افزایش بازدهی در کار

چند توصیه ساده برای افزایش بازدهی در کار

دست از خیال پردازی بردارید و آستین‌ها را بالا بزنید. برای هر کسی زمان‌هایی پیش می‌آید که حال و حوصله کار کردن را نداشته باشد، اما هنوز وظایفی برایش باقی مانده و مدیرانی که هر روز از کارمندانشان انتظار بهره‌وری بیشتری دارند. از طرفی، بهره‌وری و دستاوردهای بیشتر، برای هر شخصی راضی کننده بوده و هیچ کسی نمی‌خواهد وقتش را صرف هیچ و پوچ کند. بنابراین زمان‌هایی که حال انجام دادن کاری را ندارید، پیاده‌سازی پیشنهادات زیر می‌تواند موجب افزایش بازدهی در کار شود.

۱۰-practical-tips-for-taking-action-when-you-dont-feel-like-it

  • پیش از شروع کار، به خود هدیه بدهید

زمانی که وظیفه جدیدی را به عهده می‌گیرید، انگیزه عامل بسیار مهمی در انجام آن است. بنابراین، با هدیه دادن یک دسر یا قهوه مورد علاقه به خود و یا تماشای یک کمدی کوتاه، میزان دوپامین (نوعی پیام‌رسان عصبی دارای نقش فعال کنندگی) خون خود را افزایش دهید.

  • محل کار خود را سازماندهی کنید

پیش از آغاز هر کار، از مرتب بودن محل کار خود اطمینان داشته باشید. تمام برگه‌ها و اشیای غیرضروری را از میز کارتان جمع کنید. با این روش، در زمان انجام کار، از حواس پرتی در امان می‌مانید.

  • به موسیقی گوش فرا دهید

سعی کنید ذهن خود را آرام کرده و به آن نیروی تازه ببخشید. می‌توانید برای آرامش درونی در حین کار کردن، به موسیقی کلاسیک یا جاز گوش دهید. اگر امکانش فراهم بود، پنجره را باز کنید تا از هوای تازه هم لذت ببرید. اکسیژن تازه کارایی مغزتان را افزایش می‌دهد.

  • شروع کوچکی داشته باشید

وظیفه اصلی خود را به وظایف کوچکتر تقسیم کنید. با این کار می‌توانید بهتر کارتان را مدیریت کرده و در نتیجه با انجام وظایف یکی پس از دیگری، بتوانید میزان موفقیت خود را بسنجید. تکمیل کردن وظایف کوچکتر به شما انگیزه انجام بقیه را داده و در نهایت، کل پروژه با این روش به راحتی به اتمام می‌رسد.

  • کار را با دوستان‌تان انجام دهید

همکاری با دیگران، انگیزه شما را افزایش می‌دهد. آن روزهای مدرسه را به یاد بیاورید که با همکلاسی‌هایتان بصورت گروهی مطالعه می‌کردید. مشابه این روند را در کار کردن نیز پیاده‌سازی کنید. اگر هم تیمی یا همکاری دارید که با خرج کردن انرژی می‌تواند به شما انگیزه دهد، با او کار کنید.

  • موفقیت خود را تصور کنید

چشمان‌تان را برای چند دقیقه ببندید و موفقیت‌تان را در آینده رصد کنید. مطالعات ثابت کرده‌اند که این روش می‌تواند انگیزه شما را افزایش دهد. بنابراین می‌توانید کارتان را با هدف‌های محکم آغاز کنید.

  • فقط انجامش دهید

همانطور که شعار کمپانی نایک (Nike) به ما می‌گوید؛ “فقط انجامش بده!”. اتفاقاتی را که در اطرافتان رخ می‌دهد، نادیده بگیرید و تنها به کار بچسبید. فراموش نکنید که شروع کار، نصف انجام آن است؛ بنابراین زمان خود را هدر ندهید و بر روی کار متمرکز شوید. هرچه سریع‌تر تکانی به خود بدهید و آن موقع است که درمی‌یابید، شروع کردن بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردید.

1 در مورد “چند توصیه ساده برای افزایش بازدهی در کار”

  1. فقط انجامش بده

    عالیه من وقتی اینجور مطالب رو میخونم واقعا انرژی میگیرم ممنون آی تی رسان فوق العاده بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH