برای نخستین بار در 5 سال اخیر، عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در کشور چین به آیفون نرسید

برای نخستین بار در 5 سال اخیر، عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در کشور چین به آی‌فون نرسید

در حال حاضر تولید و عرضه آی‌فون در کشور هند را می‌توان یکی از اصلی‌ترین اهداف کمپانی اپل دانست. دلیل اصلی این موضوع کاهش فروش این محصول در بازار رقابتی چین است. بر اساس آخرین آمار، آی‌فون بالاخره پس از 5 سال متوالی، عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در چین را به سایر رقبا واگذار کرد. حالا گوشی اوپو آر 9 (Oppo R9) تاج پادشاهی را با فروش 17 میلیون واحدی که با 4 درصد از کل بازار برابری می‌کند، به سر نهاده درحالی‌که فروش آی‌فون 6S تنها به 12 میلیون واحد می‌رسد.

موضوعی که کار را کمی برای اپل دشوار می‌سازد، عدم رشد در فروش گوشی‌های هوشمند در چین است. فروش کلی تلفن همراه در چین در سال گذشته با 6 درصد رشد به 465 میلیون واحد رسیده که در این میان، اوپو با 109 درصد رشد، رکورد زنی کرده است. ویوو با 78 درصد و هواوی با 21 درصد پیشرفت، از دیگر کمپانی‌های موفق در سال 2016 بوده‌اند. اپل در کشور چین با کاهش 22 درصدی فروش نسبت به سال قبل، هم‌تراز با کمپانی شیائومی قرار گرفته است.

برای نخستین بار در 5 سال اخیر، عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در کشور چین به آیفون نرسید

Counterpoint گزارش می‌دهد:

درحالی‌که فروش اسمارتفون‌ها همواره در حال افزایش است اما گرایش بازار هنوز هم به سمت گوشی‌های میان رده بوده و همین موضوع، کار را برای شرکت‌هایی چون اپل که تنها به ساخت پرچم‌دار می‌پردازد، سخت می‌کند.

در حال حاضر، آنچه که به بازار گوشی‌های هوشمند سمت‌وسو می‌دهد، ویژگی‌هایی چون شارژ سریع، نمایشگر OLED، باتری بزرگ و دوربین دوگانه است که سال گذشته شاهد عدم حضور اکثر این موارد در آیفون 6اس بودیم. آی‌فون 7 پلاس که اخیرا عرضه شده است، نسبت به نسل قبلی باتری بهتری داشته و به دوربین دوگانه نیز مجهز شده اما به دلیل قیمت بالا، برای بیشتر کاربران چینی قابل خریداری نیست. طبق شایعات، پرچم‌دار بعدی اپل یعنی آی‌فون 8 به نمایشگر OLED مجهز بوده که همین امر می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ محصولات اپل باشد و عرصه را برای سایر رقبا تنگ کند.

همچنین Counterpoint می‌گوید علت اصلی شکست اپل در بازار چین، عدم وجود دستگاهی میان رده در سبد محصولات است. نیل شاه، مدیر بخش تحقیقات این خبرگزاری، معتقد است که حضور نمایشگر OLED در محصول بعدی اپل، می‌تواند راه‌حل عبور از وضعیت ناخوشایند کنونی باشد.

به‌هرحال باید منتظر ماند و دید که آیا کمپانی بزرگ اپل، راهکاری برای این موضوع خواهد اندیشید؟

2 در مورد “برای نخستین بار در 5 سال اخیر، عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در کشور چین به آی‌فون نرسید”

  1. oppo r9 قیمتش ۵۵۰ یورو هست. پردازنده پرچمدارم نداره. دو تا دوربین ۱۶ و رم ۴ گیگ.و باتری ۴۱۰۰. ولی بازم گرونه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH