چگونه عمر باتری مک بوک پرو خود را به یک روز برسانیم؟

پس از خرید یک مک بوک پرو 2016 نسخه 15 اینچی، متوجه شدم که عمر باتری آن کاملا ناامیدکننده است و کمی در این مورد به شک افتادم. بنابراین تصمیم به تماس با کارشناسان کمپانی اپل گرفته و از آنها درخواست ارایه راه حلی کردم. پس از اجرای توصیه‌های اپل، عمر باتری مک بوک من به شکل قابل‌توجهی افزایش یافته و به بیش از 12 ساعت رسید.

باید گفت که طبق گفته اپل اگر با مک بوک خود به وبگردی و تماشای فیلم از طریق iTunes و با استفاده از وای فای بپردازید، باتری آن تا 10 ساعت شما را همراهی می‌کند اما اگر بخواهید از اپلیکیشن های تدوین فیلم و عکس استفاده نمایید و یا فایل‌های حجیم دانلود کرده و حتی به بازی‌های با گرافیک بالا بپردازید، این میزان به‌طور قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت.

احتمالا شما هم در ابتدا با چنین مشکلی مواجه شده‌اید، بنابراین قصد داریم که این راه حل‌ها را در اختیار شما قرار دهیم.

نور نمایشگر را کاهش دهید

اپل ظرفیت باتری را در نسخه 2016 مک بوک پرو به 76 وات کاهش داده که نسبت به مدل 2015 با باتری 95.5 واتی رقم کوچکی محسوب می‌شود. این کاهش ظرفیت باتری به‌منظور کاهش وزن و قطر دستگاه و زیبایی بیشتر انجام گرفته است. به‌علاوه نمایشگر مدل 2016، 30 درصد قدرتمندتر بوده و در حداکثر روشنایی، نور بیشتری دارد. بنابراین بهتر است تا میزان نور را کاهش داده و آن را در بهترین حالت تنظیم کنید.

استفاده از درایوهای USB را کاهش دهید

توجه داشته باشید که اتصال درایوهای USB باعث فعال شدن بسیاری از بخش‌ها شده و مصرف باتری را افزایش می‌دهد. حتی اگر این درایوها از منبع انرژی داخلی بهره‌مند باشند، بازهم این اتفاق رخ خواهد داد.

برای وبگردی از مرورگر سافاری استفاده کنید

سایر کمپانی‌ها سعی دارند تا کارایی مرورگر خود را افزایش دهند اما ازنظر مصرف باتری، مرورگر اپل یعنی سافاری از همه رقبا عملکرد بهتری دارد. چراکه سافاری به مک بوک پرو شما اجازه نمی‌دهد که از تمام توان پردازشی خود استفاده کند و نیز عملکرد پردازنده گرافیکی AMD را محدود می‌کند. البته پردازنده گرافیکی داخلی اینتل در مک بوک، چندان قدرتمند نیست و همین موضوع عملکرد برخی سایت‌ها را با مشکل مواجه می‌کند، اما این پردازنده گرافیکی مصرف باتری کمتری دارد.

اگر از اپلیکیشن‌ها و یا پنچره‌های مرورگر استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را ببندید

تمامی اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه و نیز پنجره‌های مرورگر، از انرژی دستگاه استفاده می‌کنند. اگر از برنامه‌هایی چون ادوب اکروبات، فوتوشاپ، لایت روم و گوگل مپ در کروم استفاده کنید، مصرف باتری افزایش می‌یابد چراکه از تمام توان پردازنده گرافیکی استفاده می‌کنند. البته کمپانی‌ها در حال کار بر روی ویژگی هستند که توان پردازشی موردنیاز برای اجرای برنامه‌هایی چون فتوشاپ، لایت روم و گوگل کروم را کاهش می‌دهد. البته مشخص نیست که این امکان، چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد.

دانگل‌ها را خارج نمایید

پورت‌های USB Type-C در مک بوک پرو اپل، در صورت استفاده از کابل‌ها و تجهیزات مناسب بهره‌وری مناسبی خواهند داشت اما گاهی اوقات، شما مجبور به استفاده از کابل‌های HDMI و تاندربولت 2 هستید که این کار، میزان مصرف باتری را افزایش می‌دهد.

برای تماشای ویدئو از حالت تمام صفحه استفاده کرده و زیرنویس را غیرفعال کنید

این کار عمر باتری را 45 تا 60 دقیقه بالا می‌برد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH