کاهش ۳۵ درصدی فروش اسمارت‌فون‌های سونی

بخش موبایل سوتی تقریبا هیچ‌گاه حال و روز خوشی نداشته و نتایج مالی جدید سونی نشان می‌دهد که چندان نمی‌توان به آینده بخش موبایل سونی دلخوش بود. بر اساس گزارشی که این شرکت ژاپنی منتشر کرده، فروش اسمارت‌فون‌های این شرکت در سه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ با ۳۵.۳ درصد کاهش به ۲.۱۴۳ میلیارد دلار رسیده است.

سونی کاهش در‌آمد بخش اسمارت‌فون را به کاهش فروش در اروپا و سودآور نبودن مناطق دیگر نسبت می‌دهد. حتی تلاش‌های سونی برای بازسازی ساختاری این بخش نیز نتوانسته باعث شود که بخش موبایل نتایج مالی خوبی داشته باشد. این نشان می‌دهد حتی گوشی اکسپریا XZ نیز نتوانسته باعث شود فروش سونی بیشتر شود. اکسپریا XZ در ۳۰ سپتامبر معرفی شد و انتظار می‌رفت که با وجود فاجعه گلکسی نوت ۷ بتواند جانی تازه به بخش موبایل سونی بدهد، که ظاهرا این اتفاق نیفتاده است.

البته بخش موبایل تنها بخشی نیست که نتایج مالی خوبی ندارد و بخش‌های دیگر نیز نتایج چندان جالبی نداشته‌اند. بخش فیلم این شرکت نیز ۱۴ درصد کاهش درآمد داشته است. تنها بخش‌های نیمه‌هادی و بازی سونی رشد داشته‌اند. بخش بازی این شرکت با افزایش ۵.۲ درصدی فروش به درآمد ۵.۳۲۵ میلیارد دلار رسید. بیشتر این افزایش ناشی از فروش بازی برای پلی استیشن ۴ بوده است. بخش نیمه‌هادی ۱۶.۹ درصد رشد فروش داشته و به درآمد ۲.۰۱۶ میلیارد دلاری رسیده است. این افزایش فروش ناشی از فروش سنسورهای دوربین به دیگر سازندگان بوده است.

1 در مورد “کاهش ۳۵ درصدی فروش اسمارت‌فون‌های سونی”

  1. من نمیدونم چطور نتایجش رو تفسیر کردین

    ولی چیزی که من دیدم سود آوری نسبتا خوب این بخش بوده!
    فروشش درسته که از پارسال کمتر بوده ولی سونی موبایل کل امسال سود آور بود! الان شرکت هایی مثل الجی و اچ تی سی ضرر ده هستن ولی سونی یکساله که سود آور هست کاملا
    سه ماهه چهارم هم که XZ اومده نسبت به سه ماهه قبلش پیشرفت خوبی داشته و این هم باید در نظر بگیرید که مطمئنا از این بالای ۵ میلیون گوشی که توی این سه ماه فروخته احتمالا ۷۰-۸۰ درصدش مربوط به XZ و بقیه اش مربوط به بقیه سری X و سری Z5 بوده که همه گوشی های بالارده به حساب میان
    حالا هواوی بره یک گوشی ۱۰۰ دلاری رو چند میلیون بفروشه که هنر نیست!
    مهم اینه که الان سونی علت فروش پایینترش معرفی نکردن گوشی های میان رده و پایین رده هست و اکثر فروش مربوط به پرچمدارش هست!

    این هم بدونید که پرفروش ترین پرچمدار اندرویدی که در نیمسال دوم ۲۰۱۶ معرفی شد XZ هست که خیلی از لحاظ فروش موفق تر از V20 و پیکسل ها بوده!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH