یک خانواده تگزاسی FaceTime اپل را مسئول مرگ دخترشان می‌دانند!

ماشین داشت با سرعت ۶۵ مایل بر ساعت حرکت می‌کرد. ناگهان ماشینی از پشت به ماشین آقای جیمز مدیست زد. آقای جیمز مدیست زخمی شد، اما دختر ۵ ساله‌اش در اثر جراحات درگذشت. اما چرا این ماجرا را گفتیم؟ این ماجرا بخشی از شکایتی است که آقای مدیست علیه اپل مطرح کرده است، چون آقای مدیست FaceTime اپل را مسئول این تصادف می‌داند.

آقای مدیست ادعا می‌کند که این تصادف به این دلیل اتفاق افتاده که فردی که از پشت به آنها زده، در حال استفاده از FaceTime اپل بر روی آیفون ۶ پلاس خود بوده است. گرت ادوارد ویلهلم ۲۲ ساله اعتراف کرده که در هنگام تصادف در حال استفاده از گوشی خود بوده است.

اما آیا اپل مقصر است؟ آقای مدیست می‌گوید:

اپل نتوانسته راه‌هایی امن پیدا کند که به رانندگان اجازه استفاده از FaceTime را در هنگام رانندگی ندهد. اپل همچنین به کاربران هشدار نداده که استفاده از FaceTime در هنگام رانندگی ممکن است خطر داشته باشد.

این شکایت در نهایت عنوان می‌کند که آیفون ناقص بوده و اپل باید جریمه پرداخت کند. اپل تا به‌حال واکنشی در این زمینه نشان نداده است. این شکایت همچنین به پتنتی که اپل در سال ۲۰۰۸ در این زمینه به ثبت رسانده اشاره می‌کند و معتقد است که اپل عامدانه از استفاده از تکنولوژی خود در آیفون خودداری ورزیده است.

اگر این شکایت موفق باشد، باید منتظر شکایت‌های دیگر از کسانی باشیم که به هر نحوی از تکنولوژی در حین رانندگی استفاده می‌کنند. با این پس‌زمینه، می‌توان ادعا کرد که هرچیزی از فیس‌تایم گرفته تا فیسبوک، می‌تواند باعث پرت‌شدن حواس راننده شود.

شرکت‌های تکنولوژی معتقدند که بلاک کردن گوشی راننده در حین رانندگی، قابل اطمینان نیست. هیچ شرکتی نیز حاضر نیست اولین شرکتی باشد که گوشی‌هایش را بلاک می‌کند.

در نیمه اول سال ۲۰۱۶، میزان تصادفات در بزرگراه‌های ایالات متحده ۱۰.۴ درصد افزایش یافته است. البته این بدان معنا نیست که تکنولوژی باعث شده که این تصادفات اتفاق بیفتد. اما با وجود تکنولوژی‌های گوناگون در خودروهای امروزی، احتمال پرت‌شدن حواس راننده بیشتر شده است. شرکت‌های تکنولوژی نیز باید به دنبال راه‌هایی باشند که ایمنی بیشتری برای کاربران به ارمغان بیاورند.

2 در مورد “یک خانواده تگزاسی FaceTime اپل را مسئول مرگ دخترشان می‌دانند!”

  1. خدایی ملتشون خوشی زده زیر دلشون..چقدر ملت پررو شدن..یارو میزنه بهت به جای اینکه از یارو شکایت کنی میری از گوشیش شکایت میکنی 😐
    خب آقا اومدیدم و فیس تایم نداشت و با یه ۱۱۰۰ صحبت میکردم..اومدیمو یارو کلا هواسش پرت شد مثلا به یه اسباب بازی تو ماشیشن..

    باید بریم از شرکتهای سازنده شکایت کنیم؟ خدایی مسخره و گندش رو درآوردن..من بودم جای دادگاه ۴ تا اردنگی میزدم به یارو پرتش میکردم بیرون که نخواد تکنولوژی رو با حماقت زیر سوال ببره…خوب شرکت سازنده چه گناهی داره؟
    مثل اینه که بگی چاقو تولید نشه چون چاقو کش زیاد شده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH