اسنپدراگون 835 از ویژگی‌هایی هم‌چون Clear Sight برای بهبود کیفیت عکاسی بهره خواهد گرفت

چیپ پردازشی پرچمدار کمپانی کوالکام، قرار است در گوشی‌های هوشمند سال جاری مورداستفاده قرار گیرد و احتمالاً تفاوت‌های زیادی با نسل قبل خواهد داشت. افزایش تعداد هسته‌های پردازشگر به 8 عدد، حضور پردازنده گرافیکی آدرنو 540 و استفاده از معماری ساخت 10 نانومتری سامسونگ از تغییرات کلی آن هستند. امسال باید منتظر تغییرات بزرگی در صنعت گوشی‌های هوشمند باشیم. به همین دلیل قصد داریم برخی از اطلاعات موجود درباره اسنپدراگون 835 را برای شما بازگو کنیم.

اسنپدراگون 835 از زوم دیجیتال بهتر، فوکوس خودکار به‌روز شده بهره برده و رنگ‌های بهتری ثبت می‌کند

کوالکام اعلام کرده که آخرین نسل از پردازنده‌هایش، در زمینه‌های ثبت و پردازش عکس عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت. عکاسی و دوربین به یکی از مؤلفه‌های مهم کاربران در انتخاب یک گوشی هوشمند بدل شده و همه سازندگان، به فکر ایجاد تغییرات برای جلب نظر مخاطبان خود هستند. کمپانی اپل یکی از آنهاست. سنسور دوربین در دو گوشی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس بهبود بسیاری تجربه کرده و از سیستم پردازش اختصاصی عکس استفاده می‌نمایند که در مقایسه با نسل قبل، بسیار بهتر شده است. حالا کوالکام نیز قصد اجرای روشی مشابه برای اسنپدراگون 835 را دارد.

این کمپانی تغییرات در 3 زمینه را در نظر گرفته و اولین آنها زوم اپتیکال و دیجیتال است. درواقع اسنپدراگون 835 زوم اپتیکال و دیجیتال را باهم ترکیب می‌کند تا تصاویر بهتری به ثبت برساند. طبق گفته کوالکام:

اسنپدراگون 835 به‌طور هوشمندانه‌ای، زوم اپتیکال و دیجیتال را به یکدیگر ترکیب کرده تا مشکل ایجاد نویز در تصاویر را برطرف کند. بنابراین عکس‌ها از جزئیات بسیار بهتری برخوردار خواهند بود.

اینها موارد بسیار مهمی بوده و در صورت اجرایی شدن توسط کوالکام، می‌توانیم شاهد طلوع عصر جدیدی در عکاسی با تلفن همراه باشیم.

زوم تنها مورد به‌روز شده در اسنپدراگون 835 نبوده و ثبت رنگ‌های بهتر و با جزئیات بیشتر نیز در دستور کار کوالکام است. این تراشه از تکنولوژی Clear Sight بهره گرفته که روش کار آن کمی متفاوت از دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس است. سیستم Clear Sight از یک دوربین رنگی در کنار دوربین سیاه‌وسفید استفاده می‌کند تا با استفاده از این روش جزئیات بیشتری را به لطف دوربین سیاه‌وسفید ثبت کرده و در تصویر نهایی مورداستفاده قرار دهد. درواقع با ترکیب اطلاعات ثبت‌شده توسط دو سنسور سیاه‌وسفید و رنگی، تصویر نهایی شارپ‌تر می‌شود. کوالکام بیان می‌دارد:

سنسور فیلتر رنگ از سنسور اصلی حذف شده تا بالاترین میزان از طیف رنگ را به ثبت برساند.

درنهایت اسنپدراگون 835 بر روی فوکوس خودکار نیز تمرکز زیادی خواهد داشت. کوالکام سیستم فوتودیود دوگانه را در اسنپدراگون 835 به‌کار خواهد برد که چیزی شبیه به DuoPixel در گلکسی S7 و S7 Edge است. کوالکام می‌گوید که «هر پیکسل به‌طور جداگانه توانایی تشخیص فاز و ثبت تصویر را خواهد داشت.» البته پیش‌ازاین شاهد حضور چنین تکنولوژی در آیفون‌های اپل نیز بودیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH