آیا اپل با استفاده از پتنت جدیدش، در ساخت آیفون8 از شیشه و سرامیک استفاده می‌کند؟

آیا اپل در ساخت آی‌فون8 از شیشه و سرامیک استفاده می‌کند؟

درحالی‌که شایعات در مورد آی‌فون 8 اپل ادامه دارد و این گوشی تا پیش از ماه سپتامبر رونمایی نمی‌شود، ایده‌های خوبی از این شرکت انتظار می‌رود. امسال شرکت اپل با تعمیرات اساسی در خط تولیدش می‌خواهد با یک تیر دو نشان بزند. اپل برای ارتقای محصولاتش خطوط تولید را به 10 گروه می‌رساند. برای این منظور، چند ویژگی مختلف آی‌فون 8 تا به‌حال فاش شده‌اند. اطلاعات بیشتری در مورد تازه‌ترین یافته‌ این شرکت بدست آمده است که در این مقاله به آن‌ می‌پردازیم.

سیستم پرداخت لیزری به‌عنوان پتنت جدید اپل به ثبت رسیده است

در تولید آی‌فون 7 و 7 پلاس، از مواد با تکنولوژی ساخت بالا استفاده کرده‌اند. تمام آتش‌ها از خط تولید مرموز اپل که در پی ارتقای دستگاه‌هایش در سال گذشته انجام شد، بلند می‌شود. سال پیش، این کمپانی فرآیندهای آلومینیوم و فرایندهای ساخت خود را ارتقا داد. همان‌طور که مشخص است، رویکرد مرسوم اپل، آزمایش تکنولوژی و طراحی‌های آینده‌اش بر روی محصولات کنونی می‌باشد. مثلا استفاده از فناوری DCI-P3 که مربوط به تولید تصاویر صفحه نمایش می‌شود، در آیپد پرو 9.7 اینچی دیده شد. همچنین برای نمایشگر لمسی ساعت اپل، تست‌های موسوم به Ample testing انجام شد.

حالا گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که در فرآیند ساخت آیفون7 و 7پلاس، نوآوری‌های پنهانی وجود دارد که در دستگاه‌های جدید اپل رخ می‌نمایاند. اپل به‌تازگی موفق به ارائه پتنتی در زمینه پرداخت لیزری شد که این کمپانی را قادر می‌سازد تا از مواد زیادی در ساخت آیفون8 استفاده کند. شایعات از شارژ بی‌سیم این گوشی و به‌کارگیری سرامیک یا شیشه در سطوح دستگاه‌های جدید، خبر می‌دهند. این پتنت می‌تواند اپل را به اهدافش برای دستگاه‌های جدید، نزدیک‌تر کند.

موادی که اپل می‌تواند به لطف این پتنت جدید از آن‌ها استفاده کند شامل فلز مایع، زیرکونیا، کروندوم، یاقوت کبود و… می‌شود. طبق اظهارنامه اپل:

این ابداع جدید مربوط به روش‌هایی برای پرداخت قسمتی از سطح سرامیک است

به‌طور دقیق‌تر، ازآنجایی که پرداخت مواد سخت، یکی از مشکلات موجود در تولید انبوه است، اپل می‌تواند به‌راحتی بر استفاده از یاقوت کبود تکیه کند. این اختراع جدید، کنترل حرکت یون‌ها را در سرامیک امکان‌پذیر می‌کند. این فرآیند با به‌کارگیری دماهای بالا و تکنولوژی لیزر، انجام می‌شود.

استفاده از این تکنولوژی جذاب، اگر در آیفون8 اتفاق نیفتد، دست‌کم در محصولات آینده اپل به چشم خواهد خورد. با توجه به اینکه اپل پیش از اعمال ابداعات جدید، علاقه دارد تکنولوژی جدیدش را کامل و بی‌نقص کند، بعید به نظر می‌رسد در آیفون8 خبری از این تکنولوژی باشد. به نظر می‌رسد هنوز هم طراحی و ساخت، فلسفه اصلی اهالی کوپرتینو باشد که این روزها در بازار دستگاه‌های دیجیتال، به آن توجه چندانی نمی‌شود. اما به‌هرحال، عوامل و فرضیات زیادی در تغییر آیفون8 تاثیرگذار هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH