جایگزینی ویندوز با اندروید

جایگزینی ویندوز با اندروید در شهرداری نروژ

بیش از 100 شهرداری در نروژ به دنبال راهی برای جایگزینی ویندوز با اندروید هستند. دلیل اصلی استفاده شهرداری‌های نروژ از گوشی‌های ویندوزی، امنیت بالای آنها بوده، اما کمبود گوشی ارزان در این کشور سبب شده تا مدیران خود را برای استفاده از گوشی های ارزان اندرویدی آماده کنند.

شهرداری های نروژ در حال حاضر از دستگاه‌های ویندوز فون پایین رده‌ای نظیر لومیا 640 استفاده می‌کنند که دیگر تولید نمی‌شود.

در سال گذشته بعد از فروش بخش موبایل شرکت مایکروسافت، امید اهالی کوپرتینو به سازندگان شخص ثالث بود و امید داشتند تا گوشی‌های ویندوزی در انواع مختلفی تولید شوند. اما تا به امروز که این امید به واقعیت تبدیل نشده است.

 علاوه بر شهرداری‌های نروژ، وزارت بهداشت، درمان و مراقبت هم یکی دیگر از سازمان‌های وابسته به پلتفرم ویندوز است، زیرا سیستم Gerica که برای طبقه‌بندی سوابق بیماران و دسترسی به اطلاعات آن‌ها به صورت دیجیتالی استفاده می‌شود، بر پایه ویندوز طراحی و توسعه پیدا کرده است.

شرکت توسعه دهنده گریکا به جهت تصمیم مایکروسافت برای بازنگری در سیاست‌های موبایل خود و فروش بخش موبایل این شرکت در نظر دارد تا سیستم‌های خود را به پلتفرم اندروید منتقل کند. این شرکت عنوان کرده که کاربران نهایی پس از اتمام دستگاه‌های ویندوز فون موجود، برای خرید دستگاه‌های جدید به مشکل خواهند خورد.

جایگزینی ویندوز با اندروید

مقامات شهرداری‌‌های نروژ با اشاره به برنامه‌های خود برای تعویض گوشی‌های کارکنان و جایگزینی ویندوز با اندروید، از نبود محصولات ارزان‌قیمت و با کیفیت در حجم بالا سخن گفته‌اند. دیگر تلفن هوشمند و ارزان‌قیمتی همچون لومیا 640 (Microsoft Lumia 640) در تعداد بالا تولید نشده و گوشی‌های ویندوزی دیگر همچون گوشی HP Elite X3 نیز قیمت بالایی دارند.

آقای اسنور جوهانسن (Snorre Johansen)، مدیر بخش فروش شرکت ارائه‌دهنده سوابق پزشکی الکترونیک Tieto در این رابطه می‌گوید:

“استفاده از گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوزفون کار سختی‌ است. مایکروسافت بخش موبایل خود را فروخته و گوشی‌های هوشمند بسیار کمی در بازار پیدا می‌شود. ما در حال صحبت با مدیران مایکروسافت هستیم و آن‌ها این اطمینان را به ما داده‌اند که 3 یا 4 شرکت تولیدکننده، به‌زودی کار ساخت گوشی‌های ویندوزی را آغاز می‌کنند.”

علاوه بر توافق با مایکروسافت، مقامات نروژی به دنبال راهی برای جایگزینی ویندوز با اندروید و تبدیل آن به پلتفرم اصلی خود هستند. این روش واقعا به نفع دولت نروژ خواهد بود و به جای این‌که آن‌ها مجبور به خریداری چندین هزار گوشی جدید باشند، با جایگزینی ویندوز با اندروید و تغییر نرم‌افزار سیستم مراقبت‌های بهداشتی، به هدف خود خواهند رسید و مسلم است که تعویض گوشی‌های ویندوزی در شهرداری‌های نروژ هزینه پایین‌تری دارد.

در حال حاضر شهرداری‌های نروژ با شرکت‌های Gerica و Tieto برای توسعه یک سیستم جدید بر پایه پلتفرم اندروید وارد مذاکره شده‌اند که اگر توافقات آن‌ها به نتیجه مطلوب برسد، موقعیت مایکروسافت در بازار تلفن‌های همراه بیش از پیش متزلزل خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH