بلک‌‌بری به گزارش گارتنر مبنی بر صفر شدن درصد فروش این کمپانی واکنش نشان داد

روز گذشته موسسه تحقیقاتی گارتنر گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد در سه ماهه چهارم سال 2016 میزان فروش دستگاه‌هایی که به سیستم عامل بلک‌بری مجهز شده‌اند به 0.0 درصد رسیده است. انتشار این گزارش به سرعت واکنش بلک‌بری را در پی داشت و این کمپانی کانادایی اطلاعیه‌ای را در این خصوص منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

هما‌نطور که به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شده است، در حال حاضر تمرکز ما بر روی نرم‌افزار و امنیت اسمارت‌فون‌ها و دستگاه‌هایی است که تاکنون عرضه کرده‌ایم، به عنوان بخشی از این فرایند فعالیت در بازار سخت‌افزار را محدود و حق ساخت و تولید اسمارت‌فون با برند بلک‌بری را به شرکت‌های تولیدکننده دیگر منتقل کرده‌ایم. شرکت‌های TCL، BB Merah Putih و Optiemus به زودی اسمارت‌فون‌های تحت برند و لایسنس بلک‌بری را معرفی خواهند کرد.

اطلاعات منتشر شده توسط بلک‌بری چندان تازه نیستند و تقریبا پیش‌تر از همه آن‌ها با اطلاع شده بودیم با این حال انتشار این بیانیه درحالی‌که اکثر خبرگزاری‌ها سهم صفر درصدی بلک‌بری را مرگ این کمپانی اعلام کرده‌ بودند مفید خواهد بود. البته باید توجه داشت که گزارش منتشر شده توسط گارتنر سهم صفر درصدی سیستم عامل بلک‌بری را به نمایش می‌گذاشت، این در حالی است که این سیستم عامل آینده‌ای نخواهد داشت و تولیدات بعدی این کمپانی نیز از سیستم عامل اندروید استفاده خواهند کرد.

مطابق گزارش گارتنر بلک‌بری در سه ماهه انتهایی سال 2016 تعداد 207,900 دستگاه با سیستم عامل بلک‌بری را به فروش رسانده است، مطمئنا این تعداد اندک هم از صفر درصد بیش‌تر خواهند بود اما با توجه به سهم بسیار زیاد اندروید و iOS بسیار ناچیز است. بلک‌بری تمرکز خود را بر روی توسعه و ساخت دستگاه‌های اندرویدی گذاشته است و با توجه به شایعات و خبرهایی که تاکنون منتشر شده است، اولین اسمارت‌فون تحت برند بلک‌بری اما ساخته TCL در نمایشگاه MWC 2017 رونمایی خواهد شد. کنگره جهانی موبایل 2017 در اوایل اسفندماه و در شهر بارسلونا برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH