تیم کوک ۳۰ هزار سهام از اپل به ارزش ۳.۶ میلیون دلار را به فروش رساند

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل طی یک برنامه مالی از پیش تعیین شده، تعداد ۳۰ هزار سهام این شرکت را با ارزشی معادل ۳.۶ میلیون دلار به فروش رساند. گفتنی است که این تعداد سهام طی سه روز و در روزهای ۱۷ تا ۱۹ ژانویه به فروش رسیده است. میانگین ارزش هر سهم فروخته شده ۱۲۰ دلار عنوان شده و طی هر روز تعداد ۱۰ هزار سهم فروخته شده است. تیم کوک سال گذشته ۱.۲۶ میلیون سهام محدود بدست آورده بود که از این مقدار ۹۸۰,۰۰۰ سهم برپایه سابقه وی در اپل و ۲۸۰,۰۰۰ سهم نیز براساس سود شرکت بدست آمده است.

وی اکنون با در نظر گرفتن معاملات اخیر، دارای ۱,۰۰۹,۸۰۹ سهم از شرکت اپل به ارزش بیش از ۱۲۱ میلیون دلار است. با این حال باتوجه به جایگزین شدن سهام، نگرانی برای وی وجود نخواهد داشت. اپل قصد دارد تا ۲۴ آگوست سال ۲۰۲۱ میلادی ۷۰۰ هزار سهام محدود را به فروش برساند.

با اینکه فروش این مقدار سهام طبق برنامه قبلی صورت گرفته است، اما درحالی اتفاق افتاده است که تیم کوک اعلام کرده بود که پس از عدم دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده خود در سال ۲۰۱۶ با ۱.۵ میلیون دلار کاهش درآمد مواجه شده است. سال گذشته اپل طی گزارشی از کاهش فروش آیفون طی چندین دوره متوالی خبر داده بود. گفتنی است اپل در ادوار گذشته هرگز شاهد چنین کاهشی در رابطه با سود حاصل از آیفون نبوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH