پتنت جدید مایکروسافت: تلفن هوشمندی با قابلیت تبدیل شدن به تبلت!

مایکروسافت به تازگی پتنت یک تلفن هوشمند را به ثبت رسانده که دارای صفحه نمایشی منعطف بوده و قابلیت تبدیل شدن به تبلت را نیز داراست. این پتنت نشان می‌دهد که ظاهرا کمپانی مایکروسافت، فکر تولید این دیوایس را در سر می‌پروراند و ما نیز باید امیدوار باشیم که در آینده‌ای نزدیک، چنین دیوایسی را شاهد باشیم. این پتنت، نشان‌دهنده یک تلفن هوشمند با صفحه نمایش بزرگ است که به وسیله اهرم‌های قرار گرفته در کناره‌های صفحه نمایش، قابلیت چرخش و تبدیل شدن به تبلت را نیز داراست. این پتنت البته امری آشنا به نظر می‌رسد و پیشتر آن را در تبلت‌های سری Yoga لنوو دیده بودیم. این دیوایس به احتمال زیاد از دو یا سه صفحه نمایش بهره‌مند خواهد بود تا صفحه نمایش آن، شباهت بیشتری به تبلت‌ها داشته باشد. مدل ابتدایی این پتنت در اکتبر سال گذشته به ثبت رسیده بود.

در حالی که کمپانی مایکروسافت، اقدام به ثبت هزاران پتنت کرده بود که هیچ‌کدام راهی به قسمت تولید پیدا نکرد، اما ظاهرا این دیوایس و پتنت‌های ثبت شده مربوط به آن، کمی با دیگر موارد متفاوت است. ظاهرا مسئولان مایکروسافت قصد دارند تا یک تلفن هوشمند با نام سرفیس‌فون را در سال جاری به بازار عرضه نمایند. این پتنت نشان می‌دهد که این غول بزرگ دنیای تکنولوژی، قصد بازگشت به عرصه تلفن‌های هوشمند را داشته و می‌خواهد با تولید یک دیوایس فوق‌العاده و متفاوت، نام خود را مجددا بر سر زبان‌ها بیاندازد.

این پتنت نمی‌تواند مدل نهایی یک تلفن هوشمند باشد، اما با نگاهی به آن، می‌توانیم متوجه شویم که طراحان و مسئولان مایکروسافت، چگونه به یک دیوایس جدید و متفاوت نگاه و فکر می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH