اپل دکمه سخت افزاری هوم را از آی‌فون 8 حذف می‌کند

اپل کمپانی بزرگی است که‌ جهان گوشی‌های هوشمند را با محصولات خود تغییر داد و در گذشته زیر نظر استیو جابز، نو آوری‌های بسیاری داشت.

استیو جابز از اصولی برای ساخت محصولاتش پیروی می‌کرد که یکی از این اصول که از جمله ویژگی‌های مهم محصولات اپل نیز محسوب می‌شد، وجود دکمه سخت افزاری هوم بود که‌ به کاربران در مدیریت و هدایت دستگاه کمک می‌کرد.

همچنین یکی از مهم‌ترین کاربرد‌‌های این دکمه، قرار گرفتن حسگر تشخیص اثر انگشت در آن بود. امسال کمپانی بزرگ اپل تصمیم به حذف این دکمه از پرچمدار آینده‌اش یعنی آی‌فون ۸ گرفته است.

با حذف دکمه سخت افزاری هوم از این اسمارت فون‌ها مکانی برای قرار دادن حسگر تشخیص اثر انگشت در محصولات اپل وجود نخواهد داشت.

به گفته مینگ چی کو که یکی از مشهورترین تحلیلگران مسائل و عملکرد‌های اپل است، اهالی کوپرتینو این مشکل را با قرار دادن بخش جدیدی به نام Function Area در محصولات خود حل کرده‌‌اند.

بر طبق این گزارش آی‌فون جدید به یک نمایشگر ۵.۸ اینچی OLED مجهز می‌شود که ۵.۱۵ اینچ آن متعلق به نمایشگر و باقی فضا برای بخش Function Area در نظر گرفته شده است.
این بخش در قسمت تحتانی دستگاه و زیر صفحه نمایش قرار می‌گیرد. این قسمت ممکن است علاوه بر حسگر تشخیص اثر انگشت، دکمه هوم و چند ویژگی دیگر را نیز در بر بگیرد.

به تازگی اپل در طی قراردادی با کمپانی سامسونگ، ۶۰ میلیون صفحه نمایش OLED را برای محصولات خود خریداری کرده که‌ به نظر می‌رسد در آی‌فون۸ نیز از این پانل‌ها استفاده شود.

بر طبق تحقیقات مینگ چی کو، نمایشگر ۵.۱۵ اینچی آی‌فون۸، زولوشن ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسلی دارد.

برای این اسمارت فون‌ها قیمتی ۱۰۰۰ دلاری پیش بینی می‌شود که‌ بهای زیادی برای یک گوشی هوشمند است. باید دید آی‌فون ۸ با وجود چه آپشن‌هایی به چنین قیمتی رسیده است.

در کل برای پایان یافتن چنین شایعه‌هایی باید منتظر عرضه این اسمارت فون باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH