شیائومی Mi 6 با نمایشگری 5.2 اینچی و از نوع فلت رونمایی خواهد شد!

اگرچه معرفی شیائومی ردمی نوت 4X شروع خوبی برای شیائومی در سال 2017 بود اما کاربران و طرفداران این برند بیش‌تر از هر چیز چشم به راه پرچم‌دار آتی این شرکت یعنی شیائومی Mi 6 هستند. تاکنون شایعات زیادی از این پرچم‌دار منتشر شده است که البته همه آن‌ها نمی‌تواند درست باشد. مجهز بودن به نمایشگری با لبه اج یکی از شایعاتی بود که در رابطه با این اسمارت‌فون مطرح می‌شد اما به تازگی یک پست منتشر شده در فضای مجازی این شایعه را غلط خوانده و نمایشگر شیائومی Mi 6 را مسطح عنوان کرده است.

سرآغاز این شایعه را می‌توان معرفی Mi Note 2 دانست که از نمایشگری با لبه اج استفاده می‌کرد، در واقع اکثر کاربران در این انتظار بودند که شیائومی Mi6 نمونه کوچک‌تری از آن اسمارت‌فون باشد. تا اینکه امروز در شبکه اجتماعی Weibo کاربری با نام @Mocha Socialist Workers این شایعه را رد کرد.

با توجه به این پست شیائومی Mi 6 از نمایشگری 5.2 اینچی از نوع TFT LCD استفاده می‌کند و مجهز بودن به نمایشگر OLED با لبه‌های خمیده صحت نخواهد داشت. با این وجود بهتر است این خبر را تنها یک شایعه بدانیم، البته در صورت صحیح بودن این خبر بازهم نمی‌توان به طور قطع گفت که مدل‌های دیگر خانواده Mi 6 که تاکنون با نام‌های “Mi 6 Pro” یا “Mi 6 Plus” می‌شناسیم هم از نمایشگر فلت استفاده خواهند کرد.

@Mocha Socialist Workers هم‌چنین بیان کرده است که شیائومی Mi6 از پردازنده ساخته خود شیائومی به نام Pinecone استفاده نخواهد کرد و به اسنپدارگون 835 مجهز خواهد بود. در واقع این پست برای رد شایعه استفاده از پردازنده‌های ساخته خود شیائومی در Mi 6 منتشر شده است.

چیپست بالارده ساخته شیائومی که با نام Pinecone V970 شناخته می‌شود، بر پایه فناوری 10 نانومتری ساخته شده است. این چیپست از 8 هسته پردازشی استفاده می‌کند که 4 هسته آن از نوع کورتکس A73 با کلاک 2.7 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر آن از نوع کورتکس A53 بوده و کلاک آن به 2 گیگاهرتز می‌رسد. پردازشگر گرافیکی به کار رفته در این چیپ Mali-G71MP12 خواهد بود که کلاک آن روی 900 مگاهرتز تنطیم شده است. اگرچه این چیپست بسیار قدرتمند به نظر می‌رسد اما شیائومی قصد ندارد در Mi 6 از آن استفاده کند و به احتمال قوی در Mi 6S و یا Mi Note 3 به کار گرفته می‌شود.

منابع خبری مختلف بیان می‌کنند که سامسونگ انحصار استفاده از اسنپدارگون 835 را در دست گرفته است اما در واقع این کمپانی تنها قرار است اولین تولید کننده اسمارت‌فون با این چیپست باشد و دیگر تولید کنندگان نظیر شیائومی هم محصولاتی را با استفاده از این چیپست به تولید می‌رسانند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH