آیا می‌دانید بر خلاف باور عمومی، موش‌ها پنیر دوست ندارند!

برخلاف باور عمومی، موش‌ها پنیر دوست ندارند! البته ممکن است وقتی که گشنه هستند و چیز بهتری برای خوردن پیدا نمی‌کنند از پنیر هم تغذیه کنند اما پنیر غذای مورد علاقه‌شان نیست!

موش‌ها پنیر دوست ندارند

اگرچه موش‌ها علاقه‌ زیادی به پنیر ندارند، اما در فرهنگ عامه، از داستان‌های شکسپیر گرفته تا کارتون معروف تام و جری، همواره تصویری که از موش به نمایش گذاشته می‌شود به گونه‌ای است که همواره مشتاقانه به دنبال بدست آوردن پنیر برای خوردن است. با اینکه چندان مشخص نیست که این باور عمومی از کجا ناشی شده، اما شاید شکل‌ گیری آن به قرون وسطی برگردد، زمانی که هنوز یخچال‌های مدرن ابداع نشده بودند. در آن زمان نگهداری غذا بسیار پیچیده‌تر از شکل امروزی خود بود و به سادگی قرار دادن انواع غذا درون یخچال نبود. در قرون وسطی مردم گوشت را از سقف آویزان می‌کردند، حبوبات را درون کیسه‌ها و صندوق‌ها قرار می‌دادند اما قالب‌های بزرگ پنیر را فقط درون پوششی از موم یا پوشش پنیر قرار می‌دادند.

در طول این مدت، موش‌های گرسنه برای سیرشدن مجبور بودند از غذاهای انسان تغذیه کنند. باتوجه به آویزان بودن گوشت از دیوار، موش‌ها تنها به حبوبات و پنیر دسترسی داشتند و فقط از آن‌ها تغذیه می‌کردند. معمولا برداشتن چندین دانه از حبوبات توسط موش‌ها مدرکی برجای نمی‌گذاشت اما گاز گرفتن یک تکه بزرگ پنیر توسط آن‌ها به خوبی نمایان می‌شد. برخی معتقدند که همین امر موجب پیدایش این باور شد که موش‌ها عاشق پنیر هستند درحالی که آن‌ها از پنیر تغذیه می‌کردند چون چیز دیگری برای خوردن پیدا نمی‌کردند!

فرضیه دیگری که در رابطه با پیدایش این باور مطرح می‌شود، تنها برپایه تصویرهایی است که از موش در کنار پنیر کشیده می‌شد. همیشه رسم تصویر یک موش که درون یک پنیر مثلثی چدار (نوعی پنیر انگلیسی) قرار گرفته به همراه چندین سوراخ برروی پنیر بسیار زیباتر و موثرتر از رسم موش با تکه‌ای بادام زمینی و یا چندین دانه برنج بوده است. شاید مناسب بودن این تصویر از نظر انمیاتورها و کاریکاتوریست‌ها، موجب پیدایش این باور شده باشد.

اما واقعا موش‌ها چه غذایی دوست دارند؟

اما اگر موش‌ها چندان پنیر دوست ندارند، پس چه چیزی را بیشتر دوست دارند؟ احتمالا چیزهای شیرین! موش‌ها ترجیح می‌دهند تا غذاهای شیرین مثل میوه‌ها، غلات و حتی شکلات بخورند! اگر می‌خواهید طعمه‌ای برای تله‌موش قرار دهید تکه‌ای غذای شیرین گزینه خیلی بهتری نسبت به استفاده از بهترین پنیرهای موجود خواهد بود.

اگر قصد نگه‌داری از یک موش خانگی را کردید، به خاطر داشته باشید که خوراندن پنیر به موش می‌تواند حتی برای موش مضر باشد چرا که پنیر جزو بخشی از رژیم غذایی موش نیست. سعی کنید از میوه و سبزیجات تازه به همراه قرص‌های موش برای تغذیه موش استفاده کنید. همچنین می‌توانید از شیرینی و غلات هم گهگاهی در رژیم غذایی موش استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH