با گوشی هوشمند Changhong H2 آشنا شوید: دستگاهی که طعم شیرینی را حس می‌کند

اگر خواهان کارایی بیشتری از گوشی هوشمند خود هستید، این مقاله را حتما مطالعه نمایید. در میان گوشی‌های هوشمند دستگاه‌هایی هستند که امکانات جالب و کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توان به ماژول‌های موتورولا موتو Z، تهیه نقشه سه‌بعدی توسط Phab 2 Pro و همچنین استفاده از واقعیت مجازی توسط هدست Gear VR اشاره کرد. تمامی نمونه‌های ذکر شده در نوع خود جالب هستند ولی امروز می‌خواهیم دستگاهی را به شما معرفی کنیم که با تکنولوژی‌های موجود در خود صنعت گوشی‌های هوشمند را چند سال جلوتر خواهد برد. در نمایشگاه CES 2017 ما با گوشی هوشمند Changhong H2 ملاقات کردیم که توسط سنسورهای موجود در خود قادر به اسکن اشیا بوده و می‌تواند مواد سازنده آن‌ها را تشخیص دهد.

نحوه عملکرد

فناوری موردنظر یک طیف‌سنج مادون قرمز برد نزدیک بوده که توسط تکنیکی خاص نور را بر روی اجسام می‌تاباند و با تحلیل نحوه تغییر نور، نتیجه‌گیری می‌کند. این سنسور توسط یک طیف نوری منحصر بفرد قادر به شناسایی یک جسم در سطح مولکولی است. شاید چنین ایده‌ای عجیب و تاحدی دیوانه‌وار باشد ولی درحال‌حاضر پرچمداران سامسونگ از چنین تکنیکی نه‌تنها برای اندازه‌گیری ضربان قلب، بلکه برای شناسایی میزان اکسیژن خون نیز بهره می‌برند.

گوشی هوشمند Changhong H2

گوشی هوشمند Changhong H2 قابلیت اسکن نوری را یک مرحله جلوتر خواهد بود و با اضافه کردن یک طیف‌سنج بر کارایی آن می‌افزاید.

 موارد استفاده

شاید با خود بگویید شناخت مواد تشکیل‌دهنده یک جسم توسط گوشی هوشمند چه کاربردی دارد؟ باید به شما بگوییم که از این تکنولوژی می‌توان برای مواد غذایی استفاده کرد. شما با داشتن یک طیف‌سنج همراه می‌توانید مواد غذایی مختلف را اسکن کرده و اطلاعات مفیدی را کسب کنید. برای مثال افراد دیابتی می‌توانند از این دستگاه برای سنجش قند مواد غذایی مختلف برای تاثیر آن بر روی قند خون خود استفاده کنند. یکی از کاربردهای جالب این طیف‌سنج، استفاده از آن در میوه فروشی برای پیدا کردن شیرین‌ترین میوه است!

گوشی هوشمند Changhong H2

همانند اسکنرهای نوری ضربان قلب گوشی‌های موجود در بازار می‌توانید ضربان قلب خود را اندازه بگیرید و همچنین توسط آن می‌توانید به میزان سطح چربی بدن خود نیز دسترسی داشته باشید. ما در نمایشگاه CES با اپلیکیشن‌هایی که برای Changhong H2 طراحی شده بود کار کردیم که توسط آن‌ها می‌توان مواد واقعی را از تقلبی تشخیص داد، داروهای تجویزی را از داروهای غیرقانونی متمایز ساخت و همچنین می‌توان از آن برای شناخت الماس واقعی نیز استفاده کرد.

در حقیقت پتانسیل استفاده از این فناوری بسیار زیاد است و تنها توسعه‌دهندگان قادر به محدودسازی آن خواهند بود. شاید گروهی از محافظان محیط زیست برنامه‌ای برای بازیافت طراحی کنند که توسط آن بتوان مواد بازیافتی از دور ریختنی را تشخیص داد. یکی دیگر از کاربردهای جالب این فناوری می‌تواند اسکن کردن لباس برای راهنمایی در نحوه شستن آن باشد که با استفاده از آن دیگر شاهد خراب شدن لباس پشمی یا آب رفتنش نباشید.

زمان عرضه

شاید H2 یک دستگاه اولیه به‌نظر برسد که تنها در نمایشگاه‌هایی مثل CES شاهد معرفی آن باشیم و جایی در بازار نداشته باشند، ولی امسال شاهد عرضه تجاری این گجت خواهیم بود. فروش گوشی هوشمند Changhong H2 اوایل امسال در کشور چین شروع خواهد شد و کاربران در فصل پاییز می‌توانند آن را در کشور آمریکا نیز خریداری کنند که قطعا خبر خوبی برای علاقه‌مندان به تکنولوژی‌های جدید است.

هنوز معلوم نیست که این دستگاه چگونه در کشور آمریکا عرضه و تحت چه برندی معرفی خواهد شد. این شرکت قیمت 400 دلار را برای گوشی هوشمند جدید خود در نظر گرفته که باتوجه به سنسور موجود در آن، قیمت کاملا مناسبی است. نظر شما در رابطه با این دستگاه چیست؟ آیا حاضر به خرید آن خواهید بود؟

1 در مورد “با گوشی هوشمند Changhong H2 آشنا شوید: دستگاهی که طعم شیرینی را حس می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH