بررسی اپلیکیشن آنگرام: تلگرام بی مرز!

این روزها تلگرام به یار وفادار ایرانیان تبدیل شده و عدم نصب این نرم افزار بر روی گوشی، خود نقص بزرگی محسوب می‌شود!

همان‌طور که می‌دانید تلگرام به دلیل اپن سورس بودن، خیلی زود مورد توجه اکثر برنامه نویسان موبایلی قرار گرفت و امکانات خوب و مناسبی به مرور توسط برنامه نویسان موفق داخلی به آن افزوده شد.

یکی از جدیدترین برنامه‌های منتشر شده در کافه بازار، OnGram است. نرم افزاری که می‌توان آن را یکی از کامل‌ترین نسخه‌های غیر رسمی تلگرام دانست!

بیایید تا کمی به این نرم افزار نگاه کنیم و از نزدیک آن را مورد بررسی قرار دهیم. خب ابتدا به راحتی وارد کافه بازار شده و این نرم افزار را نصب می‌کنیم:‌

ongram

در ابتدا باید بگوییم که روند ثبت نام و دریافت کد تاییدیه این نرم افزار از سوی سرور مرکزی تلگرام انجام شده و از بابت امنیت و ورود آن نباید نگرانی خاصی داشته باشید. با ورود اولیه به برنامه، زبان فارسی و ظاهری که تقریبا شبیه به تلگرام اصلی است، توجه شما را به خود جلب می‌کند.

البته اگر اهل نصب کردن سایر تلگرام‌های غیر رسمی بر روی اسمارت فون خود باشید، حتما این مدل طراحی و منوها را در نرم‌افزارهای دیگر نیز دیده‌اید!

اما این نرم افزار قابلیت‌های خاص و اضافه‌ای نسبت به تلگرام نسخه اصلی دارد که به شما کمک می‌کند تا لذت استفاده از آنگرام را به طور کامل ببرید.

از مهم‌ترین قسمت‌های این نرم افزار می‌توان در ابتدا به وجود منشی در آن اشاره کرد.

همان‌طور که از نام این قسمت پیداست، منشی قرار است تا در نبودن شما فعالیت کرده و در صورتی که میزان پیام‌های ورودی بیش از حد زیاد باشد، به آن‌ها پاسخی از پیش تعیین شده داده و به شما کمک کند.

آنگرام

شما در منوی منشی می‌توانید متنی را به صورت پیش فرض انتخاب کرده و فاصله زمانی خاصی را نیز برای پاسخ اتوماتیک آنگرام به مخاطبان خود مشخص نمایید. منشی آنگرام قابلیتی بسیار ساده و در عین حال مفید است.

یکی از دیگر امکانات جالب آنگرام، توان تغییر و انتخاب قلم‌ها و فونت‌های زیبای فارسی است. در منوی تنظیمات آنگرام شما می‌توانید با ورود به منوی قلم‌ها، به راحتی فونت مورد نظر خود را انتخاب کرده و از آن لذت ببرید.

font

ویژگی دیگر این نرم افزار، برگزیدن تم کلی آنگرام است. در این قسمت نیز می‌توانید از بین انتخاب‌های آنگرام یکی را انتخاب کنید.

theme

ویژگی جالب دیگر این برنامه که البته پیش از این نیز در سایر نرم‌افزارها دیده‌ایم، حالت روح است.

در این حالت شما در واقع به طور کلی آفلاین دیده می‌شوید اما آنلاین بوده و به راحتی می‌توانید به امور خود بپردازید. از مهم‌ترین ویژگی این قسمت که مورد علاقه بسیاری از ایرانیان است، عدم ثبت تیک دوم در کنار پیام‌های دریافتی و رویت شده شماست.

اما اگر تمایل به فوروارد کردن پیامی داشته باشید، تنها با یک‌بار لمس پیام مورد نظر، لیستی از امکانات خاص آنگرام برای شما نمایان می‌شود. امکاناتی مانند فوروارد، فوروارد بدون نقل قول، فوروارد با ویرایش و … که در تصویر زیر مشاهده می‌نمایید.

forward

البته لازم به ذکر است که آنگرام در کانال اختصاصی خود، اقدام به آموزش انواع ترفندها و قابلیت نرم افزارش به صورت کاملا تصویری و مصور کرده است که قطعا می‌تواند بسیار به شما کمک کند.

canal

امکانات ریز و درشت این نرم افزار فارسی و غیر رسمی تلگرام آن‌قدر زیاد است که اگر بخواهیم به تک تک آن‌ها اشاره کنیم، شاید حوصله شما نیز برای خواندن آن سر برود؛ اما به طور کلی باید گفت که آنگرام سعی کرده تا اکثر قابلیت‌های تلگرام را که گاه به صورت به‌روز رسانی‌هایی محدود توسط خود تلگرام به کاربران عرضه می‌شود، در یک نسخه به صورت واحد جمع آوری کرده و با یک پشتیبانی قوی آن را در اختیار کاربران قرار دهد.

البته ذکر این نکته ضروری است که در هنگان نصب این نرم افزار، کمی کند بودن و سنگینی‌اش شما را می‌آزارد. البته ممکن است این مشکل به دلیل نسخه اندروید اسمارت فون شما نیز باشد!

بگذارید به برخی از امکانات این محصول به صورت تیتر وار اشاره کنیم:

ترک گروه با امکان بازگشت به گروه
امکان گرفتن تایید قبل از ارسال استیکر، صدا و گیف
تفکیک پیام‌ها
حذف گروهی پیام‌ها توسط مدیران سوپر گروه‌ها
تب برگزیده‌ها
نمایش وضعیت آخرین بازدید مخاطب در صفحه اصلی و گروه
آی‌دی یاب
نقاشی پیشرفته
ساخت گیف و بزرگنمایی گیف ها
قابلیت مشاهده عکس‌های قبلی پروفایل گروه
امکان انتقال تب‌ها از بالا به پایین
قابلیت بوکمارک
قابلیت حذف پیشرفته
تغییر یا افزودن متن زیر عکس یا فیلم قبل از ارسال، افزودن متن به گیف قبل از ارسال، همه با فوروارد پیشرفته.
ارسال پیام به پروفایل خود
نمایش تاریخ شمسی
تغییر زبانه با کشیدن انگشت
فعال کردن حالت راست چین در زبان فارسی
رفتن به اولین پیام کانال
نمایش تغییرات مخاطبین شامل عکس، اسم و شماره تلفن
متمایز کردن مخاطبین دو طرفه
مدیر یاب
مخفی کردن وضعیت در حال تایپ
نمایش تعداد دقیق اعضای کانال
ایجاد میانبر از یک چت، گروه و یا کانال خاص در صفحه اصلی
نمایش ۲۴ ساعته زمان
فوروارد بدون نقل قول
مدیریت دانلود ویدیوها و فایل‌ها با قابلیت زمان بندی
تنظیم نور پیشرفته
جاروبرقی برای پاک‌سازی رم و گوشی
مدیریت رسانه‌ها و فایل‌ها
فوروارد پیشرفته: تغییر متن قبل از ارسال،
امکان انتخاب پوسته
امکان نمایش گزینه اشتراک سریع
امکان تغییر و انتخاب فونت برنامه از بین فونت‌های زیبا و ترکیبی.
نمایش فهرست مخاطبین آنلاین.
امکان تغییر تب‌های چت‌ها
مخفی کردن شماره تلفن در منوی برنامه
امکان کپی متن موجود زیر عکس و فیلم

شما می‌توانید آنگرام را هم اینک از طریق کافه بازار و به صورت رایگان دانلود نمایید.

bazar-logo-1-1

16 در مورد “بررسی اپلیکیشن آنگرام: تلگرام بی مرز!”

  1. سلام من انگرام دارم و آپدیت کردم اما باز هم در حالت روح هستم توی تنظیمات هم گشتم هیچی پیدا نکردم میشه کمکم کنید توی جدید ترین نسخه آنگرام این حالت روح کجاست و چطور میشه غیر فعال یا فعالش کرد ممنون لطفا پاسخ سوالمو در صورت امکان به ادرس ایمیلی که براتون ثبت کردم بفرستید باز هم ممنون

  2. سلام وقتی وارد گروه یا کانالی میشم بعدا که دوباره برگردم همونجا پیام آخری گروهو نشون میده در حالی ک تلگرام اصلی ازون جا ک خوندی فقط نشون میده، چجور درست میشه ک نیاد پیام آخری و ادامه همون جا ک قبلا خوندم نشون بده؟
    جوابم در این شماره بدین لطفا
    ۰۹۳۵۱۴۱۰۵۱۵

  3. سلام تو آنگرام نمیتونم آیدیهایی که چت کردم رو ببینم یعنی اصلا هیچ اسم و آیدی که باهاشون چت میکنم تو لیست مخاطبان یا گروهها یا سوپرگروه یا علاقا مندیها یا غیره نیست علت چیه لطفا به آیدی تلگرامم ارسال کنید جوابتونو ممنون Abdi_namin@

  4. من داشتم با یکی از دوستام چت میکردم ولی اخرین بازدیدشو یکی دوساعت قبل میزد کسی میدونه این چه نسخه ایه؟

  5. بسیار برنامه عالی هست از موبوگرام و دیگر برنامه های مشابه بخصوص الان که بروز رسانی شده و امکانات بسیار بیشتری اضافه شده
    ممنونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH