه ممکن است مجبور شوید، با دیوایس آندرویدی تان برای همیشه وداع گویید!

گزیده ای از برترین لانچرهای سیستم عامل آندروید

 در فروشگاه گوگل پلی، می‌توانید به انواع مختلفی از لانچرهای سیستم عامل آندروید دسترسی داشته باشید. برخی از ابن لانچرها ویژگی های بسیار جالبی را در اختیارتان قرار می‌دهند و برخی دیگر، پوشش جدیدی را به دیوایس آندروید شما اهداء می‌نمایند.

ما مطمئن هستیم در آینده ای نه چندان دور، لانچرها قابلیت های بسیار پیشرفته تری را در خود، قرار خواهند داد. در ادامه نیز، می‌توانید برترین لانچرهای سیستم عامل آندروید گوگل را مشاهده فرمایید:

[divide style=”2″]

GO-Launcher-EX-Android-6

1-Go Launcher EX

این لانچر، توانست در طی مدت کوتاهی به یکی از برترین لانچرهای سیستم عامل آندروید گوگل، با ارائه بیش از 5000 تم و ویجت های مختلف در فروشگاه Go، تبدیل گردد.

 این لانچر، راه های بسیاری را برای شخصی سازی سیستم عامل آندروید گوگل به شما ارائه می‌دهد. ویژگی های کلیدی این لانچر عبارتند از:

  •     ارائه انیمیشن های بسیار جذاب در حین کار با منو و صفحه اصلی
  •     مدیریت بسیار خوب برنامه ها ( پنهان،مرتب سازی برنامه ها و پاکسازی بسیار خوب حافظه گوشی)
  •     پشتیبانی از ژست های حرکتی “Gestures”

در جایی که شما به ادامه تعریف و تمجیدمان از این لانچر چشم دوخته اید، باید یادآور شویم متاسفانه رابط کاربری کمی قدیمی به نظر رسیده و ما را، یاد نسخه نان زنجبیلی آندروید گوگل می‌اندازد! این لانچر برای دیوایس هایی که از نسخه قدیمی سیستم عامل آندروید گوگل استفاده می‌کنند بسیار مناسب بوده و به تازگی نیز، چهارمین نسخه آزمایشی آن منتشر شده است.

[divide style=”2″]

android-nova-launcher

2-Nova Launcher

این لانچر را، میتوان یکی از معدود لانچرهایی عنوان کرد که اصلا رابطه خوبی با طراحی نداشته و تنها هدف از ظهورش، بهبود کارآیی لانچر اصلی سیستم عامل آندروید گوگل بوده است. این لانچر اگر چه ظاهرا جذابیتی ندارد و همانند رابط کاربری اصلی آندروید، زشت می‌باشد اما ویژگی های بسیار جالب این لانچر بد قیافه، عبارتند از:

  •     تم های گوناگون
  •     اضافه کردن افکت هایی، در هنگام اسکرول کردن صفحه نمایش
  •     اضافه کردن ویجت های بسیار جذاب به سیستم عامل آندروید گوگل

نسخه استاندارد لانچر Nova ، به صورت رایگان برای بارگزاری در دسترس کاربران قرار گرفته و نسخه پریمیوم آن با قیمتی در حدود 4 دلار، با ویژگی هایی نظیر: پشتیبانی از ژست های حرکتی (Gestures)، یاد آوری تعداد پیام های خوانده نشده و … همراه شده است.

همچنین این لانچر، به کاربرانی پیشنهاد می‌شود که از دیوایس های آندرویدی با قابلیت پشتیبانی از نسخه 4.0 سیستم عامل آندروید گوگل، استفاده می‌نمایند!

یک کاربر پس از استفاده از این لانچر، چنین گفته است:

    من از نسخه پریمیوم لانچر Nova، برروی نکسوس 4 خود استفاده میکنم و باورم درباره این لانچر این است که، این یکی از بهترین لانچرهای آندروید میباشد. ثبات در سرعت، ژست های حرکتی (Gestures) و داشتن اعلان برای تعداد پیام ها و تماس های دریافتی از بارزترین ویژگی های این لانچر است که در برابر مبلغی که برای خرید نسخه پریمیوم آن پرداخت کرده ام، بسیارناقابل به نظر می‌رسد!

[divide style=”2″]

Apex-Launcher

3-Apex Launcher

Apex Launcher  را می‌توان، دومین لانچر بزرگ برای نسخه 4.0 سیستم عامل آندروید گوگل به حساب آورد.

این لانچر و لانچر Nova، هر دو یک تجربه بسیار لذت بخش را به کاربران سیستم عامل آندروید، اهداء می‌نمایند و بعضا در بسیاری از ویژگی ها، مشترک هستند. این لانچر می‌تواند، ویژگی های بسیار بدیع و تازه ای را به کاربران، القاء نماید. مهم ترین ویژگی های لانچر  Apex، عبارتند از:

  •     در دسترس قرار دادن 9 صفحه خانگی به کاربر
  •     پشتیبانی از ژست های حرکتی (Gestures)
  •     ارائه تم های بسیار جذاب و متفاوت

 این لانچر نیز در دو نسخه رایگان و پرو با قیمت 3.99 دلار عرضه شده است که نسخه پرو آن ویژگی های نظیر: نمایش پیام های خوانده نشده، پشتیبانی از ژست های حرکتی با دو انگشت و داشتن ویجت های گوناگون و متنوع را، در خود جای داده است.

انتخاب  Apex Launcher و یا Nova Launcher به دلیل صفات مثبت بسیار متشابه، به انتخاب های شخصی کاربران باز می‌گردد اما اگر روزی برای خرید نسخه پریمیوم یکی از این دو لانچر، دو به شک مانده بودید ما به شما لانچر Nova را، به دلیل قابلیت های جذاب و متنوع اما با ظاهری زشت و زننده، پیشنهاد خواهیم کرد!

[divide style=”2″]

ADW.Launcher-

4-ADW.Launcher

لانچر ADW.Launcher گرچه انگیزه بالایی برای به قدرت رسیدن و داشتن کاربران میلیونی ندارد، اما برای کسانی که دیدن ظاهر پوسته بی روح، نسخه 4 سیستم عامل آندروید برای ایشان، یک آرزوی بعید به نظر می‌رسد، بسیار مناسب است!

این لانچر نیز، گرچه نتوانسته ظاهری زیبایی را برای خود انتخاب نماید، اما ویژگی های بسیار جالب و البته مشابه با سایر لانچرها را به کاربران هدیه می‌دهد. ویژگی‌های برتر لانچر  ADW.Launcher، عبارتند از:

  •     ارائه پوسته نسخه بستنی حصیری آندروید به کاربران نسخه 1.6 آندروید و بالاتر
  •     داشتن تم های گوناگون و ویجت های اختصاصی
  •     پشتبانی از ژست های حرکتی (Gestures)
  •     مدیریت و ارائه روش هایی برای دسترسی سریع تر به پوشه ها

همانند دیگر لانچرها، این لانچر نیز در دو نسخه رایگان و پریمیوم عرضه می‌شود، که نسخه پریمیوم آن 3 دلار قیمت دارد. ویژگی های کلیدی، نسخه پریمیوم آن شامل ویژگی های بینظیری همانند: افکت های سه بعدی برای نمایش منو، حالت های مختلف برای حرکت بین صفحه های خانگی و قابلیت پشتیبان گیری، می‌شود اگرچه استفاده از لانچر  ADW.Launcher، برای کاربران سایر نسخه های سیستم عامل آندروید چندان عقلانی به نظر نرسیده و گزینه های بسیار بهتری روبروی آن عزیزان، نمایان خواهد شد!

[divide style=”2″]

1

5- Buzz Launcher

این لانچر را، به عنوان یک مبارز بسیار قدرتمند پیش خودمان نگه داشته‌ایم تا همانند یک جنگجوی تازه نبرد از راه برسد و تمام لانچرها را به یک باره، نابود سازد!

عظمت و توانایی این لانچر، آنقدری هست که نتوانیم تمام آن را برایتان وصف سازیم و بخشی از شاخصه های خوب آن، نیاز به تجربه کاربران از کار با این لانچر، دارد. این لانچر برخلاف رقبای خود، کاملا رایگان بوده و می‌توان آن را یکی از جالب ترین برنامه ها، تا بدین لحظه دانست اگرچه بسیاری از ویجت های این برنامه، را باید جداگانه بارگزاری و نصب نمود چراکه بدون حضور آن ها، نمیتوانید طعم خوش کار با Buzz Launcher ، را بچشید!

به تازگی نیز، نسخه نهایی آن منتشر شده و در عرض این چند روزه، یک بروزرسانی جدید برای آن از طرف تیم Buzz Launcher، منتشر شده است.

ویژگی های کلیدی این لانچر عبارتند از:

  •     انتخاب تصویر پس زمینه، برای هر صفحه خانگی
  •     شخصی سازی و ویرایش آیکون ها
  •     مدیریت پوشه ها و اپلیکیشن ها
  •     پشتیبانی از ژست های حرکتی (Gestures)
  •     تم های بسیار زیبا و گوناگون

حرف آخر

با وجود حجم گسترده ای از لانچرهای گوناگون در مارکت ها و فروشگاه های سیستم عامل آندروید، روت کردن دیوایس آندرویدی یکی از بهترین روش ها برای لغو محدودیت های اعمال شده در سیستم عامل آندروید به نظر خواهد رسید و حتی لانچرها نیز، نمی‌توانند همه محدودیت ها را برهم زنند! اما استفاده از لانچرها، میتواند به عنوان یک مسکّن موقت، بسیار مناسب باشد تا شاید، گوگل تصمیم بگیرد، آندروید را به تیغ جراحان زیبایی بسپارد.إ

16 در مورد “با برترین لانچرهای موجود برای سیستم عامل اندروید گوگل بیشتر آشنا شوید!”

  1. آقای جهانی یه سوال
    لانچری نیست که رابط کاربری گوشیمون رو به رابط کاربری سنس اچ تی سی تغییر بدیم؟

  2. دوستان در حال حاظر زیبا ترین لانچر سه بعدی اسمش چیه؟برای من زیبایی و محیط گرافیکیه لانچر از هر جیزی مهم تره..لطفا راه نماییم کنید…نمی خوام فضای لانچر بچه گانه باشه…دوست دارم زیبا و با ابهت باشه…چنین لانچری وجود داره؟

  3. به تمامیه دوستان توصیه می کنم از روت کردن گوشیشون اصلا نترسن و کاستوم رام رو گوشیشون نصب کنن من تازه بعد از نصب کاستوم رام تازه تونستم قدرت اندروید را درک کنم

  4. james.sirius.potter

    من موندم چرا هر چی صفت بده دادین به Nova لانچر ! لانچر به این خوبی ! اصلا هم زشت و زننده نیست . . .

  5. لانچر ها جذابیت سیستم عامل رو پایین میارند.الان اگر سامسونگ تغییراتی در ظاهر رابط کاربریش بده جالبتره یا اینکه با لانچر تغییر ایجاد کنیم؟به نظر من، بهتره این لانچر ها رو منقرض کنند.

  6. اکثر لانچر هارو داشتم . به نظرم من هم جای 360 خالیه.اما لانچر buzz به نظرم تا الان بهترین لانچری بوده که دیدم.البته به نظرم لانچر کاملا سلیقه ای اما واقعا buzz شاهکاره.سپاس بابت این مقاله خوبتون.

  7. لانچر به درد جرز لای دیوار میخوره.فقط کاستوم رام.میشه از اینجور مقاله ها بیشتر بزارید.خیلی ممنون.در ضمن لطفا این روت و کاستوم رام رو ترسناک نشون ندید.

  8. لانچر GO خیلی باحاله اما متاسفانه نقاط ضعف هایی داره مثل سنگین بودنش!من این لانچر زیبا رو روی 3 گوشی که داشتم تجربه کرد.Xperia X10 & LG E510 & Galaxy Note بجز Galaxy که دارم بقیه هنگ میکردن یا تیک داشتن.با تشکر از این مقایسه جالبتون

  9. next خودش محصول go launcher و به نظر من بهترینه چون هم از خود گو قشنگتره هم سبکتره حالا موندم tsf و 360 و next و spb چرا نیستن؟!!!!

  10. خیلی خیلی جالبه که نگارنده هیچ اسمی از Next launcher و TSF SHELL با اون ظاهر سه بعدی و ویجت های سه بعدی نیاورده.جای 360 launcher هم خالیه.

    1. محمد جهانی

      دوست عزیز، من از یه سایت برداشتم ترجمه کردم که منبع بسیار معتبری بود!
      اینا توش بود اونایی که شما گفتید رو نداشت!

    2. Next launcher هم محصول دیگری از همان شرکت تولید کننده Go launcher هستش و تعجبی نداره که فقط یکی از محصولات این شرکت توی لیست وجود داشته باشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH