بلک‌بری 18 ساله شد!

نهم ژانویه بود که آی‌فون 10 ساله شد، حالا با گذشت 10 روز باید تولد بلک‌بری را اعلام کنیم. 19 ژانویه 1999 بود که شرکتی کم‌تر شناخته شده با نام Research In Motion اولین دستگاه خود تحت برند بلک‌بری را معرفی کرد. این دستگاه برای دستیابی به ایمیل‌ها به صورت بدون سیم و قابل حمل طراحی شده بود.

این محصول که در آن زمان به نام BlackBerry Handheld شناخته می‌شد، امکان دسترسی و مدیریت ایمیل‌ها را به کاربران می‌داد. این دیوایس بعدها به بلک‌بری 850 تغییر نام داد. بلک‌بری ۸۵۰ که به نوعی یک تلفن همراه هوشمند محسوب می‌شد، از یک نمایشگر LCD، پردازنده 32 بیتی Intel 386، ۲مگابایت حافظه رم، مودم بی‌سیم و فناوری رمزنگاری triple-DES بهره می‌گرفت. هم‌چنین اولین کیبورد QWERTY معروف بلک‌بری در این دیوایس مشاهده شد، نکته جالب این دیوایس، تامین انرژی آن توسط یک باتری AA بود که قادر بود یک روز دستگاه را روشن نگه دارد. قابلیت‌های این دستگاه به قدری زیاد بودند که به سرعت در بین کاربران محبوب شد. شرکت‌های زیادی بلک‌بری 850 را سفارش دادند زیرا امکان مدیریت کارها خارج از محیط کاری را برای‌شان به ارمغان می‌آورد. بلک‌بری خیلی زود به امپراطوری اسمارت‌فون‌ها مبدل شد و این برتری تا معرفی اولین آی‌فون در سال 2007 ادامه داشت. با همه‌گیری نمایشگرهای لمسی، محصولات بلک‌بری با کیبوردهای فیزیکی به حاشیه رانده شدند و آخرین ساخته این کمپانی تحت نام Mercury ماه آینده معرفی می‌شود، تصاحب این کمپانی توسط شرکت چینی بلک‌بری نشان دهنده وضعیت نامساعد این کمپانی کانادایی است.

بلک‌بری 850 اولین محصول بلک‌بری

1 در مورد “بلک‌بری 18 ساله شد!”

  1. یعنى تقریبا عمر شرکت و سیستم عامل بلک بری دو برابر آیفون هست
    جالبه بدونید امنیت قسمت زیادی از گوگل و گوشی های آیفون توسط بلک بری تامین میشه
    در کیفیت برند بلک بری حرفایی زیاد داره مثلا شما ببینید هنوز موبایل های قدیمی بلک بری کاربرد داره و توی دست أکثر أفراد مشهور جهان اون رو می بینیم ( کافیه یه سرچ کنید)
    بلک بری نه بخاطر اینکه فقط کمبود برنامه داشت و نه فقط برای اینکه کیبورد فیزیکی داشت به ضرر مالی دچار شد بلکه جلوتر از زمان خودش بود برای همین ورشکست شد!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH