معرفی بهترین کاستوم رام‌ها برای گوشی شما (این هفته: ال‌جی G5)

معمولا کاربران تلفن‌های هوشمند با گذشت یک دوره خاص زمانی، به دنبال ایجاد تغییر و تحول در تلفن‌های همراه‌شان می‌روند. این تغییر و تحول می‌تواند به طور کلی با تعویض گوشی و یا ایجاد تحول نرم‌افزاری با نصب لانچر‌های متفاوت و یا استفاده از کاستوم‌ رام‌ها باشد. باتوجه به این که تعویض تلفن همراه می‌تواند اقدامی هزینه‌بر باشد، تنها راه باقی مانده برای ایجاد تغییر و تحول بخش نرم‌افزاری خواهد بود. کاربر می‌تواند با نصب لانچر‌های مختلف تنها ظاهر نرم‌افزاری تلفن‌ هوشمندش را تغییر دهد و یا با استفاده از کاستوم رام‌ها علاوه بر ظاهر نرم‌افزاری دستی هم به امکانات گوشی خود بکشد.

در این دسته از مطالب که به صورت هفتگی برای شما منتشر خواهند شد، بهترین کاستوم‌ رام‌های موجود برای تلفن‌های همراه پرطرفدار را به شما معرفی می‌کنیم.

هفته اول را با پرچمدار فعلی ال‌جی، یعنی G5، آغاز می‌کنیم. ال‌جی G5 که متاسفانه موفقیت چندان چشم‌گیری در میان سایر پرچمداران سال 2016 نداشت، می‌تواند انتخاب خوبی برای نصب کاستوم رام و بهبود مشکلات نرم‌افزاری و حتی سخت‌افزاری باشد. از عمده‌ترین مشکلات موجود در ال‌جی G5 می‌توان به باتری نه‌چندان قدرت‌مند، لگ و کندی در رابط کاربری و سنگینی رابط اشاره کرد.


  1. کاستوم رام Resurrection Remix

Resurrection Remix از بهترین رام‌های موجود برای گوشی‌های اندرویدی است که توسط تیمی قوی ساخته شده و همچنان توسعه داده می‌شود. خوشبختانه این رام برای G5 هم عرضه شده و طرفداران زیادی هم دارد. این رام بر پایه سیانوژن و اندروید 7.1.1 بوده و توسط آن می‌توانید به راحتی طعم آخرین نسخه اندروید را با رابط معروف پیکسل بچشید.

بهبود عملکرد باتری از مهم‌ترین نکات مثبت موجود در این رام بوده؛ به صورتی که بعد از نصب آن، به طور کامل متوجه عملکرد مناسب باتری خواهید شد. رابط کاربری اندروید خام موجود در این رام، سرعت و عملکرد بسیار مناسبی را برای ال‌جی G5 شما به ارمغان می‌آورد؛ بنابراین دیگر نیاز به تحمل رابط کاربری سنگین ال‌جی با لگ و کندی نخواهد بود.

تعدادی از ویژگی‌های خاص رام Resurrection Remix به شرح زیر است:

  • بر پایه اندروید 7.1.1 و سیانوژن 14.1
  • قابلیت شخصی‌سازی در ریز‌ترین بخش ظاهری رابط کاربری
  • امکان تغییر چگالی تصویر
  • پشتیبانی از تم‌های متعدد ساخته شده برای CM
  • بهبود سرعت کلی دستگاه و عملکرد پردازنده
  • بهبود مدیریت رم دستگاه

رام Resurrection Remix را می‌توانید از طریق این لینک برای ال‌جی G5 خود، دانلود کنید. پیش از دانلود از هماهنگ بودن مدل گوشی با رام اطمینان پیدا کنید.


  1. کاستوم رام Fulmics

Fulmics یکی از رام‌هایی است که تنها به ال‌جی انحصار دارد و فقط برای محصولات این کمپانی ساخته می‌شود. این کاستوم رام برپایه رام رسمی ال‌جی G5 و اندروید 7 بوده و با یک‌سری تغییرات خاص توانسته در بخش‌های مختلف بهبود زیادی را ایجاد کند.

بر خلاف رام‌هایی که برپایه سیانوژن هستند، رابط کاربری موجود در این کاستوم رام همان ال‌جی UX 5.1 است. بخش خاصی با نام Fulmics Tweaks موجود بوده که در آن می‌توانید به شخصی‌سازی بخش‌های مختلف مانند نمایشگر و رابط کاربری بپردازید.

عملکرد باتری، سرعت دستگاه و مدیریت رم در این رام به نسبت رام رسمی، بهبود فراوانی داشته و کاملا راضی کننده است.

تعدادی از ویژگی‌های خاص رام Fulmics به شرح زیر است:

  • بر پایه اندروید 7.0 و UX 5.1 ال‌جی
  • قابلیت‌ شخصی سازی در بخش‌های مختلف اما نه به اندازه رام‌های موجود بر پایه سیانوژن
  • بهبود عملکرد باتری به نسبت رام رسمی
  • افزایش سرعت پردازشی گوشی
  • امکان تغییر چگالی تصویر
  • کاملا روت شده به همراه برنامه Busybox

رام Fulmics را می‌توانید از طریق این لینک برای دستگاه خود، دانلود کنید. پیش از دانلود از هماهنگ بودن مدل گوشی با رام اطمینان پیدا کنید.


  1. کاستوم رام XenonHD

یکی دیگر از رام‌های محبوب موجود برای ال‌جی جی 5، XenonHD بوده که بر پایه سیانوژن 14.1 و اندروید 7.1.1 است. این رام بر روی عملکرد باتری و همچنین سرعت کلی دستگاه تاثیر مثبت داشته و امکانات متعددی هم در اختیارتان قرار می‌دهد. بخش‌‌های مختلفی هم برای شخصی‌‌سازی گوشی موجود بوده که البته به نسبت رام Resurrection Remix کمی ساده‌تر عمل می‌کنند. تمرکز اصلی XenonHD بیشتر بر روی سرعت و عمر باتری بوده؛ بنابراین اگر این دو فاکتور برای شما در اولویت است، هرچه سریع‌تر نسبت به نصب این رام اقدام کنید.

تعدادی از ویژگی‌های خاص رام XenonHD به شرح زیر است:

  • بر پایه سیانوژن 14.1 و اندروید 7.1.1
  • افزایش سرعت و عملکرد کلی دستگاه
  • بهبود عملکرد باتری
  • شخصی سازی‌های متعدد در بخش نرم‌افزاری
  • پشتیبانی از تم‌های متعدد ساخته شده برای CM

رام XenonHD را می‌توانید از طریق این لینک برای ال‌جی G5 خود، دانلود کنید. پیش از دانلود از هماهنگ بودن مدل گوشی با رام اطمینان پیدا کنید.

اگر به دنبال یک تغییر و تحول در گوشی‌تان هستید و یا می‌خواهید از مشکلات موجود در این گوشی رهایی پیدا کنید، حتما به فکر نصب این کاستوم رام‌ها باشید. این کاستوم رام‌ها از میان تمامی رام‌های موجود برای ال‌جی G5 گلچین شده و برای شما قرار گرفته‌اند.

در بخش دیدگاه‌ها می‌توانید مدل تلفن هوشمندتان را ذکر کنید تا در هفته‌های بعد، بهترین کاستوم رام‌های مناسب برای آن را به شما معرفی کنیم.

6 در مورد “معرفی بهترین کاستوم رام‌ها برای گوشی شما (این هفته: ال‌جی G5)”

  1. با سلام من ال جی جی فایو اس ای داشتم میخواستم ببینم چه کاستوم رام هایی براش هست اخه خودم هر چی سرچ میکنم هیچ کاستوم رامی براش پیدا نکردم لطفا راهنمایی کنین

  2. ببخشید اقای عباسی این مطالب قبلا هم بوده اند یا از این به بعد قراره منتشر بشن؟؟
    لطفا برا S5 هم یکی معرفی کنین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH