رگولاتورهای مستقل کره‌ای علت آتش‌سوزی گلکسی نوت 7 را مشکل در باتری آن می‌دانند!

کمپانی سامسونگ چند روز قبل، به شکل رسمی و پس از انجام آزمایشات فراوان، علت آتش‌سوزی فبلت نوت 7 را اعلام نمود و طی کنفرانسی، عذرخواهی خود را به تمامی کاربران تقدیم کرد. حالا لابراتوار آزمایش کشور کره، نتایج آزمایشات اختصاصی خود در رابطه با علت انفجار گلکسی نوت 7 را اعلام کرده که نتیجه آن، مشابه همان چیزی است که کمپانی سامسونگ به آن دست‌یافته بود.

وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی در کنفرانسی خبری بیان داشته که برخی از باتری‌های نوت 7، از روکش عایق لازم، بی‌بهره بودند و برخی دیگر نیز، با مشکل در الکترودهای آسیب‌دیده مواجه شده بودند و هر دو کمپانی تأمین کننده باتری‌های این محصول به دلیل فشار برای تأمین باتری‌های موردنیاز، از امنیت و قابلیت اطمینان آن غافل ماندند.

ما مشکل انفجار نوت 7 را در باتری آن یافتیم (که توسط دو کمپانی سامسونگ SDI و ATL ساخته‌ شده‌اند) و در خود دستگاه ایرادی مشاهده نکردیم. باتری نوت 7 ممکن است جریان کوتاهی میان الکترودهای مثبت و منفی بدون عایق برقرار کند که همین موضوع، باعث انفجار می‌شود. در سال‌های اخیر، اسمارت‌فون‌ها پیشرفت‌های بسیاری را تجربه کرده‌اند و به همین علت، باید ظرفیت باتری‌های به‌کار گرفته‌شده در آنها نیز افزایش یابد. اما این موضوع نباید باعث غفلت کمپانی‌های سازنده، از تأمین امنیت باتری‌ها شود.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، این وزارتخانه آیین‌نامه جدیدی را در راستای امنیت باتری‌ها منتشر کرده که ضمن آن، کارخانه‌های سازنده را به انجام آزمایش‌های دوره‌ای بر روی باتری تا 5 سال پس از معرفی آن ملزم می‌کند. این قانون تا یک سال آینده و پس از بحث و مذاکره با تمام اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط مانند شرکت‌های سازنده و کارشناسان، اجرایی خواهد شد. بنابراین نوت 8 سامسونگ، تحت الزام آن قرار نخواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH