افزایش ۳۰ درصدی فروش محصولات هواوی در سال ۲۰۱۶

فروش هواوی در سال ۲۰۱۶ افزایش ۳۰ درصدی نشان می‌دهد. اما این افزایش ۳۰ درصدی فروش چندان سودآوری نداشته و حتی سود هواوی از سال قبل نیز کمتر بوده است.

بر اساس گزارش‌های جدید، هواوی در سال ۲۰۱۶ تنها ۲ میلیارد دلار سود داشته است. سود هواوی در سال ۲۰۱۵ به ۲.۲ میلیارد دلار می‌رسید. این میزان سود از هدف هواوی که رسیدن به سود ۲.۵ میلیارد دلاری بود، کمتر بوده و این سوال را پدید می‌آورد که چگونه با فروش بیشتر سود هواوی کاهش یافته است؟!

در سال ۲۰۱۶، درآمد بخش محصولات مصرفی هواوی با افزایش ۴۲ درصدی به ۲۶ میلیارد دلار رسید. اما همزمان با این افزایش درآمد، هزینه‌های هواوی نیز بشدت زیاد شده است. فاکتورهای مختلفی در این کاهش سود دخیل هستند. برخی از این دلایل عبارتند از: افزایش هزینه‌های قطعات اولیه و افزایش بیش از حد هزینه‌های بازاریابی.

علاوه بر این عوامل، هواوی تخفیف‌های زیادی برای فروشندگان و اپراتورها در نظر می‌گیرد. بنابراین اپراتورها تجهیزات مورد نیاز خود را با قیمت کمتر دریافت کرده و کاربران اسمارت‌فون نیز با پرداخت قیمت کمتر، امکانات مناسبی دریافت می‌کنند. همچنین تلاش‌های هواوی برای گسترش برند خود در کشورهای غربی بر سودآوری این شرکت تاثیر داشته است.

هواوی در تلاش است تا بتواند راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های خود پیدا کند. این شرکت چینی قصد دارد تا سود خود را در سال ۲۰۱۷ دو برابر کرده و به ۴ میلیارد دلار برساند. احتمالا هواوی تبلیغات خود را برای کاهش هزینه، کم خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH