نگاهی به طرفداران متعصب کمپانی‌های فعال در حوزه فناوری: هوادار تا پای‌ دار!

برند تلفن همراه، تبلت یا لپ‌تاپ شما چیست؟ برای انتخاب آن‌ها کیفیت برایتان بیشتر اهمیت دارد یا برند و نام تجاری؟! اگر پاسخ شما به سؤال دوم کیفیت است شما روی برند و کمپانی خاصی تعصب ندارید، اما اگر پاسخ شما برند و نام تجاری است شما نیز ازجمله افرادی هستید که هوادار سرسخت برندی خاص لقب می‌گیرید.

طرفداری از یک برند و تعصب روی آن، این روزها در محصولات فناوری همچون تلفن هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ بیش از سایر محصولات به چشم می‌آید؛ کم‌تر کسی را می‌توانید پیدا کنید که برای انتخاب برند ماشین لباس‌شویی و یا جاروبرقی با دیگران بحث کند، اما درباره گجت‌هایی همچون تلفن همراه قضیه متفاوت است. هواداری و تعصب روی برندی خاص به اهالی یک منطقه یا کشور محدود نمی‌شود، در همه جای دنیا می‌توانید بحث و تبادل‌نظر درباره بهتر بودن موبایل‌های سامسونگ از اپل یا سایر برندها را شاهد باشید. ویژگی مشترک طرفداران دوآتشه برندها این است که در تمام وب‌سایت‌های خبری فناوری و یا نظرسنجی، تمام‌قد از برند محبوبشان دفاع می‌کنند و با سایر افراد به بحث و گاهی جدل درباره کیفیت تلفن هوشمند و کمپانی موردعلاقه‌شان می‌پردازند. ضمن اینکه به نظر تمام این افراد برند محبوبشان بهترین تلفن‌ها و یا گجت‌های فناوری دنیا را تولید می‌کند و تلفن همراه، تبلت و یا لپ‌تاپشان را از برند محبوبشان انتخاب کرده و خریداری می‌کنند؛ اما چه برندهایی بیشترین طرفدار و هوادار متعصب را دارند؟

اپلی‌ها

شرکت اپل بیشترین هوادار دوآتشه را در جهان دارد. کافی است این برند، گجتی جدید به‌خصوص آیفون تولید کند آن‌وقت صف‌های طولانی در مقابل فروشگاه‌های رسمی اپل و آمار پیش‌فروش‌های سراسر جهان مشخص می‌کند که این برند تا چه حد طرفدار دارد که حاضر هستند بدون هیچ قید و شرطی گجت جدید برند محبوبشان را خریداری کنند. طرفداران اپل معمولا در بحث‌ها و تبادل‌نظرها بیشترین جدال را با هواداران سامسونگ دارند. به نظر طرفداران اپل این شرکت یکی از بهترین تولیدکنندگان فناوری‌های جدید حال حاضر دنیا است و سایر برندها هیچ حرفی برای گفتن ندارند. برخی از هواداران اپل این شرکت را تا حد پرستش دوست دارند و به آن افتخار می‌کنند. مرز جغرافیایی هواداران این شرکت برخلاف سایر برندها بسیار گسترده است از چشم‌بادامی‌های چینی گرفته تا خاورمیانه و آمریکا؛ هواداران اپل همه‌جا هستند!

apple-vs-samsung-android

سامسونگی‌ها

درست نقطه مقابل هواداران اپل، طرفداران دوآتشه برند کره‌ای سامسونگ هستند. آن‌ها سامسونگ را سلطان تولید گجت‌های مختلف در جهان می‌دانند و اپل را شرکتی لوکس و بدون هیچ خلاقیت و فناوری جدیدی معرفی می‌کنند. سامسونگی‌ها بیشترین جدال را با هواداران اپل‌ دارند و آن‌ها را به خرید کورکورانه از این شرکت آمریکایی متهم می‌کنند. هواداران سامسونگ تنوع محصولات و به‌خصوص تلفن‌های هوشمند سامسونگ را بر سر سایر برندها می‌کوبند و به‌غیراز اپل، نیش و کنایه‌هایی نیز به هواداران رقیب کره‌ای خود، ال‌جی می‌زنند و کمپانی سونی را نیز بی‌نصیب نمی‌گذارند. سامسونگی‌ها نیز همانند هواداران اپل تنها گجت‌های سامسونگ را خریداری می‌کنند و تمام‌قد از آن حمایت می‌کنند.

سونی دوست‌ها

طرفداران متعصب سونی هرچند به‌اندازه هواداران سامسونگ و اپل نیستند اما با همین تعداد کم سونی در کنار سامسونگ و اپل صاحب بیشترین تعداد هوادار متعصب است. سونی دوست‌ها در تلفن‌های هوشمند خود به دوربین‌های فوق‌العاده باکیفیتشان می‌بالند و سونی را پدر تولید تلفن‌های هوشمند با دوربین‌های باکیفیت خطاب می‌کنند! هواداران سونی در بحث و تبادل‌نظر درباره گجت‌های مختلف، از همین سلاح دوربین برای انتقاد از سایر برندها استفاده می‌کنند. هرچند تعداد تلفن‌های هوشمندی که سونی در سال معرفی می‌کند به‌اندازه سایر برندها به‌جز اپل نیست اما این افراد به‌هیچ‌وجه راضی به خرید از سایر برندها نمی‌شوند.

طرفداران ال‌جی

ال‌جی برندی است که به‌اندازه سامسونگ، اپل و سونی هوادار متعصب ندارد اما یکی از برندهای مطرح دنیاست که توانسته بسیاری از کاربران را با خود همراه کند. در بحث و تبادل‌نظر درباره گجت‌های جدید معمولا هواداران کمی از ال‌جی وجود دارند اما همان تعداد کم، ال‌جی را برندی صاحب سبک و خلاق معرفی می‌کنند. بیشترین بحث و جدال این کاربران با هواداران سامسونگ و برخی از برندهای چینی است. هواداران این برند بیشتر برندهای چینی همچون شیائومی، هواوی و… را به تمسخر می‌گیرند.

طرفداران اچ‌تی‌سی

این دسته از هواداران کم‌تر از سایر برندها خودی نشان داده‌اند اما به اصل خرید از اچ‌تی‌سی پایبند هستند. هواداران اچ‌تی‌سی در بحث‌ها و تبادل‌نظرها خودی نشان می‌دهند اما به نسبت سایر برندهای رقیب از جغرافیای محدودتری برای محبوبیت برخوردارند. هواداران اچ‌تی‌سی را می‌توان تازه‌کارترین طرفداران دنیای تلفن‌های هوشمند نامید که در آینده از آن‌ها بیشتر می‌شنویم.

نوکیا

می‌توان گفت که هواداران این برند نام‌آشنا تقریبا منقرض‌ شده‌اند. روزگاری نوکیا هواداران متعصب بسیاری در سراسر جهان داشت و یکی از مطرح‌ترین برندهای تجاری تلفن همراه در جهان بود اما اکنون کم‌تر کسی به اصل خرید محصولات نوکیا پایبند است و هواداران این فنلاندی نوستالژیک به خرید از سایر شرکت‌ها کوچ کرده‌اند. شاید در آینده نوکیا بتواند به پشتوانه همین هواداران دوباره به اوج برسد!

سایر برندها

برندهایی همچون هواوی، شیائومی، وان پلاس، لنوو، موتورولا و… نیز ازجمله برندهایی هستند که معدود هوادارانی دارند. البته در میان این نام‌ها هواوی توانسته به محبوبیت بسیاری دست یابد اما هم چنان در کُری‌های مختلف از برندهایی همچون سامسونگ، اپل، سونی و… کمی عقب است.

درهرحال برندهای مختلف در دنیای فناوری هواداران بسیاری دارند اما این تعصب و طرفداری کاربران را نه می‌توان منفی دانست و نه می‌توان گفت که تأثیرات مثبتی خواهد داشت. طرفدارای علاقه‌مندان به فناوری از برندهای مختلف را می‌توان سیاه‌وسفید نامید که در کنار تأثیرات مثبت می‌تواند تأثیرات منفی زیادی نیز به همراه داشته باشد.

Apple-Samsung-Trial (1)

نکته مثبت:‌رقابت برندها

هواداری و طرفداری افراد از برندها می‌تواند یکی از عوامل مهم در ایجاد رقابت میان آن‌ها باشد چه کمپانی از فروش بیشتر بدش می‌آید و از اقبال عمومی خشنود نمی‌شود؟! بنابراین طرفداران برندها می‌توانند کمپانی‌ها را به بهتر شدن تشویق کنند و حس رقابت در میان برندها به سود مشتریان خواهد بود.

نکته منفی:‌چشم‌مان را روی حقیقت‌ها می‌بندیم!

تعصب بر روی هر مسئله و موضوعی حقیقت را پنهان می‌کند، هواداران برندهای مختلف نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برای طرفداری از برند محبوبشان مجبور هستند تا چشم‌شان را بر روی حقیقت ببندند. شاید اگر هواداران آیفون‌های اپل به سایر برندها نگاهی منصفانه داشته باشند، متوجه خواهند شد که گوشی‌های هوشمند اپل در تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌ها یکه‌تاز نیستند و یا اگر هواداران سامسونگ به برندهای دیگر نیز توجه کنند متوجه می‌شوند که گوشی‌های هوشمند و گجت‌های شرکت‌های دیگر نیز ممکن است از برند محبوبشان بهتر باشد.

8 در مورد “نگاهی به طرفداران متعصب کمپانی‌های فعال در حوزه فناوری: هوادار تا پای‌ دار!”

  1. مهدی افتخاری منم دقیقا مثل شما هستم. ولی شما با کدوم گوشی بیشتر حال کردی و به سلیقه شما خورد؟ اچ تی سی یا نوت ۵ یا ۶ پلاس؟

  2. مهدی افتخاری فر

    اولین گوشی اندرویدی دنیا رو HTC زد. با کیفیت ترین جنس بدنه و مواد بکار رفته در ساخت رو HTC داره. من خودم به هیچ برندی تعصب ندارم. الان گوشیم سونیه، قبلش نوت ۵ سامسونگ بود، قبلش هم آیقون ۶s plus. تعصب چیز خوبی نیست. من از تکنولوژی لذت میبرم. امیدوارم اچ تی سی به روزهای خوبش برگرده

  3. طرفداران اچ تی سی تازه کارترین خخخخخخ اچ تی سی نبود اسماتفونی اصلا وجود نداشت
    اولین گوشیه اندروید
    اولین گوشیه پیکسل
    اولین گوشیه دو دوربین
    اولین گوشی لمسی
    اولین گوشی سنسور اثر انگشت دار
    اولین گوشی فلزی
    صفحه نمایش فول اچ دی
    فناوری۴G
    و.
    .
    .
    .
    .
    .
    .ووووووووووووووووو
    اچ تی سی تازه کار بیخیال باو سامسونگ تازه به دوران رسیدس الجی کودکانه اپل تعصبی هواوی تازه کار ولی سونیو قبول دارم

  4. اقا سینا میشه توهین نکنی؟؟واقعا از نویسنده ی مطلب در عجبم که این نظرو که توش توهین اشکار هستش رو تایید کردسن و به نمایش گزاشتین.

  5. بیشترین تعداد متعصب رو اپل داره
    بی شعور ترین افراد متعصب رو هم سامسونگ
    درکل آدمای متعصب تا از برندشون انتقاد شه میخوان شمارو با چاقو تیکه تیکه کنن
    #متعصب_نباشیم
    #فنبوی_نباشیم

    1. اولا که بیشعور خود شما هستی دوما با پرچم دارای سامسونگ کار نکردی که بفهمی چقد امکاناتش از اپل بیشتره و دستت باز تره اپل فقط بهت حس کیفیت میده وبس ولی سامسونگ.کیفیت رو در کنار کارایی داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH